Επί ξυρού ακμής η τουριστική αγορά και κρίσιμες θα είναι οι επόμενες εβδομάδες
Επί ξυρού ακμής βρίσκεται η τουριστική χρονιά με τα δεδομένα προβλήματα που έχουν προκύψει από τα κρούσματα κορονοϊού και έχουν προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στην Ευρώπη αλλά και στη χώρα μας.
Οι πληροφορίες από το χώρο των τουριστικών επιχειρηματιών στο νομό Ζακύνθου αναφέρουν ότι οι ακυρώσεις είναι προς το παρόν λίγες αλλά υπάρχει θέμα με το πάγωμα των προκαταβολών που έδιναν τέτοια εποχή οι εταιρείες.
Σύμφωνα με όσα δήλωσαν στον –Ε- ξενοδόχοι με μικρές και μεγάλες μονάδες, το γεγονός ότι δεν δίνονται τα χρήματα των προκαταβολών δημιουργεί ανησυχία, κανείς δεν γνωρίζει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα τους επόμενους μήνες και βεβαίως αυτό δημιουργεί στασιμότητα στην τοπική οικονομία που δεν μπορεί να κινηθεί.
Οι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων δωματίων που μίλησαν στον –Ε- ανέφεραν λίγα περιστατικά με ακυρώσεις αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι δεν γίνονται κρατήσεις που τέτοιες μέρες έπρεπε να είναι συνεχείς καθώς η έναρξη της σεζόν δεν είναι μακριά.
Μείωση των κρατήσεων για τη Ζάκυνθο σε μεγάλο ποσοστό ανέφερε ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Φιλιπποπολίτης

Με δηλώσεις του στον –Ε- ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Φιλιπποπολίτης επεσήμανε πως υπάρχει μια μείωση στις κρατήσεις που φθάνει στο 40% αλλά δεν γνωρίζουμε πότε και πού θα σταματήσει.
Αυτό θα εξαρτηθεί και από τον αριθμό των κρουσμάτων κορονοϊού και από το ενδεχόμενο να είναι μαζικά.
Από την πλευρά του διεθνούς αεροδρομίου του νησιού μας δεν έχουμε ακυρώσεις στις αφίξεις των αεροσκαφών που κρατούν τις θέσεις μέχρι να υπάρξουν νεότερα με τα κρούσματα κορονοϊού σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Η ανάγκη για τη χάραξη μιας στρατηγικής κινήτρων για τη στήριξη της αεροπορικής συνδεσιμότητας και των επιβατικών ροών αναδείχθηκε στη συνάντηση μεταξύ του Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, της Προέδρου του ΕΟΤ Άντζελας Γκερέκου, του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη και των στελεχών της British Airways Holidays και IAG (Αεροδρόμιο Heathrow), James Burrows και Fatima Hawkins.
Το νέο τοπίο που διαμορφώνεται, οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι για τον τουριστικό κλάδο, λόγω και του κορονοϊού, μονοπώλησαν τη συζήτηση των δυο πλευρών.
Σε αυτό το πλαίσιο συζητήθηκαν μια σειρά παρεμβάσεων, όπως η μείωση των χρεώσεων των αεροδρομίων, η αναπροσαρμογή των στρατηγικών μάρκετινγκ και η επέκταση της τουριστικής περιόδου και το φθινόπωρο.
Ο Όμιλος της British Airways και η ηγεσία του ελληνικού τουρισμού επισφράγισαν τη διαχρονική και ιστορική τους δέσμευση ως βασικοί συνεργάτες που εργάζονται από κοινού για την προώθηση και τη στήριξη ολόκληρου του κλάδου.
Της Αγγελικής Ξενόφου