Ζάκυνθος

Πρόσβαση για τα κρουαζιερόπλοια ζήτησαν οι φορείς από τους μελετητές

Σχεδόν όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων της Ζακύνθου έδωσαν το «παρών» στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο Πνευματικό Κέντρο, παρουσία μελετητών και εκπροσώπων του Υπουργείου Υποδομών, εν΄όψει της σύνταξης του  Master Plan  για το λιμάνι. Η μελέτη, που θα χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Υποδομών με 156.000 Ευρώ, προβλέπεται να ολοκληρωθεί βάση της σύμβασης που υπεγράφη, σε 12 μήνες.

Πέρα όμως από την εκπόνηση του Master Plan, τα συμπράττοντα μελετητικά γραφεία που έχουν αναλάβει το έργο, με επικεφαλής αυτό της κ.Μαριλένας Φράγκου, αναλαμβάνουν  ταυτόχρονα την υποχρέωση να προετοιμάσουν και τον φάκελο του έργου για την εξασφάλιση της πρόσδεσης των κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι. Ο φάκελος του έργου, όπως ανακοινώθηκε,  θα συνταχθεί αφού ολοκληρωθεί το  Master Plan, το οποίο θα προβλέπει τον γενικότερο σχεδιασμό.

Θέμα της χθεσινής σύσκεψης, δεν ήταν τόσο η καταγραφή των προτάσεων από τους φορείς, όσο η ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα το λιμάνι του νησιού μας και η επίλυσή τους πρέπει να προβλεφθεί από έναν μακροχρόνιο σχεδιασμό.

Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε, είναι πως πέρα από τις ανύπαρκτες εγκαταστάσεις για την πρόσδεση των κρουαζιερόπλοιων που αναδείχθηκε από όλους τους φορείς ως κυρίαρχο ζήτημα, τόσο ο Δήμαρχος Στέλιος Μποζίκης όσο και ο Λιμενάρχης Νίκος Κοκκάλας προέταξαν ακόμη ένα σοβαρό πρόβλημα:  Αυτό της  σπηλαίωσης του λιμανιού σε πολλά σημεία. Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, το πρόβλημα αυτό είναι ίσως πιο σοβαρό και από την έλλειψη υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια, αφού συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια των πολιτών!

Ανάμεσα σε όσους παρευρέθηκαν, εκτός από τον Αντιπεριφερειάρχη και το Δήμαρχο, ήταν ο Λιμενάρχης, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Αντιδήμαρχοι, εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι του ΤΕΕ, των Μηχανικών, του Εμπορικού Συλλόγου αλλά και ταξιδιωτικοί πράκτορες.  Μαζί με την λιμενολόγο κ. Φράγκου, βρέθηκαν εκπρόσωποι και των γραφείων με τα οποία συμπράττει για το έργο και θα αναλάβουν τομείς όπως οι περιβαλλοντικοί, οι συγκοινωνιακοί, οι  ηλεκτρολογικοί.

Στις τοποθετήσεις τους, ο ένας μετά τον άλλον οι φορείς ανέδειξαν τα προβλήματα και εξέφρασαν τις απόψεις τους για το λιμάνι και την παραλιακή: Ο Αντιπεριφερειάρχης προέταξε το θέμα της προβλήτας και  επανέλαβε την πρόταση για να σκεπαστεί το ποτάμι του Αγίου Χαραλάμπη ώστε να εξασφαλιστεί χώρος πρασίνου αλλά και χώρος για τη Λαϊκή Αγορά.

Ο Δήμαρχος, κατήγγειλε το γεγονός ότι η παραλιακή λεωφόρος που δεν επηρεάζει την λειτουργία του εμπορικού λιμανιού, δεν ανήκει κατά χρήση και κυριότητα στο Δήμο ενώ έκανε λόγο για σοβαρά προβλήματα στο λιμάνι, λόγω μιας διαχείρισης που δεν ήταν σωστή.

Ο κ. Μποζίκης, ζήτησε να λυθούν μέσα από το Master Plan προβλήματα που αφορούν τα τουριστικά, τα επαγγελματικά αλλά και τα αλιευτικά σκάφη τονίζοντας πως θα πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος για την αγκυροβολήση τους.

Ο ίδιος τόνισε την ανάγκη να υπάρξει πρόβλεψη για την αντιμετώπιση των σπηλαιώσεων, σημειώνοντας πως το λιμάνι σε πολλά σημεία έχει κουφώσει και μελλοντικά μπορεί να υπάρξει κίνδυνος για την ασφάλεια πολιτών ή κτισμάτων.

Τέλος, δήλωσε πως κατά τη γνώμη του η προβλήτα θα πρέπει να είναι σύμφωνη με την αισθητική του νησιού και να μην δημιουργεί πρόβλημα σε περιοχές υπό ανάπλαση όπως είναι ο ΕΟΤ. Αναφέρθηκε στην μελέτη του Δήμου για την ανάπλαση της παραλιακής και δήλωσε πως δεν μπορεί να πάρει θέση στην πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη για το ποτάμι, αν πρώτα δεν ολοκληρωθεί η μελέτη που εκπονεί για την ανάπλαση όλης της Πόλης ο μηχανικός του Πολυτεχνείου κ. Καρύδης.

Ο Λιμενάρχης προέταξε τα λειτουργικά προβλήματα στο λιμάνι όπως είναι οι σπηλαιώσεις και η έλλειψη θέσεων αγκυροβόλησης, πρόβλημα που θα γίνει πιο έντονο μετά την παραχώρηση της μαρίνας σε ιδιώτη. Ο κ. Κοκκάλας ζήτησε από τους μελετητές να λάβουν υπόψη τους το γεγονός ότι τα ημερόπλοια, που σήμερα δένουν στην μαρίνα μεταφέρουν πάνω από 350 επιβάτες ενώ για την προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων ζήτησε μια ρεαλιστική λύση που θα ανταποκρίνεται και στις μελλοντικές ανάγκες του νησιού.

Το λόγο πήραν ακόμη ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δ. Γαργαλέας, ο ναυπηγός Δ. Κάπαρης, ο Αντιδήμαρχος Δ. Κυβετός, ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Α. Φιωτάκης και πολλοί άλλοι, που ζήτησαν η μελέτη να είναι ρεαλιστική, δεσμευτική για τις εκάστοτε αρχές του τόπου και κυρίως να μπορεί να υλοποιηθεί και να μην μείνει στα χαρτιά.

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με τον κ. Μυλωνά να ζητά κατά προτεραιότητα λύση στο θέμα της προβλήτας και την κ. Φράγκου να διευκρινίζει πως απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ολοκλήρωση του master plan, ενός είδους χωροταξικής μελέτης για όλο το λιμάνι.

«Όπως σε μια χωροταξική μελέτη μιας Πόλης προβλέπεται που θα γίνει το Δημαρχείο, το σχολείο, οι αθλητικοί χώροι, έτσι και στο master plan του λιμανιού, θα προβλεφθεί που θα πάνε τα κρουαζιερόπλοια, τα τουριστικά, τα αλιευτικά, τα επιβατηγά, τα υδροπλάνα κτλ. Ο χώρος είναι μεγάλος αλλά και μικρός, αφού τα παραλιακά κρηπιδώματα είναι παλιά και υπάρχουν περιορισμοί και από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες. Επίσης το λιμάνι πρέπει να είναι λειτουργικό και να συνδέεται με την Πόλη και το υπόλοιπο νησί!» σημείωσε μεταξύ άλλων η κ. Φράγκου.

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *