Τελειώνουν οι χρονικές προθεσμίες για να καταθέσουν τις απόψεις τους οι φορείς της Ζακύνθου στο θέμα του master plan του λιμανιού καθώς μέσα στον Ιανουάριο (δηλαδή το επόμενο δεκαήμερο) πρέπει να το έχουν πράξει. Αυτό πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν καθώς η επόμενη φάση αφορά την ένταξη χρηματοδότησης των μελετών στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-20120, για να προχωρήσουν τα έργα με την προτεραιότητα που έχουμε βάλει για την προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων.
Το κόστος είναι 40 εκατομμύρια και το έργο θα γίνει σε φάσεις γιατί τα χρήματα δεν θα βρεθούν όλα μαζί, ωστόσο πρέπει να πάμε με πιο γρήγορους ρυθμούς δήλωσε στον –Ε- ο κ. Διονύσιος Μακρής ο οποίος είναι γενικός Διευθυντής στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου Υποδομών.
Ακολούθως ο κ. Μακρής έκανε μια ανάλυση των διαδικασιών που αφορούν το master plan και είπε:
«Η Διεύθυνση Λιμενικών Έργων είναι μία από τις Διευθύνσεις Συγκοινωνιακών Έργων όπου προΐσταμαι και έχει αναλάβει τη μελέτη του προγραμματικού σχεδίου του λιμανιού, δηλαδή του γνωστού master plan. Η μελέτη χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και η σύμβαση “τρέχει”. Το προγραμματικό σχέδιο είναι αυτό που οργανώνει και χωροθετεί όλες τις δραστηριότητες του λιμανιού για να είναι συμβατές με την πόλη και να μην παρεμποδίζονται οι λειτουργίες της, έτσι ώστε το λιμάνι να μην δέχεται αρνητικές επιδράσεις από την πόλη. Παράλληλα η ομάδα των μελετητών έχει την υποχρέωση να κάνει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ώστε να διασφαλίζεται η μείωση στο ελάχιστο δυνατό των αρνητικών επιπτώσεων από τη λειτουργία του λιμανιού και την κατασκευή των έργων τόσο στο ανθρωπογενές όσο και στο φυσικό περιβάλλον. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 31–5-2013 και η συμβατική ημερομηνία περαίωσης είναι στις 15-5-2014. Το ποσό της σύμβασης είναι 153.903 ευρώ».
Αναφορικά με τα στάδια της μελέτης του master plan ο κ. Μακρής είπε: « Η μελέτη περιλαμβάνει 3 στάδια. Το πρώτο στάδιο ήταν η συλλογή των στοιχείων και η καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, το δεύτερο στάδιο είναι η εκπόνηση του προγραμματικού σχεδίου (που έχει γίνει) και το τρίτο στάδιο είναι η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης της μελέτης για τα έργα παραμονής των κρουαζιεροπλοίων. Στα πλαίσια ολοκλήρωσης του δεύτερου σταδίου έγινε η ενημέρωση των τοπικών φορέων στις 6 Δεκεμβρίου στη Ζάκυνθο και εκεί έγινε η δημόσια παρουσίαση των προτάσεων από την ομάδα μελέτης».
Ωστόσο ο χρόνος κυλά και οι φορείς της Ζακύνθου μαζί με τις αρχές δεν έχουν συμβάλλει έγκαιρα με τις προτάσεις τους στην ολοκλήρωση των διαδικασιών. Σε συνέχεια λοιπόν της σύσκεψης που έγινε το Δεκέμβριο στο Πνευματικό Κέντρο ο κ. Διονύσης Μακρής επεσήμανε:
«Οι παριστάμενοι ενημερώθηκαν και τους είπαμε ότι θα έπρεπε μέχρι το τέλος του 2013 να στείλουν στη Διεύθυνση του υπουργείου μας τις προτάσεις τους. Όμως μέχρι τώρα δεν έχουν στείλει τίποτα. Βέβαια είχε γίνει κι άλλη συνάντηση τον Ιούλιο του 2013 και τότε είχαν κατατεθεί προτάσεις που τις έλαβε υπόψη η ομάδα μελέτης και καταλήξαμε στα 3 προτεινόμενα σχέδια, εκ των οποίων ένα ήταν το επικρατέστερο. Τώρα θέλουμε προτάσεις από τους φορείς πάνω στα ειδικότερα θέματα του master plan και ευχής έργο είναι αυτό να γίνει μέσα στον Ιανουάριο».
Η μελέτη έχει προβλέψει και χώρους στάθμευσης σε δύο σημεία του λιμανιού, θέμα για το οποίο ο κ. Μακρής είπε: «Η προβλήτα προτείνεται να γίνει κάθετα στο μώλο του Αγίου Νικολάου. Επίσης προτείνεται σειρά παρεμβάσεων στο ίδιο το λιμάνι και χωροθετούνται 2 πάρκινγκ. Το ένα απέναντι από την εκκλησία του Αγ. Διονυσίου και το άλλο κοντά στην προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων. Στη Στήλη θα έχουμε μπαζώματα αρκετά μέτρα μέσα στη θάλασσα».
Το επόμενο διάστημα ο προγραμματισμός περιλαμβάνει τα εξής:
Η ΜΠΕ θα τελειώσει μέσα στο Φεβρουάριο και μαζί με το οριστικοποιημένο master plan θα υποβληθεί στην ΕΣΑΛ (που είναι η επιτροπή σχεδιασμού και ανάπτυξης λιμένων). Εκεί συμμετέχει σαν εκπρόσωπος του υπουργείου ο κ. Μακρής.
«Στόχος είναι να κλείσει η διαδικασία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 για να έχουμε το μπούσουλα και ότι γίνεται στο λιμάνι να είναι χωροθετημένο» κατέληξε ο κ. Διονύσης Μακρής.