Η εκπόνηση και εφαρμογή ενός Master Plan που θα καλύπτει τις προσδοκίες και τις ανάγκες όλων των χρηστών του λιμανιού αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων που θα παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και θα διαθέτουν κύρος και ισχύ.
Αυτό επεσήμανε μιλώντας στο ραδιόφωνο του –-Ε- ο καθηγητής του ΑΠΘ Γιάννης Παντής, που πρόσφατα ορίστηκε Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης και με αφορμή την ανάληψη των νέων του καθηκόντων, σε ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια των Βαλκανίων, έκανε αναφορά στην σημασία που έχουν οι λιμενικές εγκαταστάσεις στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Ο ίδιος στάθηκε ιδιαίτερα και στην περίπτωση του λιμανιού της Ζακύνθου, τονίζοντας την ανάγκη να υπάρξει πίεση για την ολοκλήρωση της μελέτης για το Master Plan που ως γνωστόν εκκρεμεί εδώ και δύο χρόνια.
Ειδική αναφορά έκανε και στο φλέγον θέμα της προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων, συνηγορώντας στην άποψη ότι σημασία δεν έχει τόσο η κατασκευής προβλήτας, όσο η διαφήμιση και η προβολή της Ζακύνθου ως ελκυστικός προορισμός.
Ερωτηθείς για το μείζον ζήτημα που αφορά την εκχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες με το παράδειγμα αυτό να ακολουθούν και άλλες αντίστοιχες υποδομές ανά την Ελλάδα, ο κ. Παντής, σημείωσε :
«Αυτή την στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια σημαντική διαπραγμάτευση και όλα τα υπόλοιπα θα κριθούν μετά. Το να πούμε κάτι τώρα, θα είναι πρόωρο. Στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, θα ακολουθήσω την κυβερνητική πολιτική, αφού για αυτό τον λόγο ορίστηκα σε αυτή τη θέση. Σε πλήρη συμφωνία με τον Υπουργό, αλλά και τις κυβερνητικές κατευθύνσεις, μπορώ να πω ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δε θα σταματήσει την ανάπτυξη του. Αντίθετα θα προχωρήσει με βάση ένα νέο αναπτυξιακό σχέδιο και ένα Master Plan που θα προσδιορίζει χρήσεις και δραστηριότητες. Στόχος είναι βελτιώνουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να αναβαθμίζουμε το ρόλο και την ισχύ του λιμανιού»
Ειδικά για την εκπόνηση Master Plan, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο κ. Παντής τόνισε πως θα κληθούν όλοι οι φορείς της περιοχής να καταθέσουν τις προτάσεις τους για να ενσωματωθούν στο σχέδιο αυτό.
«Η πηγή των επενδύσεων, αν θα πρόκειται για κρατικά, ιδιωτικά ή ευρωπαϊκά κεφάλαια θα το δούμε την πορεία» σχολίασε σχετικά.
Στρέφοντας το βλέμμα στη Ζάκυνθο και τις λιμενικές υποδομές του νησιού, σημείωσε πως επιβάλλεται ένας σχεδιασμός που θα δίνει προοπτική ανάπτυξης στο μέλλον και θα αποτυπώνεται σε ένα master plan και ένα business plan.
«Αυτό το σχέδιο θα πρέπει να ενσωματώνει όλες τις προσδοκίες και τις προτάσεις των χρηστών του λιμανιού, που είναι οι επαγγελματίες αλλά και των υπόλοιπων φορέων ενός τόπου. Ένα τέτοιο σχέδιο θα πρέπει να γίνει σε όλα τα λιμάνια της Χώρας για να ξέρουμε που βαδίζουμε και να προσδιορίζουμε το μέλλον. Δεν πρέπει να περιμένουμε να μας έρχονται οι κατευθύνσεις απ΄ έξω!» τόνισε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι οι αγκυλώσεις και οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις που υπάρχουν με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην έγκριση της μελέτης, θα πρέπει να ξεπεραστούν.
«Το Υπουργείο είναι έτοιμο να ανταποκριθεί θετικά και θα πρέπει να υπάρξει άμεση παρέμβαση από τους φορείς του νησιού» σχολίασε.
Ερωτηθείς τέλος για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, σχολίασε πως για να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα, προϋπόθεση είναι η συνέργια όλων των εμπλεκόμενων φορέων όπως είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι τουριστικοί πράκτορες κ.α.
«Δεν μπορεί, επειδή υπάρχει ένα λιμάνι να έρθει ένα πλοίο! Το πλοίο θα έρθει για τον προορισμό. Χωρίς ένα σωστό τουριστικό πακέτο, δεν θα έρθει κανείς γενικώς και αορίστως. Στο Κατάκολο τα κρουαζιερόπλοια δένουν για την αρχαία Ολυμπία! Στη Ζάκυνθο, υπάρχει ένας Δήμος και θα μπορούσε να υπάρξει ένας συντονισμός για την προσέλκυση των κρουαζιεροπλοίων που ούτως ή άλλως περνάνε από το Ιόνιο» τόνισε σχετικά.
Της Μαριλένας Παπαδάτου