Της Μαριλένας Παπαδάτου
Η έλλειψη χώρων στάθμευσης είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για την Πόλη της Ζακύνθου και ταλαιπωρεί εκτός από τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες, ακόμη περισσότερο τους μόνιμους κατοίκους, οι οποίοι αδυνατούν να βρουν χώρο για τα αυτοκίνητα τους, ειδικά στα σημεία όπου υπάρχει έντονη εμπορική δραστηριότητα και αισθάνονται πως βρίσκονται… υπό διωγμόν!
Στις εγγενείς αδυναμίες που υπάρχουν στον σχεδιασμό της πολεοδόμησης της Πόλης, που σε αυτές περιλαμβάνεται και η παντελής έλλειψη ελεύθερων χώρων που θα μπορούσαν να λειτουργούν ως δημοτικά parking προστίθεται και ένα ακόμη πρόβλημα, αυτό που αφορά την παράνομη κατάληψη του οδοστρώματος, από αντικείμενα, τραπεζοκαθίσματα, ταμπέλες, καφάσια, ακόμη και ….ψησταριές όπως πολύ ξεκάθαρα καταγγέλθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Πόλης την προηγούμενη εβδομάδα.
Στην ίδια συνεδρίαση, τέθηκε ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα που παραμένει σε εκκρεμότητα και αφορά την σωρεία αιτημάτων από πολίτες με Εδικές Ανάγκες, αλλά και επαγγελματίες όπως φυσιοθεραπευτές και γιατροί, για παραχωρήσεις χώρων στάθμευσης, τα οποία βρίσκονται στον… πάγο καθώς μέχρι και σήμερα δεν έχει δοθεί καμία απάντηση στους συγκεκριμένους πολίτες.
Ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Κωνσταντίνος Πέττας ενημέρωσε το συμβούλιο πως παρέπεμψε τα αιτήματα αυτά στην νομική σύμβουλο του Δήμου, προκειμένου να ενημερώσει για το αν πληρούνται ή όχι οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης θέσης αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί απάντηση λόγω φόρτου εργασίας. Σε αυτό το σημείο τα μέλη του συμβουλίου ζήτησαν να δοθεί προτεραιότητα σε κάποιες από τις αιτήσεις που μπορεί να αφορούν ΑμεΑ και δεν μπορούν να μην ικανοποιηθούν, ενώ αναφέρθηκε ακόμη μια περίπτωση ηλικιωμένης η οποία είναι κατάκοιτη και ζήτησε να μην σταθμεύουν έξω από το σπίτι της γιατί δε θα μπορεί να μετακινηθεί αν χρειαστεί.
Ακόμη, όπως αποκαλύφθηκε στην συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου, αν και οι δυνατότητες για παραχωρήσεις θέσεων parking μέσα στην Πόλη είναι ελάχιστες, το 2004 το Δημοτικό Συμβούλιο είχε πάρει απόφαση για να χορηγεί άδειες σε όλα τα ιατρεία, φαρμακεία κτλ και η απόφαση αυτή μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει.. Το Τοπικό Συμβούλιο αποφάσισε να ζητήσει την άρση αυτής της απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο και παράλληλα την επανεξέταση όλων των παραχωρήσεων που έχουν δοθεί μέχρι στιγμής, καθώς μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις που οι δικαιούχοι έχουν αποβιώσει και σήμερα να χρησιμοποιούν τις θέσεις αυτές οι κληρονόμοι τους, οι οποίοι όμως δεν τις δικαιούνται.
Τέλος, επισημάνθηκε η ανάγκη τα αιτήματα αυτά να εξεταστούν από το αρμόδιο Τμήμα της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, καθώς μπορεί να υπάρχουν αιτήματα που αν και πρέπει να ικανοποιηθούν, μπορεί να δημιουργήσουν κυκλοφοριακά ή άλλα προβλήματα!
Επιτακτική ανάγκη για χώρους πάρκινγκ!
Με αφορμή τα αιτήματα των συμπολιτών μας , το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Πόλη αλλά και την προοπτική έργων ανάπλασης σε τμήματα της Πόλης , η αναζήτηση ελεύθερων οικοπέδων για δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τη δημοτική αρχή. Οι ευκαιρίες που δόθηκαν κατά το παρελθόν για υπόγεια πάρκινγκ, όπως στην περίπτωση της πλατείας Σολωμού που συνάντησε μεγάλες αντιδράσεις, δυστυχώς πέρασαν, ωστόσο στον σχεδιασμό θα πρέπει να υπάρξουν αγορές ή απαλλοτριώσεις ελεύθερων οικοπέδων και η εφαρμογή προγραμμάτων ελεγχόμενης στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους της Πόλης,
Αναγκαιότητα η αναθεώρηση του Σχεδίου Πόλης για οικοδομές με χώρους στάθμευσης
Ένα ερώτημα που προκύπτει είναι αυτό που αφορά τις νέες οικοδομές στην Πόλη και την υποχρέωση που υπάρχει ή δεν υπάρχει ώστε να προβλέπουν και θέσεις στάθμευσης για τους ενοίκους τους, ώστε η κατάσταση στην Πόλη να μην επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο.
Διευκρινίσεις για το θέμα έδωσε μιλώντας πρόσφατα στον -Ε- ο μηχανικός και πρώην Πρόεδρος του ΤΕΕ Δημήτρης Λιβάνης, ο οποίους ανέφερε πως αναθεώρηση του Σχεδίου Πόλης για την Πόλη της Ζακύνθου θα πρέπει να αποτελεί άμεση προτεραιότητα.
«Ο Γενικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός προβλέπει χώρους στάθμευσης για τις νέες οικοδομές, αλλά κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται για τη Ζάκυνθο. Η Πόλη της Ζακύνθου έχει πρόβλημα και ο πολεοδομικός σχεδιασμός αναθεωρήθηκε σε μεγάλο βαθμό την δεκαετία του 1960. Από τότε τα δεδομένα έχουν αλλάξει φυσικά. Πρέπει να είμαστε από τις μοναδικές πόλεις ανά την Ελλάδα που δεν έχουμε συγκεκριμένο συντελεστή δόμησης ανά ακίνητο ή ανά οικοδομικό τετράγωνο» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Λιβάνης σημειώνοντας πως για την Πόλη της Ζακύνθου ορίζονται μέχρι 3 όροφοι και 11 μέτρα ύψος , ενώ οι πυλωτές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως χώροι στάθμευσης, προσμετρούνται ως όροφοι και έτσι οι ιδιοκτήτες τις αποφεύγουν για να μην χάσουν ωφέλιμο χώρο.