29,16 ευρώ κατά μέσο όρο το ποσό που επεστράφη στον καθένα!
Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας επιβεβαιώνει με τον πλέον επίσημο τρόπο την μικρή ανταπόκριση που είχε το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου που εφαρμόστηκε από την 1η του έτους για πολίτες και επιχειρήσεις και ενδεικτικό είναι και το παράδειγμα της Ζακύνθου, όπου σύμφωνα με την εταιρεία Levante Ferries ελάχιστοι ταξιδιώτες επωφελήθηκαν του μέτρου για να αποζημιωθούν με μέρος των χρημάτων που κατέβαλαν για τα ατομικά εισιτήρια.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής του ΚΙΝΑΛ κ. Βασίλης Κεγκέρογλου για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου της Κρήτης, ανέφερε σε σχέση με το Μεταφορικό Ισοδύναμο:
Χρήση του μέτρου έχει κάνει το 27% του νησιωτικού πληθυσμού (201.126 νησιώτες που έλαβαν κατά κεφαλήν 82,42 ευρώ) Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις, 7 στις 10 που έκαναν αίτηση συμμετοχής δεν έχουν ζητήσει χρηματοδότηση, με συνέπεια χρήση να έχουν κάνει 4.544 επιχειρήσεις, που επωφελήθηκαν 4,9 εκατ. ευρώ περίπου από τη μείωση του μεταφορικού τους κόστους. Μέχρι σήμερα», συνέχισε, «η απορροφητικότητα του μέτρου για τους επιβάτες, τις επιχειρήσεις και τα καύσιμα ανέρχεται σε 7%, το οποίο αντιστοιχεί μόλις σε 17 εκατ. Ευρώ από τα 230 εκατ. ευρώ που έχουν δεσμευτεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου μέχρι σήμερα.
Σε μια τέτοια συγκυρία, η μειωμένη απορροφητικότητα μπορεί να σημαίνει δυο πράγματα: – Είτε κάποιοι σχεδίασαν πρόχειρα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών. – Είτε οι νησιώτες κάτοικοι και επιχειρηματίες δε βρίσκουν χρήσιμη και αποτελεσματική τη λύση που τους δόθηκε.
Είναι συνεπώς προφανές, ότι απαιτείται, όπως άλλωστε προβλέπεται από το Νόμο 4551/2018, η αξιολόγηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Η προηγούμενη κυβέρνηση», υπογράμμισε, «προχώρησε ήδη από το Μάρτιο του 2019 σε ανάθεση με προγραμματική σύμβαση στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου – που σχεδίασε και το αρχικό μέτρο – την αξιολόγηση της πρώτης εφαρμογής και αναμένουμε μέχρι τέλος του Οκτώβρη τα όποια αποτελέσματα και προτάσεις. Με βάση όλα αυτά», ανέφερε, «θα προχωρήσουμε στον εξορθολογισμό του Μεταφορικού Ισοδύναμου, με παράλληλη υιοθέτηση κινήτρων ή ενισχύσεων για βελτίωση της νησιωτικής ανταγωνιστικότητας. Στόχος μας είναι το Μεταφορικό Ισοδύναμο να διατηρηθεί και να διευρυνθεί, για τις κατηγορίες που απαιτείται.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που κατέθεσε ο Υπουργός, στη Ζάκυνθο εκδόθηκαν 5.427 Μοναδικοί Αριθμοί Νησιώτη, εκ των οποίων χρησιμοποιήθηκαν 3.210.
Στο μέτρο εντάχθηκαν 15.241 εισιτήρια , επεστράφη το ποσό των 93.617,43 € και το ποσό που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε κάθε επιβάτη ήταν 29,16 ευρώ.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ