Δεν είναι μόνο η χρήση έξυπνων ηλεκτρονικών συσκευών που θα απαγορεύεται στα σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά. Υπουργείο Παιδείας και εκπαιδευτικές οργανώνεις δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ευπρεπή εμφάνιση των μαθητών/τριών και προσθέτουν νέες απαγορεύσεις στη βάση με το τι βλέπουν να συμβαίνει στα σχολεία.
Γένι, μούσι, μουστάκι, σκουλαρίκια και… κοτσίδα στα αγόρια απαγορεύονται αυστηρώς. Παρελθόν τα κολάν, τα στενά παντελόνια, το μακιγιάζ, οι έντονες ανταύγειες στα μαλλιά, τα μεγάλα βαμμένα νύχια και οι… ψεύτικες βλεφαρίδες για τα κορίτσια.
Ειδική επιτροπή στο Υπουργείο Παιδείας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών οργανώσεων, καθ’ όλη την καλοκαιρινή περίοδο επεξεργαζόταν τις αδυναμίες που παρουσίασαν οι νέοι κανονισμοί λειτουργίας των σχολείων που εφαρμόστηκαν κατά την περσινή χρονιά και προχώρησε σε τροποποίησή τους αναφέρει ο Πολίτης της Κύπρου.
Μένει μόνο να σταλεί μία εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας προς τις διευθύνσεις των σχολείων για την εφαρμογή των αλλαγών που αποφασίστηκαν.
Χωρίς υπερβολές
Η εμφάνιση των μαθητών/τριών στα σχολεία τονίστηκε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των συσκέψεων από τις δύο πλευρές (Υπουργείο Παιδείας και εκπαιδευτικούς) και συμφωνήθηκε ότι αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη μαθητική ιδιότητα των παιδιών και πρέπει να στηρίζεται στην καλαισθησία.
Μαθητές και μαθήτριες θα πρέπει να παρουσιάζονται στο σχολείο χωρίς υπερβολές. Τι εστί υπερβολή για τους εκπαιδευτικούς και το Υπουργείο Παιδείας; H απάντηση στο ερώτημα αναφέρεται ενδελεχώς στο πλαίσιο του υφιστάμενου κανονισμού που εμπλουτίστηκε.
Ως υπερβολές, λοιπόν, θεωρούνται για τους μαθητές τα πολύ μακριά ή βαμμένα μαλλιά, το ιδιόρρυθμο κούρεμα, η κοτσίδα, το εμφανές αξύριστο πρόσωπο, τα γένια ή το υπογένειο, τα σκουλαρίκια, τα βραχιόλια, οι διακοσμητικές καδένες και αλυσίδες, τα χαμηλόμεσα παντελόνια και άλλα παρόμοια.
Για τις μαθήτριες θεωρείται υπερβολή η ιδιόρρυθμη κόμμωση (βαμμένα ή φουντωτά μαλλιά ή εξεζητημένες ανταύγειες), το μακιγιαρισμένο πρόσωπο, τα βαμμένα χείλη, οι ψεύτικες βλεφαρίδες, το χαμηλόμεσο παντελόνι ή η κοντή φούστα και τα μακριά ή βαμμένα νύχια. Οι μαθήτριες ωστόσο μπορούν να φέρουν δακτυλίδια (αλλά όχι πολλά ή φανταχτερά) ή βραχιόλια (σε λελογισμένο αριθμό), τα παραδοσιακά σκουλαρίκια και φουλάρια που να ταιριάζουν με τις αποχρώσεις της στολής. Γενικά, τόσο οι μαθητές όσο και οι μαθήτριες θα πρέπει να αποφεύγουν το προκλητικό ντύσιμο και επιλογές που δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα και την ευπρεπή εμφάνιση.
Επιτρέπεται το τζιν αλλά…
Η επιτροπή εξέτασε και το θέμα της στολής. Θα εξακολουθήσει να επιτρέπεται στους μαθητές /τριες λυκείων και τεχνικών σχολών το τζιν παντελόνι, αρκεί αυτό να είναι σκούρου, μπλε χρώματος χωρίς επιγραφές ή μηνύματα.
Απαγορεύεται μαθητής/τρια να προσέλθει στο σχολείο με τζιν ξεθωριασμένο, ξεβαμμένο, σκισμένο ή με…τρύπες. Γενικότερα, η μαθητική στολή περιλαμβάνει το γκρίζο παντελόνι για τα αγόρια και την γκρίζα φούστα για τα κορίτσια μαζί με πουκάμισο ή μονόχρωμη φανέλα χρώματος άσπρου, γκρίζου ή μπλε.
Η κάθε διεύθυνση θα πρέπει να καθορίζει ένα μοναδικό χρώμα φανέλας από τα πιο πάνω χρώματα σε συνεργασία με το κεντρικό μαθητικό συμβούλιο και τον Σύνδεσμο Γονέων. Τη χειμερινή περίοδο οι μαθήτριες μπορούν να φορούν παντελόνι γκρίζο αντί φούστας. Τα παντελόνια ωστόσο δεν πρέπει να είναι χαμηλόμεσα και πολύ στενά.
Απαγορεύονται επίσης τα κολάν παντελόνια. Επίσης, κατά τη χειμερινή περίοδο επιτρέπεται στους μαθητές/τριες τρικό ή πουλόβερ ή φούτερ ή σακάκι μπλε, γκρίζου ή μαύρου χρώματος. Εναπόκειται και πάλι σε κάθε σχολείο να καθορίσει τον χρωματισμό. Όσον αφορά τα παπούτσια, επιτρέπονται στους μαθητές/τριες τα δερμάτινα μαύρα ή αθλητικά χρώματος μαύρου ή μπλε. Η επίσημη στολή τόσο στο γυμνάσιο όσο και στα λύκεια παραμένει ως έχει: Γκρίζο παντελόνι για τα αγόρια, γκρίζα φούστα για τα κορίτσια, άσπρο πουκάμισο (για αγόρια και κορίτσια) και μπλε γραβάτα για τα αγόρια.
Στο ερμάρι τα κινητά
Υπουργείο Παιδείας και εκπαιδευτικές οργανώσεις συμφώνησαν επίσης στην απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων από τους μαθητές/τριες στα σχολεία, και όχι μόνο. Δεν θα επιτρέπεται επίσης η χρήση τάμπλετ, έξυπνων ρολογιών, φωτογραφικών μηχανών και μηχανών οπτικογράφησης.
Αν και η χρήση έξυπνων συσκευών θα απαγορεύεται εν ώρα λειτουργίας του σχολείου, εντούτοις οι μαθητές/τριες θα μπορούν να τα μεταφέρουν μαζί τους, αρκεί να τα τοποθετούν σε ειδικά ερμάρια αποθήκευσης κατά την άφιξή τους στο σχολείο και να τα παραλαμβάνουν ύστερα από το τελευταίο κουδούνι.
Πηγή:newsbeast.gr
Agapite Ermi.
To paradigma tis Kyprou, tha prepei na efarmosti KAI stin Ellada. To sxoleio den einai CLUB den einai THEATRO oute pasarela ftinis modas ! O mathitis/fititis tha prepei na akolouthisi tin efrprepi parousia endimatologias pou armozi ston IERO xoro pou einai to sxoleio ! Se ena apo ta taxidia mou stin Zakintho, mesa sto leoforio tis gramis Alikes-xora, katamesto apo neolea gimnasiou …oi fraseologies ton koritsion idios alla kai ton agorion, ekanan na kokkinizis eos ta autia !!!! ta apokaliptika tekolte ton koritsion oi mini mini mini …foustes, ta malia me olla ta xromata tis iridos, edinan entiposi oti kapio proino kakofimo (CLUB) perimene auta ta paidia !!! kai oxi to sxoleio. Goneis, oi simberifores ton pedion xefeugoun poli eukola otan to pedi den exei katholou XALINARI.
Sofi koubenta pou elegan oi progonis mas. H neolea distixos simera diepistosa, oti diakatexete apo ena esthima ( vromologias epidixis athirostomias axalinotis kai anipotis asebias…me tsigara -sbista- sto stoma..ta agoria mesa sto leoforeio, kai trantaxta xaxanita…ta kinita stin proti grammi kai olla ta paidia na ta exoun sto xeri.) Etsi, pou prospathousa na katalabo POS kai GIATI exei katrakilisi h prosopikotita tou MATHITI ! Exontas to endiaferon sto SMS den iparxi apolitos kamia autosigetrosi gia parakolothisi tou mathimatos h to test. Sto sxoleio o mathitis prepei na fora (stoli) opos elege h daskala mou tote. Giati oi Proskopoi foran stoli ? H asidosia taxidevi tin fantasia tou mathiti se agnostous alla (elkistikous epikindinous kosmous…) se ilikies agoures akoma sta mathitika thrania. Diepistosa akoma oti to mathima tis ( oikokirikis) pou olloi thimomaste tote pou itan ena apo ta basika mazi me ta Thriskeftika sta Sxoleia mas pou kai ta dio auta mathimata einai telios aparetita gia mia sosti vasi to pedion, pou exoun pantelos katargithi. Kai omos to endiaferon tou mathiti prepei na autosigentronete KAI se xironaktikes ergasies opos to pleximo kentima magiriki xirotexnia genika, alla kai stin proseuxi kai tin exigisi tou Evageliou opos palia. Etsi siga siga o sporos tis proseuxis tha arxisi na fitroni stis kardies ton pedion. Den prepei na trexei me taxitites mono tou simerinou rologiou na prolabi ta panta. H proseuxi fernei tin galini tin isoropia to esthima asfalias se auto pou kanei oneos/a. Etsi katefthinonte se ena sigekrimeno skopo alla kai endiaferon otan tha anixi h porta tis zois tous dioti oso einai mathitis/fititis vlepei ton kosmo MONO apo to anixto parathiro, xoris efthines tou aurio. As skeftoume loipon, blepontas kai sigrinontas tin poria tou kosmou idika gia tin neolea oti isos mia mera, xriasti na xanagirisi o anthropos stin palia XRISI epoxi kaliergias GIS apoktisi agathon apo ta dika tou xeria. Gia olla auta pou enefera anotero, oxi mono xirokroto tin apofasi tis Kyprou, alla parotrino kai tin Ellada na efarmosi auta ta aparetita metra gia tin apokatastasi sebasmou ston xoro pou legete SXOLEIO kai gia tin prosopikotita tou MATHITI! Xriazete epagripsnisi kai prosoxi. Euxaristo.
Thank You Ermi
Lana Kantiani Theod. USA
Psychology / Sociology
Αν γράφατε και ελληνικά θα ήταν ένα καλό παράδειγμα!!!!!
κυρία Lana έχετε αρκετά οπισθοδρομικές αντιλήψεις καθώς δεν υπάρχει κανείς συσχετισμός μεταξύ συμπεριφοράς και ενδυματολογίας. Όσο αφορά τώρα για τις σχολικές στολές, στην Επαρχία δεν είναι δυνατόν λόγω τιμής των προϊόντων να αγορασθούν οι στολές αρκεί και μόνο που υπάρχει κομψή ενδυμασία στις τελετές των κάτωθι περιστάσεων.
1) Παρελάσεις
2) Λιτανείες . Η ενδυμασία είναι η εξής: Ασπρο Πουκάμισο , Φουλάρι ό,τι αποφασίσει ο Σύλλογος του σχολείου ,το σήμα ή concarda ( σύμβολο που υποδεικνύει από ποιο σχολείο είναι οι μαθητές που παρελαύνουν ) και τα υποδήματα στα κορίτσια Μπαλαρίνες και στα αγόρια τα μαύρα τους παπούτσια. Δυστηχώς κάτι τέτοιο δεν είναι σεβαστό λόγω και της κρίσης των τελευταίων 9 ετών και του γεγονότος του ελλειπή εξοπλισμού. Στο μόνο που συμφωνώ μαζί σας αγαπητή Lana είναι το εξής : ότι δεν επιτρέπονται χυδαίοι χαρακτηρισμοί από μαθητές . όμως και οι καθηγητές χυδαιολογούν ενώ υποτίθεται την βωμολοχία την κατακρίνουν . Αυτό δεν θα έπρεπε να λειφθεί ώς κριτήριο; Αγαπητή λάνα ? Μήπως εσείς στην Κύπρο είστε λίγο ( να το πώ κόσμια) παλαιών αρχών; Κάνε την αυτοκριτική σου διότι αυτά τα πράγματα δεν παραπέμπουν σε 21ο αιώνα αλλά 7ο αιώνα Πρό Χριστού
K. Hartas, opos dipote den sisxetizete h simberifora me tin endimatologia pou (eseis) sishetisate sto kimeno sas. Anaferthika se -dio-diaforetikes periptosis an diabasete pio prosektika to kimeno mou, Proton stin endimatologia ton paidion, kai deuteron stin fraseologia tous. Sevome tin apopsi sas h opia dixni, oti eistai neos kai opos dipote sas epireazi h (tixon) alagi se auta ta dio pou anefera dioti ta pistevo sas einai sindedemeno me to -simera. DEN eimai apo Kipro h ektimisi sas einai lathos. To (paleon arxon h ton neon arxon), to apodikii peritrana sto TI kataferan -oi- ton (paleon) arxon opos lete, kai TI exoun kataferei -oi- ton kenourgion arxon pou exoun alaksi ta panta stin Ellada. Bebea h neolea tis me ton tourismo, xafnika mpike se alles sinithies pou mono opios den meni monima ekei, mporei na diakrini kai oxi mono ! Apo edo tha mou epitrepste na apantiso ston k. Paki kai na tou exigiso oti an to kimeno einai se Ellinika h oxi, den simetexo se diagonismo grammatikis Ellinikis glossas. Sas euxaristo poli kai tous dio. Sas euxome ta kalitera.
Thank You Ermi
Lana Kantiani Theod. USA
Psychology / Sociology