Νέα πολιτική τιμών στα πλοία της γραμμής Ζακύνθου Κυλλήνης εγκαινιάζει από σήμερα η Ionian Ferries μετά από επτά μήνες ανηλεούς ανταγωνισμού με την Κefallonian Lines.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κοινοπραξία των εταιρειών Τυρογαλά και ΑΝΜΕΖ αναπροσαρμόζει τις τιμές των εισιτηρίων σε 8 ευρώ για τον επιβάτη και 28 ευρώ για τα ι.χ. αυτοκίνητα. Ανάλογες προσαρμογές γίνονται και για τις άλλες κατηγορίες οχημάτων και μοτοποδηλάτων.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δημιουργήσει νέο τοπίο συνολικά στην ακτοπλοϊα καθώς αναμενόμενη πρέπει να θεωρείται ανάλογη προσαρμογή και για τα πλοία της εταιρείας Κefallonian Lines. Σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία του κ. Διονύση Λυκούδη, η αναπροσαρμογή των τιμών δεν πρόκειται να συμπίπτει με αυτή της Ionian Ferries αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παραμείνει στα σημερινά επίπεδα.
Ναυτιλιακοί κύκλοι τόνιζαν χθες στον -Ε- ότι και οι δύο επιχειρηματικοί όμιλοι έφτασαν στα όριά τους καθώς οι απώλειες από τον επτάμηνο ανταγωνισμό ήταν τεράστιες και το κόστος της επιδότησης των εισιτηρίων από ίδια κεφάλαια είχε αρχίσει να προκαλεί προβλήματα ρευστότητας σε ορισμένες εταρείες.
Ο – Ε- από καιρό είχε αναφερθεί στις διαβουλεύσεις που ελάμβαναν χώρα στην Αθήνα μεταξύ εκπροσώπων των δύο ομίλων και παραγόντων του Υπουργείου Εμπορικής ναυτιλίας για μια λογική προσαρμογή των τιμών στα πλαίσια ενός σταθερού αλλά όχι ακραίου ανταγωνισμού. Ομως δεν μπορούσε να επιτευχεί συμφωνία επειδή κάθε πλοίο έχει διαφορετικό κοστολόγιο. Από την σύγκριση των στοιχείων του κόστους ευνοημένα φέρονται να είναι τα μικρά πλοία που διαθέτουν λιγότερο προσωπικό και καταναλώνουν και λιγότερα καύσιμα.
Ετσι ενδέχεται με τον καιρό να διαμορφωθούν άλλες τιμές εισιτηρίων για τα μεγάλα πλοία και άλλες τιμές για τα μικρά πλοία.
Αυτό ωστόσο που αναγνωρίζουν σήμερα όλοι είναι πως η μείωση των τιμών στα πλοία ενίσχυσε σημαντικά τον τουρισμό και την εμπορική και επιβατική κίνηση και ένα μέρος από τις απώλειες της Κοινοπραξίας υποκαταστάθηκε από τα έσοδα που έφερε η αυξημένη κίνηση.