Ακόμη μια νέα τουριστική σεζόν βρίσκεται προ των πυλών με τον «βραχνά» των κατασχεμένων πλωτών που κυριολεκτικά σαπίζουν στην μαρίνα να παραμένει και τις διαδικασίες για την απομάκρυνσή τους να κινούνται με ρυθμούς χελώνας μέσα από τα γρανάζια της αθάνατης ελληνικής γραφειοκρατίας της Δημόσιας Διοίκησης!
Ο δεύτερος κατά σειρά ανοιχτός πλειοδοτικός διαγωνισμός που έγινε από το Λιμενικό Ταμείο την περασμένη Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου, τόσο για το πλοίο ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, όσο και για το EYROSTAR, κηρύχθηκε για ακόμη μια φορά άγονος και πλέον η Λιμενική Επιτροπή θα πρέπει να προχωρήσει στα επόμενα βήματα που προβλέπει η Νομοθεσία και αφορούν την απευθείας ανάθεση της απομάκρυνσής τους σε κάποιον εργολάβο. Σημειώνεται πως το πλοίο ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ έχει ήδη χαρακτηριστεί ως επικίνδυνο λόγω ακινησίας , ενώ το μισοβυθισμένο ΕΥΡΩΣΤΑΡ είναι χαρακτηρισμένο ως ναυάγιο και εδώ και αρκετούς μήνες έχουν ληφθεί μέτρα για την αποτροπή της θαλάσσιας ρύπανσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής που θα γίνει σήμερα το πρωί, θα συζητηθούν οι επόμενες διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθήσει το Λιμενικό Ταμείο για την απομάκρυνση των πλωτών.
Το πρόβλημα της αγκυροβόλησης των ημεροπλοίων και των τουριστικών σκαφών στο λιμάνι και την μαρίνα της Ζακύνθου, ήταν ένα από αυτά που κυριάρχησαν το περσινό καλοκαίρι, καθώς η κίνηση των τουριστών που πραγματοποιούν θαλάσσιες εκδρομές ήταν πολλαπλάσια σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Ιδιαίτερα αυξημένη ήταν και η ζήτηση και για θέσεις αγκυροβόλησης από τα τουριστικά σκάφη, ιστιοπλοϊκά και γιοτ που πραγματοποιούσαν ταξίδια στο νησί μας. Τα παράπονα και οι αντιδράσεις που διατυπώθηκαν ήταν έντονα και αυτό που κατέστη πλέον ως αυτονόητο αίτημα προς τους υπεύθυνους του λιμανιού είναι να υπάρξουν λύσεις για τα αγκυρόλια που θα καλύπτουν τις υφιστάμενες αυξημένες ανάγκες, τουλάχιστον μέχρι να εφαρμοστούν τα όσα οριστικά προβλέπει το πολυσυζητημένο Master Plan για το λιμάνι.
Την ίδια στιγμή που υπάρχουν σοβαρές ανάγκες θέσεων αγκυροβόλησης, ένα μεγάλο μέρος της «μαρίνας» παραμένει «παροπλισμένο» καθώς εκεί βρίσκονται πλοία σε αχρηστία, τα οποία έχουν ακινητοποιηθεί και η απομάκρυνση τους απαιτεί όπως αποδεικνύεται εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ