Προβλήματα στις συγκοινωνίες του γειτονικού νησιού της Κεφαλονιάς δημιουργούν οι εντάσεις που υπάρχουν στις σχέσεις των πλοιοκτητών της Ζακύνθου και ήδη είναι εμφανής η αντιπαράθεση μεταξύ Κοινοπραξίας και ΑΝΕΖ. Τις δύο προηγούμενες ημέρες έγινε σύσκεψη στο γραφείο του Υπουργού Εμπορικού Ναυτιλίας για να διευθετηθούν τα προβλήματα με τα δρομολόγια και να μπει τάξη στην ακτοπλοΐα. Στη σύσκεψη πήραν μέρος τα στελέχη της ΑΝΕΖ κ.κ. Βερτζάγιας, Μαρκουτσάς, Στήνιος και Βυθούλκας και σύμφωνα με πληροφορίας στο τέλος της συνάντησης οριστικοποιήθηκαν και τα δρομολόγια του πλοίου «Ζάκυνθος Ι» της ΑΝΕΖ.
Λάδι στη φωτιά έπεσε πριν από λίγες ημέρες όταν, πριν το καθορισμένο δρομολόγιο της ΑΝΕΖ στον Πόρο, δόθηκε έκτακτο δρομολόγιο στην ίδια γραμμή από το Λιμεναρχείο Κυλλήνης στο πλοίο ΙΟΝΙΣ το οποίο βρισκόταν μέσα στο λιμάνι του γειτονικού νησιού.
Η αναστάτωση που προκλήθηκε με την αλλαγή αυτή και η αδυναμία ενημέρωσης του επιβατηγού κοινού έφερε τους κεφαλονίτες σε φρενήρη κατάσταση να καταγγέλλουν τα τεκταινόμενα και να ζητούν παρέμβαση του Δημάρχου τους.
Το διαδίκτυο άναψε από τις ανακοινώσεις και τις επιστολές και μέχρι σήμερα υπάρχει σωρεία δημοσιεύσεων και θέσεων για την κατάσταση που διαμορφώθηκε. Κατατέθηκαν μηνυτήριες αναφορές και η υπόθεση δεν σταματά εδώ.
Από την άλλη πλευρά φαίνεται να μην προχωρά η λειτουργία Κοινοπραξίας ζακυνθινών πλοίων με την συμμετοχή και της ΑΝΕΖ σε αυτήν και οι μέχρι τώρα διαπραγματεύσεις δεν φαίνεται να έχουν οδηγήσει κάπου.
Τις τελευταίες εβδομάδες γίνονται συζητήσεις μεταξύ των εμπλεκομένων πλευρών για την Κοινοπραξία αλλά ακόμα δεν ευοδώθηκε η συμφωνία.
Επίμαχα σημεία είναι τα ποσοστά συμμετοχής κάθε εταιρείας και κάθε πλοίου στην Κοινοπραξία αλλά και επιμέρους οικονομικά ζητήματα που πρέπει να συμφωνήσουν οι εταίροι.
Γεγονός είναι ότι επαναδρομολόγηση του πλοίου «Ζάκυνθος» που έγινε πριν από μερικές εβδομάδες έφερε αναστάτωση στη γραμμή αλλά η οικονομική κρίση και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο επιχειρηματικός κόσμος θα πρέπει να βάλουν νερό στο κρασί του ανταγωνισμού και να βρεθεί η χρυσή τομή πάνω στην οποία θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες αλλά και τα καλώς νοούμενα συμφέροντα τω ν εταιρειών μας.
Παρέμβαση Περιφερειακών Συμβούλων
Στην υπόθεση παρενέβη με ανακοίνωσή του ο περιφερειακός σύμβουλος από την Κεφαλονιά Μάκης Φόρτες ο οποίος μεταξύ άλλων σημειώνει:
Τη μεγίστη αξία έχει πλέον ότι την ίδια ώρα που η μνημονιακή συγκυβέρνηση με τις εντολές τρόικας και ΔΝΤ ανοίγει (υποτίθεται….) τα κλειστά επαγγέλματα, ο Υπουργός Ναυτιλίας αναθέτει σε μια μονοπωλιακή κοινοπραξία πλοίων τις γραμμές της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου δίχως αρχές και κανόνες με συνθήκες απόλυτης ασυδοσίας.
Αποκλειστικά υπεύθυνος για τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ των δύο εταιριών σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο και με θύματα τους πολίτες και τις τοπικές οικονομίες είναι η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Ναυτιλίας και οι υφιστάμενες αρχές που εκτελούν τις εντολές τους.
Πρώτη φορά στην ιστορία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της Κεφαλονιάς (φαντάζομαι και της Ζακύνθου) συμβαίνουν όλα αυτά τα φοβερά και τρομερά πράγματα και μάλιστα δίχως καμία συνέπεια από την συντεταγμένη πολιτεία.
Τα επιχειρηματικά παιγνίδια των Ζακυνθινών πλοίων έχουν… «ξεφύγει» με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και των αρμοδίων αρχών και έχουν εξελιχτεί σε ανοιχτό πόλεμο, όπως οι ίδιοι ομολογούν!
Το «ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο» αποκτά επικαιρότητα στην υπόθεση των δρομολογίων της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου.
Απλά μένει να μάθουμε την απάντηση τις επόμενες ώρες.
Το βέβαιο είναι ότι πλέον η υπόθεση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με ψηφίσματα, ανακοινώσεις και επιστολές.