Τα μισά περίπου χρήματα από τον αρχικό προϋπολογισμό που ανέρχεται στις 70.000 ευρώ, θα λάβει ο ανάδοχος του έργου για την συντήρηση της γέφυρας του Αγίου Χαραλάμπη, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον –Ε- ο Αντιπεριφερειάρχης Διονύσης Μυλωνάς, ενώ με έγγραφο που θα σταλεί άμεσα από την αρμόδια υπηρεσία στον εργολάβο θα ζητηθεί να απομακρυνθούν οι σκαλωσιές και τα πλέγματα που έχει τοποθετήσει στο σημείο των εργασιών.
Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, το αντιαισθητικό θέαμα των τσιμεντόλιθων που τοποθετήθηκαν κατά μήκος της γέφυρας δεν πρόκειται να αλλάξει, αφού οι τσιμεντόλιθοι δε θα απομακρυνθούν πριν ξεκινήσουν οι εργασίες για την αναστύλωση και ανάδειξη της γέφυρας με βάση τη νέα μελέτη που βρίσκεται ήδη στα χέρια της ΠΙΝ.
Η εικόνα που παρουσιάζει η γέφυρα στην καρδιά της τουριστικής σεζόν είναι επιεικώς απαράδεκτη και από την πλευρά του κ. Μυλωνά, η ευθύνη αποδίδεται στην πολύ κακή συνεργασία και συνεννόηση που υπήρχε με τον ανάδοχο του έργου.
«Η Περιφέρεια ανέθεσε σε μελετητές αλλά και στις υπηρεσίες μας την σύνταξη φακέλου, με όλες εκείνες τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν για να αντέξει η γέφυρα στο χρόνο και να αλλάξει αισθητικά. Είναι γεγονός πως κάποια πράγματα που ήταν αυτονόητο να γίνουν τα προηγούμενα χρόνια, αφέθηκαν στο έλεός τους! Αποτέλεσμα ήταν να υποχρεωνόμαστε τώρα να δώσουμε λύση σε μια χρονική συγκυρία πάρα πολύ άσχημη. Το εύρος των αρμοδιοτήτων μας είναι μεγάλο και δυστυχώς δεν έχουμε τα χρήματα που χρειάζεται για να παρέμβουμε» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μυλωνάς, υπογραμμίζοντας πως τα χρήματα που εισρέουν στην ΠΙΝ από τον Κράτος είναι πολύ λίγα και αρκετά λιγότερα από αυτά που διαθέτουν οι Δήμοι, λόγω των ανταποδοτικών τελών.
Παρόλα αυτά ο Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε πως η μελέτη για την πλήρη αποκατάσταση της υφιστάμενης γέφυρας στον Άγιο Χαραλάμπη είναι έτοιμη και απαιτεί έναν προϋπολογισμό ύψους περίπου 550.000 με 600.000 Ευρώ.
«Τα χρήματα αυτά θα δεσμευτούν είτε από το ΕΣΠΑ είτε από την Περιφέρεια και αυτό που απομένει είναι η πολιτική απόφαση για να προχωρήσουμε! Στόχος μας είναι η γέφυρα του Αγίου Χαραλάμπη να ξαναγίνει όπως ήταν πριν τους σεισμούς του 1953, χωρίς όμως να δοθεί στην κυκλοφορία για μεγάλα οχήματα. Γι’ αυτό και επιμένουμε πως μαζί με την παλιά γέφυρα, θα πρέπει να φτιαχτεί και η καινούργια» ανέφερε ο κ. Μυλωνάς, συμπληρώνοντας πως η μελέτη προβλέπει παρεμβάσεις για την ενίσχυση της στατικότητας και παράλληλα παρεμβάσεις με πλακοστρώσεις, φωτιστικά αλλά και πεζούλια.
Τέλος για την εργολαβία που ξεκίνησε στη γέφυρα με τα γνωστά αποτελέσματα, ο Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε:
«Νομίζω πως εξαρχής ήμουν ξεκάθαρος: Η συμπεριφορά του αναδόχου είναι επιεικώς απαράδεκτη και ως προς το χρόνο υλοποίησης κάποιων παρεμβάσεων ώστε η γέφυρα στοιχειωδώς να δοθεί στην κυκλοφορία πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, αλλά και ως προς τον τρόπο αποκατάστασης της γέφυρας. Ακόμη και σήμερα παραμένουν μέσα στο ποτάμι και δίπλα στη γέφυρα οι σκαλωσιές που τοποθέτησε ο ανάδοχος προκειμένου να κάνει τις μικρές αυτές παρεμβάσεις. Θέλω να ενημερώσω τους πολίτες πως το ποσό που βλέπουν στην πινακίδα ως προϋπολογισμό του έργου, ύψους 71.000 ευρώ είναι χρήματα που δεν πήρε και δεν πρόκειται να πάρει ο ανάδοχος. Τα χρήματα που θα πάρει θα είναι κατά 50% λιγότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό. Δεν κατανοώ όμως γιατί αφού τον σταματήσαμε, την στιγμή που δεν υπήρχε συνεννόηση, παραμένουν οι σκαλωσιές. Οι τσιμεντόλιθοι και τα κάγκελα θα φύγουν μόλις ξεκινήσει η νέα εργολαβία και θα γίνει η οριστική και ολοκληρωτική αποκατάσταση της γέφυρας».