Ζάκυνθος

Π. Αβράμης: «Είναι πρακτικά αδύνατο να συντηρήσουμε 16χιλιόμετρα αγωγού»

Διευκρινίσεις για τα προβλήματα υδροδότησης που προέκυψαν τα προηγούμενα 24ωρα σε περιοχές του νησιού, έδωσε μιλώντας στον -Ε- ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ Παναγιώτης Αβράμης, ο οποίος αφενός υπογράμμισε πως αν δεν είχε γίνει σωστός και έγκαιρος προγραμματισμός, οι ελλείψεις σε νερό θα ήταν τεράστιες σε όλο το νησί, ενώ υπογράμμισε πως σε ορισμένα σημεία που το πεπαλαιωμένο δίκτυο βρίσκεται σε βάθος τριών μέτρων είναι αδύνατη η οποιαδήποτε παρέμβαση.

 

Αναγνωρίζοντας πως η κατάσταση σήμερα είναι σαφώς πιο βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν, όταν οι βλάβες σε κάποια σημεία του αγωγού οδηγούσαν σε μπλακ άουτ στην ύδρευση για όλο το νησί, ο κ. Αβράμης τόνισε πως τα συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης κατέβαλαν τεράστιες προσπάθειες ώστε οι βλάβες που προέκυψαν να αντιμετωπιστούν άμεσα και να μην αφήσουν για πολύ ώρα κατοίκους και επιχειρηματίες χωρίς νερό.

Το μείζον θέμα όμως πρόβλημα, είναι αυτό του σαθρού κεντρικού αγωγού ύδρευσης και ο κ. Αβράμης εξέφρασε την αισιοδοξία πως μετά τις αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο φάκελος του έργου θα μπορεί να υποβληθεί προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ μέσα στο Σεπτέμβρη.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του –Ε- πάντως, ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ θύμισε τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν κάτοικοι και επιχειρηματίες του νησιού τα προηγούμενα χρόνια και τώρα ευτυχώς έχουν ξεπεραστεί, όπως ήταν  η ελλιπής υδροδότηση στην Πόλη, η ανύπαρκτη υδροδότηση του λιμανιού αλλά και προβλήματα σε χωριά όπως το Καλαμάκι, το Λαγοπόδο κτλ.

«Ποτέ δε θα χρησιμοποιήσω τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σαν άλλοθι και δικαιολογία για την λειτουργία της ΔΕΥΑΖ. Είναι όμως γνωστά τα ζητήματα  στον τομέα  της αποχέτευσης, αφού το δίκτυο της Πόλης δεν έχει ολοκληρωθεί, το δίκτυο του Καλαμακίου δεν έχει παραδοθεί, ενώ στον τομέα της  υδροδότησης επί χρόνια διαπιστώνονταν τεράστια προβλήματα όταν η διαχείριση γινόταν από επτά διαφορετικούς φορείς. Τώρα η διαχείριση είναι ενιαία και υπάρχουν ζητήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε όπως είναι η ανεπάρκεια των δικτύων, η καταγραφή και η αξιοποίηση των γεωτρήσεων κ.α. Ας θυμηθούμε όμως τα προηγούμενα χρόνια τα προβλήματα με την υδροδότηση της Πόλης, με τις διακοπές ηλεκτροδότησης από τη ΔΕΗ αλλά και τους απλήρωτους εργαζομένους, την κατάσταση στο λιμάνι και ας δούμε που βρισκόμαστε σήμερα» ανέφερε ο κ. Αβράμης, υπογραμμίζοντας πως πλέον η ΔΕΥΑΖ έχει προχωρήσει σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για το μέλλον, ο οποίος στηρίζεται σε μελέτες που προϋπήρχαν, έχουν πληρωθεί από τους ζακυνθινούς αλλά επί μακρόν έμεναν αναξιοποίητοι.

Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ υπογράμμισε πως πέρα από τον σχεδιασμό για το μέλλον η Δημοτική Επιχείρηση θα πρέπει να ασχοληθεί και με τα προβλήματα της καθημερινότητας που απαιτούν σωστό συντονισμό και άμεσες παρεμβάσεις στο δίκτυο.

«Αν δεν είχαν γίνει συντηρήσεις και επισκευές στο δίκτυο και αν δεν είχαμε μια λειτουργία των συνεργείων μας σε ικανοποιητικό βαθμό, σήμερα θα είχαμε τεράστια προβλήματα! Τα προβλήματα σε Καλαμάκι, Μουζάκι, Αμπελοκήπους και Λαγανά θα ήταν πολύ μεγαλύτερα αν δεν είχαμε σχεδιάσει συγκεκριμένες παρεμβάσεις στους τομείς της ύδρευσης. Δυστυχώς όμως σε κάποιες περιπτώσεις δεν μπορούμε να κάνουμε συντηρήσεις. Το δίκτυο σε κάποια σημεία δεν μπορεί να συντηρηθεί γιατί οι αγωγοί βρίσκονται σε βάθος τριών ή τεσσάρων μέτρων! Για να συντηρήσουμε λοιπόν αυτούς τους αγωγούς θα πρέπει να σκάψουμε όλη τη Ζάκυνθο για να βρούμε τον αγωγό και να τον συντηρήσουμε. Θα πρέπει να αποκαλύψουμε έναν αγωγό 14 χιλιομέτρων για να δούμε που μπορεί να προκύψει πρόβλημα ή βλάβη στο μέλλον! Μια τέτοια παρέμβαση είναι  να γίνει! Αντίθετα έγιναν άλλες παρεμβάσεις που απέδωσαν» υπογράμμισε ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ, συμπληρώνοντας πως τα προβλήματα στο δίκτυο ύδρευσης, δεν έχουν να κάνουν μόνο με τον κεντρικό αγωγό, αλλά έχουν να κάνουν και με τα εσωτερικά δίκτυα που έχουν κατασκευαστεί με αμίαντο, με την ορεινή ζώνη που δεν υδροδοτείται επαρκώς, με τα χωριά Λούχα και Γύρι που δεν έχουν δίκτυο.

Ο ίδιος ανέφερε πως καθοριστικής σημασίας ήταν η παρέμβαση που έγινε για την αντικατάσταση φθαρμένων βανών στον κεντρικό αγωγό, η οποία αν δεν είχε γίνει, η αποκατάσταση των βλαβών θα απαιτούσε γενικά μπλακ άουτ στην ύδρευση, όπως συνέβαινε κατά το παρελθόν.

«Υπάρχουν ζητήματα που έχουν δρομολογηθεί. Αυτό που θέλω όμως να καταστήσω σαφές στους Ζακυνθινούς είναι πως υπάρχει αίσθημα ευθύνης, συντονισμός και άμεση παρέμβαση όπου χρειάζεται» τόνισε.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *