Η λειτουργία υδατοδρομίων από το φετινό καλοκαίρι παραμένει ο στόχος της εταιρείας Hellenic Seaplanes που προχωρά τις διαδικασίες για την εξασφάλιση των αδειοδοτήσεων για την προσθαλάσσωση, την παραμονή και την εξυπηρέτηση υδροπλάνων και στο λιμάνι του νησιού μας.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του -Ε- ο Αντιπρόεδρος, συνιδρυτής και Διευθυντής της εταιρείας Μιχάλης Ασαριώτης αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις αλλά και στην ΚΥΑ που εκδόθηκε πρόσφατα και καθορίζει την τιμολόγηση των υπηρεσιών υδατοδρομίων που θα ισχύει για όλη την Ελλάδα.
Με βάση την συγκεκριμένη ΚΥΑ καθορίζονται τα τέλη που αφορούν την προσθαλάσσωση, την παραμονή των υδροπλάνων στο λιμάνι αλλά και τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης πτήσεων ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως τα τέλη καθορίζονται και εισπράττονται από τον φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου.
Το τέλος προσθαλάσσωσης υπολογίζεται σύμφωνα με το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης του υδροπλάνου όπως αυτό καθορίζεται στα σχετικά εγχειρίδια του κατασκευαστή και κυμαίνεται από 5 έως 15 ευρώ ανά προσθαλάσσωση. Κατά τη χρονική περίοδο από την 1η Οκτωβρίου έως την 31η Μαρτίου κάθε έτους δύναται να ισχύει έκπτωση ποσοστού 50% στα τέλη προσθαλάσσωσης.
Τέλος παραμονής (ελλιμενισμού), υπολογίζεται ανάλογα με το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης του υδροπλάνου και με τον αριθμό των ωρών παραμονής του υδροπλάνου στο υδατοδρόμιο και κυμαίνεται από 0,2 έως 0,6 ευρώ/ώρα παραμονής.
Το τέλος Υπηρεσιών Εξυπηρέτησης Πτήσεων αντιστοιχεί σε παροχή βασικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πτήσεων (π.χ. καθοδήγηση από σκάφος, πρόσδεση, μέσα επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών, φορτοεκφόρτωση αποσκευών, έλεγχος εισιτηρίων, αποσκευών, επιβατών, καθαρισμός υδροπλάνου κ.λπ.) και τα ανώτατα/κατώτατα όριά του καθορίζονται από 20 ευρώ έως 100 ευρώ για την πρώτη πτήση, ενώ για τις επόμενες πτήσεις ο φορέας δύναται να παρέχει έκπτωση ανάλογα με τον συνολικό αριθμό των πτήσεων.
Ειδικά για το υδατοδρόμιο που πρόκειται να λειτουργήσει στη Ζάκυνθο, ο κ. Ασαριώτης ανέφερε πως η διαδικασία για την σύνταξη του φακέλου προχωρά, παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχει αποσταλεί στην εταιρεία το έγγραφο της απόφασης του Λιμενικού Ταμείου με το οποίο ανατίθεται το έργο στην Hellenic Seaplanes.
«Καθώς κάνουμε το έργο αυτό εντελώς δωρεάν, έχουμε ξεκινήσει την εκπόνηση του τεχνικού φακέλου και τα τοπογραφικά και βέβαια περιμένουμε την γραπτή απόφαση για να υποβάλουμε το φάκελο. Από την στιγμή που θα καταθέσουμε το φάκελο, θα χρειαστούν τρεις μήνες για την αδειοδότηση. Πρόκειται για ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα για τα ελληνικά δεδομένα καθώς υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα προκειμένου οι υπηρεσίες να δώσουν εγκρίσεις» σημείωσε αρχικά ο κ. Ασαριώτης συμπληρώνοντας πως στόχος της εταιρείας είναι η δρομολόγηση υδροπλάνων το συντομότερο δυνατόν.
«Έχουμε ήδη προχωρήσει σε leasing για την προμήθεια υδροπλάνων αλλά θα πρέπει πρώτα να έχει εξασφαλιστεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων. Αν έχουμε για παράδειγμα υδατοδρόμια στη Ζάκυνθο, στην Σκύρο και στο Βόλο δεν μπορούμε να έχουμε δίκτυο. Αντίθετα, χρειάζεται υδατοδρόμιο στην Πάτρα, την Κεφαλονιά, στην Ιθάκη. Η Ελλάδα έχει την προοπτική ακόμη και για 400 υδατοδρόμια, όχι μόνο στα νησιά αλλά και σε παραθαλάσσιες περιοχές. Υπάρχει προοπτική για τη δημιουργία δικτύου στην περιοχή του Ιουνίου και περιμέναμε την ΚΥΑ και τώρα περιμένουμε από πολλά νησιά να ξεκινήσουν την διαδικασία αδειοδότησης» σημείωσε ακόμη ο Αντιπρόεδρος της Hellenic Seaplanes.
Σχολιάζοντας την ΚΥΑ για τον καθορισμό των τελών υπογράμμισε πως είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την λειτουργία των υδατοδρομίων.
«Υπάρχουν κάποια ζητήματα, όπως για παράδειγμα στα τέλη για την παραμονή του υδροπλάνου στο υδατοδρόμιο που είναι αρκετά χαμηλά. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τα έσοδα του υδατοδρομίου αλλά με τον κίνδυνο να παραμένουν για πολύ ώρα τα υδροπλάνα σε κάποιο λιμάνι. Να σημειωθεί πως σε πρώτο στάδιο σε κάθε λιμάνι θα μπορεί να παραμένει ένα ή δύο υδροπλάνα και αυτό σημαίνει πως αν δεν υπάρχει μια σημαντική χρέωση για την παραμονή τους στο λιμάνι, μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα. Μια υψηλότερη χρέωση θα ήταν ανασταλτικός παράγοντας για την μεγάλη διάρκεια παραμονής πλοίων στο λιμάνι!» σημείωσε χαρακτηρίζοντας όμως πολύ σημαντική την έκδοση της ΚΥΑ.
Τέλος ανέφερε πως στη Ζάκυνθο προβλέπεται η δρομολόγηση υδροπλάνων 19 θέσεων ενώ οι τιμές του εισιτηρίου, καθορίζονται κατά μέσο όρο στα 80 με 85 ευρώ για μια πτήση μισής ώρας.
«Οι τιμές δεν έχουν καθοριστεί ακόμη, αφού θα εξαρτηθούν και από την πολιτική της κάθε εταιρείας αλλά και από την αγορά» τόνισε σχετικά.