Ένα πρόγραμμα δράσεων για την διεύρυνση της τουριστικής σεζόν επιβάλλεται να εκπονηθεί και στο νησί μας, με δεδομένο ότι η Ζάκυνθος παρουσιάζει χιλιάδες αξιοθέατα και κρυμμένες ομορφιές που θα μπορούσαν να κερδίσουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο τους τρεις μήνες του καλοκαιριού.
Η παραπάνω επισήμανση έγινε και από την Πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Χριστίνα Τετράδη, με αφορμή τα όσα συζητήθηκαν στο πλαίσιο του 13ου συνεδρίου του ΣΕΤΕ που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στην Πρωτεύουσα με τίτλο «Τουρισμός και Ανάπτυξη».
Οι θεματικές που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, αφορούσαν μεταξύ άλλων και το ζήτημα της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού, για το οποίο θυμίζουμε πως πρόσφατα εκπονήθηκε μελέτη και από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο.
Η μελέτη αποτυπώνει μια πραγματικότητα γνωστή για πολλούς τουριστικούς προορισμούς της Χώρας, μεταξύ αυτών και η Ζάκυνθος και έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι παραδοσιακοί μας πελάτες, όπως είναι οι Βρετανοί, επιλέγουν να κάνουν διακοπές λίγους μόνο μήνες κάθε χρόνο και πιο συγκεκριμένα το καλοκαίρι. Αντίθετα, αγορές εντελώς άγνωστες για το νησί μας, όπως είναι η αγορά της Κίνας, «τροφοδοτεί» πολλούς προορισμούς με τουρίστες που θέλουν να κάνουν διακοπές όλο το χρόνο.
Λαμβάνοντας υπόψη και τις επισημάνσεις του διευθύνοντος συμβούλου της TUI Travel PLC Peter Long , που έγιναν από το βήμα του συνεδρίου και αφορούσαν την στόχευση της εταιρείας για διεύρυνση της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα με την πώληση ανάλογων τουριστικών πακέτων, η κ. Τετράδη σχολίασε πως επιβάλλεται οι φορείς της Ζακύνθου να προσαρμοστούν σε αυτά τα νέα δεδομένα και να αναλάβουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, χωρίς να περιμένουν τις έτοιμες προτάσεις των τουρ οπερέιτορ.
«Πρέπει να γίνει αντιληπτό πως το Ιόνιο, όπως και το νότιο Αιγαίο αλλά και η Κρήτη είναι προορισμοί με πάρα πολύ μεγάλη εποχικότητα. Υπάρχουν υψηλές πληρότητες από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβρη και όλο τον υπόλοιπο χρόνο τίποτα. Αυτό έχει να κάνει με το τι προσφέρουμε στους τουρίστες, την περίοδο ειδικά που δεν είναι καλός ο καιρός. Για παράδειγμα δεν μπορούμε να περιμένουμε από έναν τουρίστα να μένει κλεισμένος σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου αν δεν μπορεί να χαρεί τον ήλιο και τη θάλασσα. Θα πρέπει από την πλευρά μας να σχεδιάσουμε το τουριστικό προϊόν. Οι τουρ οπερέιτορ θα ήθελαν να πουλήσουν πακέτα που θα περιλαμβάνει και άλλα πράγματα εκτός από τον ήλιο και τη θάλασσα» τόνισε η κ. Τετράδη, συμπληρώνοντας πως σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία των τουριστικών φορέων με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Η ίδια έφερε το παράδειγμα των ορεινών χωριών, των περιπατητικών διαδρομών και των αξιοθέατων που δεν έχουν χαρτογραφηθεί, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχουν καν ταμπέλες.
«Όλα αυτά δε θα έρθει η TUI να τα σχεδιάσει αλλά θα πρέπει να το κάνουμε εμείς!» σχολίασε ακόμη.
Ο Οργανισμός Τουρισμού
Αναφορά από την κ. Τετράδη έγινε και στην λειτουργία του Οργανισμού Τουρισμού του Δήμου Ζακυνθίων που αν και συστάθηκε μένει προς το παρόν αδρανής.
Αυτό που επισημάνθηκε από την πλευρά της Προέδρου του Συλλόγου Ξενοδόχων είναι πως πρωταρχική σημασία έχει να υπάρξει ο σχεδιασμός, ανεξάρτητα από το όνομα του φορέα που θα τον αναλάβει.
«Από την στιγμή που έχουμε στα χέρια μας ένα όργανο, για ποιο λόγο να φτιάξουμε κάτι άλλο. Ασφαλώς και μπορούμε να το βελτιώσουμε, να το εξελίξουμε και να εφαρμόσουμε αυτά που σχεδιάζουμε. Έχουν γίνει κάποιες συσκέψεις και μπορούμε όλα αυτά που έχουν γίνει να τα πάμε ένα βήμα παραπέρα» τόνισε, υπογραμμίζοντας πως το στοίχημα που τίθεται πλέον για το νησί μας είναι να υπάρξει μια στρατηγική που αυτή τη φορά θα εφαρμοστεί.
«Είτε μέσα από τον Οργανισμό, είτε μέσα από την Επιτροπή Τουρισμού πρέπει να σχεδιάσουμε και να εφαρμόσουμε. Έχουμε αναλωθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα σε συζητήσεις και τώρα θα πρέπει να αναλάβουμε δράση!» τόνισε.
Μαριλένα Παπαδάτου