Στην επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης που εκπόνησε επί δημαρχίας Διονύση Ακτύπη ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Ευ. Ματσούκης για την Πόλη της Ζακύνθου θα προχωρήσει ο Δήμος Ζακυνθίων και στην κατεύθυνση αυτή θα κινηθούν οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες το επόμενο διάστημα σε συνεργασία με τον ίδιο τον καθηγητή, που επισκέφτηκε το νησί μας και συμμετείχε σε μια σύσκεψη εργασίας που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο Δημαρχείο.
Το παρόν στην σύσκεψη έδωσαν εκτός από το Δήμαρχο και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Θοδωρής Καμπίτσης και Διονύσης Μπάστας, ο Διοικητής της Τροχαίας Ν.Τσώλος , ο Υπολιμενάρχης Ανδρέας Σάσσαλος, ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ Δημήτρης Λιβάνης, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Τιμόθεος Ζώντος, εκπρόσωποι των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας και του Δήμου καθώς και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
ΑΓΚΑΘΙ ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ
ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΑΛΕΞ. ΡΩΜΑ
Επίκεντρο της συζήτησης έγινε μοιραία, για πολλοστή φορά η «τύχη» της οδού Αλεξάνδρου Ρώμα, την πεζοδρόμηση της οποίας είναι γνωστό ότι προέβλεπε και η μελέτη του κ. Ματσούκη.
Ο ίδιος ο Καθηγητής τόνισε και κατά τη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης πως πλέον η απόφαση αυτή μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή, επανέλαβε πως οι πεζοδρομήσεις προκαλούν μια σειρά από σημαντικά οφέλη στις περιοχές όπου εφαρμόζονται και κάλεσε την παρούσα δημοτική αρχή να πάρει την πολιτική απόφαση για την εφαρμογή της πεζοδρόμησης, χωρίς να λάβει υπόψη συμφέροντα και αντιδράσεις.
«Από αύριο το πρωί μπορούμε να προχωρήσουμε σε εφαρμογή τμημάτων της μελέτης όπως είναι οι μονοδρομήσεις και η πεζοδρόμηση της Ρώμα για να είμαστε έτοιμοι μέχρι το Καλοκαίρι» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Ματσούκης χαρακτηρίζοντας την απόφαση για την πεζοδρόμηση της Ρώμα δεδομένη. Μάλιστα επεσήμανε πως το μόνο που απομένει είναι η εφαρμογή της μελέτης που είχε εκπονήσει, αφού οι απαιτούμενες αποφάσεις και εγκρίσεις έχουν εξασφαλιστεί.
Αυτό που επισημάνθηκε πάντως για ακόμη μια φορά είναι η κοινή βούληση Δήμου και Περιφέρειας για πεζοδρόμηση του κεντρικού εμπορικού δρόμου της Πόλης, στην οποία συνηγορεί και ο Δήμαρχος Παύλος Κολοκοτσάς αλλά και ο Αντιπεριφερειάρχης Λευτέρης Νιοτόπουλος με δημόσιες δηλώσεις που έχουν κατά καιρούς κάνει.
«Υπάρχει κοινή πολιτική απόφαση του Δήμου και της Περιφερειακής Ενότητας Ζακύνθου για λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πόλης και για αυτό χρειάζεται επικαιροποίηση της μελέτης» σχολίασε σχετικά ο Δήμαρχος Παύλος Κολοκοτσάς, που λίγη ώρα νωρίτερα, κάνοντας μια περιγραφή της σημερινής κατάστασης της Πόλης έκανε λόγο για μπάχαλο, για κομφούζιο και μια αναρχία όπου ο καθένας κάνει ότι θέλει παρκάροντας κατά το δοκούν ή ακόμη και καταλαμβάνοντας κοινόχρηστους χώρους με τραπεζοκαθίσματα κτλ.
Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε στην τοποθέτησή του και ο περιφερειακός σύμβουλος Θ. Καμπίτσης ο οποίος υποστήριξε πως η Πόλη χρειάζεται έναν πεζόδρομο.
Από την εκπόνηση της μελέτης του κ. Ματσούκη όμως μέχρι και σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει, αφού είναι γνωστό πως η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Δυτικής Ελλάδος, Πελοποννήσου και Ιονίων Νήσων, μετά από προσφυγή του Εμπορικού Συλλόγου έχει απορρίψει την απόφαση που είχε πάρει το Περιφερειακό Συμβούλιο για την Αλεξάνδρου Ρώμα που θεωρείται εθνικός δρόμος και αφορούσε την απαγόρευση της διέλευσης και της στάθμευσης των οχημάτων στο δρόμο.
Την εξέλιξη αυτή, ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών φαίνεται πως αγνοούσε και αυτός ήταν ο λόγος που έθεταν πιεστικά τα νέα αυτά δεδομένα, τόσο ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ Δ. Λιβάνης, όσο και ο Διοικητής της Τροχαίας Ν. Τσώλος και ο Προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών της Π.Ε Ζακύνθου Γ. Γεωργιλάς. Μάλιστα ο κ. Τσώλος επέμεινε πως η όποια απόφαση που θα ληφθεί για πεζοδρόμηση θα πρέπει να είναι νόμιμη και σωστή ώστε να μην επαναληφθούν οι παλινωδίες του παρελθόντος.
Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΤΕΕ
Ο Καθηγητής Ευ. Ματσούκης πάντως, επεσήμανε πως η μελέτη που εκπόνησε και τώρα επιδέχεται κάποιων αλλαγών και τροποποιήσεων, μπορεί να εφαρμοστεί και σχολίασε πως πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που θα αντιδρούν και για αυτό πρωτίστως επιβάλλεται αλλαγή νοοτροπίας.
Ιδιαίτερα έντονες, τέλος, ήταν και οι αντιδράσεις που διατυπώθηκαν από τον Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δημήτρη Λιβάνη, στο ίδιο πνεύμα των ενστάσεων που είχαν εκφραστεί και κατά το παρελθόν.
Ο κ. Λιβάνης, υπογράμμισε πως μέχρι σήμερα δεν έχει εκπονηθεί καμία απολύτως κυκλοφοριακή μελέτη για την Πόλη, αντιθέτως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν βασίστηκαν σε ερευνητικά προγράμματα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων όπως συνέβη και στην συγκεκριμένη περίπτωση.
«Δε θέλω να αμφισβητήσω το ερευνητικό σας έργο αλλά δεν υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη» τόνισε ο κ. Λιβάνης, απευθυνόμενος στον Καθηγητή και υπογράμμισε πως η απουσία μιας κυκλοφοριακής μελέτης από ειδικό μελετητή, η οποία να έχει εκπονηθεί με βάση τα προβλεπόμενα στο Νόμο περί μελετών, έχει σαν αποτέλεσμα οποιαδήποτε απόφαση για κυκλοφοριακά μέτρα να είναι μετέωρη και να μπορεί οποιοσδήποτε θιγόμενος να την προσβάλει.
Της Μαριλένας Παπαδάτου