Δημοτικά σχολεία στην Πόλη της Ζακύνθου επισκέφτηκε χθες ο Βουλευτής Σταύρος Κοντονής σε μια προσπάθεια να καταγράψει ανάγκες και προβλήματα και στην συνέχεια να τα αναδείξει σε επίπεδο Βουλής και συναρμόδιων Υπουργείων.
Η αρχή της περιοδείας του, που θα συνεχιστεί και στα υπόλοιπα σχολεία του νησιού, έγινε χθες το πρωί στο 1ο Δημοτικό της Πόλης, το οποίο επισκέφτηκε συνοδευόμενος από τον Προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Διονύση Κόκλα.
Ο Βουλευτής συνομίλησε με το Διευθυντή αλλά και τους δασκάλους του σχολείου, οι οποίοι ανέδειξαν ως σημαντικότερο πρόβλημα αυτό του κτηρίου όπου στεγάζεται το Δημοτικό.
Αξίζει να αναφέρουμε πως το 1ο Δημοτικό Σχολείο της Πόλης φιλοξενεί τον μεγαλύτερο αριθμό παιδιών, ενώ ανήκει στα σχολεία που παρέχουν μαθήματα πολλών και γλωσσικών πεδίων όπως θεατρολογία, ηλεκτρονικούς υπολογιστές κτλ.
Σχολεία με διευρυμένο πρόγραμμα μαθημάτων παρέχουν συνολικά 6 δημοτικά σχολεία στο νησί μας και μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν στον Βουλευτή από τους εκπροσώπους της Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης ήταν η ανάγκη τα προγράμματα αυτά να επεκταθούν σε όλα τα σχολεία του νησιού.
Σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε, ο Προϊστάμενος της Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης Διονύσης Κόκλας αναφέρθηκε στο ενδιαφέρον του Βουλευτή για τις ανάγκες των σχολείων, εκφράζοντας την αισιοδοξία του στην συμβολή του για να βρεθεί λύση.
«Το 1ο Δημοτικό Σχολείο είναι το πολυπληθέστερο στο νησί, έχει χτιστεί μετά τους σεισμούς του 1953 και δυστυχώς δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών. Μέλημά μας είναι να βρεθεί μια λύση ώστε τα παιδιά να στεγαστούν σε καλύτερο σχολείο. Ο κ. Κοντονής πιστεύω πως θα δώσει όλες του τις δυνάμεις για να φτιάξουμε νέα σχολικά συγκροτήματα που θα ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες» σημείωσε, ενώ ειδικά για την ανάγκη κατασκευής νέων κτηρίων για το 5ο Δημοτικό και για το Δημοτικό της Δερματούσας σημείωσε πως υπάρχουν οικόπεδα που πρέπει να αξιοποιηθούν από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Υπογράμμισε όμως πως το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην στέγαση των νηπιαγωγείων αφού τα περισσότερα φιλοξενούνται σε κτήρια που νοικιάζονται από το Δήμο.
Ο Διευθυντής του Σχολείου Λευτέρης Ταταρίδης, τόνισε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα του σχολείου είναι το κτιριακό, με δεδομένο μάλιστα πως φοιτούν στο Δημοτικό 273 παιδάκια.
«Πάντα υπήρχε πρόβλημα στο σχολείο με τον μεγάλο αριθμό μαθητών. Το διδακτικό προσωπικό προσφέρει άριστες υπηρεσίες και δεν έχουμε μαθησιακά προβλήματα ή προβλήματα συμπεριφορών. Για μας το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το κτήριο, αφού οι χώροι είναι μικροί και τα παιδιά ασφυκτιούν» τόνισε.
Τέλος ο Βουλευτής, σχολίασε πως το 1ο Δημοτικό ήταν το σχολείο στο οποίο φοίτησε και ο ίδιος και άδραξε την ευκαιρία να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του στους δασκάλους και την νοσταλγία τους συμμαθητές του.
«Είναι απαράδεκτο στις σημερινές συνθήκες να έχουμε τάξεις που χωρίζονται με νοβοπάν και η διδασκαλία να γίνεται με αυτό τον τρόπο από ένα άριστα καταρτισμένο προσωπικό. Δυστυχώς στις μνημονιακές πολιτικές της Κυβέρνησης δεν χωράει η Παιδεία και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά. Όχι μόνο έχουμε κακοπληρωμένους δημόσιους λειτουργούς αλλά εκπαιδευτικά προγράμματα που παρέχουν πολλαπλές γνώσεις, μπορεί να παρέχονται στο 1ο Δημοτικό αλλά όχι και στα υπόλοιπα σχολεία του νησιού. Αποτέλεσμα είναι να συσσωρεύεται εδώ μεγάλος αριθμός μαθητών» δήλωσε ακόμη, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του στο προσωπικό αλλά και το Διευθυντή του σχολείου.
Ο Βουλευτής έκανε γνωστό πως σύντομα θα φέρει στη Βουλή το θέμα της εφαρμογής προγραμμάτων με διευρυμένα γνωστικά πεδία σε όλα τα σχολεία του νησιού, ώστε οι γονείς να αισθάνονται πως τα παιδιά τους παίρνουν τις καλύτερες δυνατές γνώσεις σε ‘όλα τα σχολεία του νησιού.
Τέλος, για τα κτιριακά προβλήματα, στα οποία εμπλέκεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση, σχολίασε πως οι τοπικοί άρχοντες αντί να ψάχνουν οικόπεδα για να φτιάξουν νέες Νομαρχίες, θα ήταν καλύτερα να αναζητήσουν οικόπεδα για νέα κτήρια, θυμίζοντας την γνωστή ιστορία της αγοράς οικοπέδου από την τέως ΝΑΖ.
Στην συνέχεια ο Βουλευτής επισκέφτηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο της Πόλης όπου ενημερώθηκε για μια σειρά από σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν με το σχολικό κτήριο, όπως είναι για παράδειγμα ο χώρος του προαυλίου, ενώ παρέλαβε υπόμνημα όπου τα προβλήματα περιγράφονται αναλυτικά.