Θλιβερή πρωτιά σε δύο τροχούς καταγράφει η χώρα μας, με τα στοιχεία της Eurostat να καταδεικνύουν ότι σε επίπεδο οδικής ασφάλειας υπάρχει απεριόριστος χώρος για βελτίωση και ακόμη περισσότερος για επαγρύπνηση.
Μπορεί πριν από λίγες ημέρες να ανακοινώθηκε η μείωση του ΦΠΑ στα κράνη, ωστόσο η χώρα μας φαίνεται ότι οφείλει να εργαστεί πολύ σκληρά προς την κατεύθυνση της διαμόρφωσης συνολικής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια, με επίκεντρο την Παιδεία και όχι μόνο την εκπαίδευση.
Η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των 28 εταίρων της Ε.Ε. ως προς τους νεκρούς μοτοσικλετιστές ανά εκατομμύριο κατοίκων. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα έχασαν τη ζωή τους 20,1 άτομα ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2017 και ακολουθεί η Μάλτα με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Σημαντική διαφορά στα ποσοστά διαπιστώνεται στην τρίτη κατά σειράν χώρα σε θύματα με μοτοσικλέτες, που είναι η Ιταλία και μετράει 12,1 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, ποσοστό που μοιράζεται με τη Σλοβενία. Στη συνέχεια ακολουθεί το Λουξεμβούργο με 11,9 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, η Κύπρος με 11,8, η Πορτογαλία και η Κροατία με 10,3 και 10,1 αντίστοιχα. Ο μέσος όρος της Ε.Ε.-«28» διαμορφώνεται στα 7,5 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Συνολικά ως προς τους νεκρούς της ασφάλτου, η χώρα μας επίσης διατηρεί ψηλή θέση στην κατάταξη, καθώς καταλαμβάνει την έβδομη θέση με 67,9 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Η πιο επικίνδυνη χώρα για να κυκλοφορεί κανείς στον δρόμο με οποιοδήποτε μέσο φαίνεται ότι είναι η Ρουμανία, η οποία μετράει 99,3 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων και η Βουλγαρία με 99.