Ζάκυνθος

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου για τις προτάσεις του κ. Δ. Κάπαρη

Τις προτάσεις του ναυπηγού κ. Δημήτρη Κάπαρη, οι οποίες παρουσιάστηκαν πρόσφατα μέσα από τις σελίδες του –Ε- και αφορούν την αξιοποίηση του μώλου του Αγίου Νικολάου για την εξυπηρέτηση μικρών κρουαζιεροπλοίων σχολίασε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Τιμόθεος Ζώντος, τονίζοντας πως η επιλογή του συγκεκριμένου σημείου για την πρόσδεση των πλοίων, αποτελεί επιλογή των ίδιων των καπετάνιων.

Ο ίδιος, μιλώντας στον  –Ε- θυμήθηκε παλιότερες περιπτώσεις πρόσδεσης μικρών κρουαζιεροπλοίων στο μώλο του Αγίου Νικολάου, οι οποίες όμως έγιναν μετά από αρκετή προσπάθεια από την πλευρά των πλοιάρχων.

«Το ότι στο μώλο του Αγίου Νικολάου μπορούν να δέσουν κάποια κρουαζιερόπλοια δεν είναι κάτι καινούργιο! Κατά το παρελθόν, όταν ήμουν και εγώ ναυτικός πράκτορας, είχαν εξυπηρετηθεί καράβια στο συγκεκριμένο σημείο. Απλώς θα πρέπει να είναι πλοία με μήκος που δε θα ξεπερνά τα 130 μέτρα για να μπορούν να πλαγιοδετήσουν και να κατέβει η σκάλα. Επιπλέον, το ανώτερο βύθισμα του πλοίο θα πρέπει να είναι τα 5 μέτρα. Τελικά η απόφαση θα ληφθεί με συνεργασία του καπετάνιου και του ναυτικού πράκτορα. Ο καπετάνιος θα είναι εκείνος που θα αναλάβει ή όχι το ρίσκο για να δέσει στο συγκεκριμένο σημείο, αφού και κατά το παρελθόν υπήρξαν περιπτώσεις που μπορεί να υπήρχε δυνατότητα αλλά οι πλοίαρχοι αρνήθηκαν. Το ίδιο ισχύει και με την προβλήτα. Μπορεί δηλαδή ο ναυτικός πράκτορας να προτείνει να δέσει το πλοίο μέσα στο λιμάνι, αλλά ο καπετάνιος να αρνηθεί» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ζώντος, τονίζοντας πως για το θέμα έχει μια μακρά εμπειρία και έχει αντιμετωπίσει διάφορες περιπτώσεις, όπως αυτή ενός πλοίου βάθους 5,5 μέτρων που μετέφερε ψυγεία και έδεσε στο μώλο «βρίσκοντας» όμως στο βυθό!

Σχετικά με την προοπτική να πραγματοποιηθούν στο συγκεκριμένο σημείο παρεμβάσεις για να αυξηθεί το βάθος και να μπορούν να εξυπηρετηθούν τα μικρά κρουαζιερόπλοια, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου απάντησε:

«Για να είμαστε ρεαλιστές, αυτή την περίοδο ελάχιστα είναι τα μικρά κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν στη Ζάκυνθο. Τα περισσότερα είναι μεγάλα. Αν αυτό αλλάξει, όπως αναφέρει ο κ. Κάπαρης, τότε υπάρχει η υποδομή για να εξυπηρετηθούν. Τα μικρά καράβια είναι κατά κανόνα ασύμφορα και τα μόνα που ταξιδεύουν στη Ζάκυνθο είναι τα πλοία του Louis αλλά και πρόσφατα το Berlin».

Γενικότερα πάντως σε ότι αφορά την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η περιοχή του Πόρτου, ο κ. Ζώντος τόνισε πως ο σχεδιασμός για έργα πνοής σκοντάφτει στην έλλειψη χρημάτων και τη γραφειοκρατία, ενώ προανήγγειλε παρεμβάσεις στην κατασκευή με τους τσιμεντένιους θόλους ώστε να γίνει πιο καλαίσθητη. Αυτό δε που αξίζει να σημειωθεί είναι πως η σημερινή μορφή του έργου, που κατασκευάστηκε και παρελήφθη από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ζακύνθου, φαίνεται να είναι και η οριστική.

«Φέτος το Λιμενικό Ταμείο, έχει προγραμματίσει στον εγκάρσιο μώλο του Αγίου Νικολάου να γίνει ένας χώρος για τις λάντζες. Μάλιστα σχεδιάζουμε και μια μελέτη για την τοποθέτηση ράμπας αναπήρων, η οποία δε θα είναι σταθερή κατασκευή. Παράλληλα προχωράμε και μια μελέτη για το μώλο με τις καμάρες, ώστε να τοποθετηθούν σκέπαστρα για σκιά και καθίσματα για να μπορούν να περιμένουν οι επιβάτες τις λάντζες. Όλα αυτά όμως χρειάζονται χρήματα και εμείς διαθέτουμε ένα πολύ μεγάλο ποσό στον ΟΔΑΖ. Επιπλέον, από τη νέα χρονιά θα διαθέτουμε ένα επίσης μεγάλο ποσό για την ασφάλεια του λιμανιού και αυτό αποτελεί υποχρέωση για να εξασφαλίσουμε το απαιτούμενο πιστοποιητικό. Τα χρήματα που απομένουν είναι ελάχιστα και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο πέρα από διαχείριση, ώστε τον Απρίλη που θα έρθουν τα πρώτα κρουαζιερόπλοια  να είμαστε έτοιμοι» σχολίασε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, συμπληρώνοντας πως για την επόμενη χρονιά έχουν προγραμματιστεί περίπου 60 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων.

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ανέφερε πως με τις παρεμβάσεις στους τσιμεντένιους θόλους η εικόνα της περιοχής θα αλλάξει προς το καλύτερο, ενώ η μελέτη θα γίνει δωρεάν από μηχανικό.

Να σημειωθεί πάντως πως πρόσφατα αντικαταστάθηκαν τα παλιά φωτιστικά που είχαν τοποθετηθεί στο μώλο, τα οποία όμως παραμένουν απλήρωτα αν και υπάρχουν τα λεφτά, αφού εκκρεμεί μια χρονοβόρα διαδικασία έγκρισης της δαπάνης.

Τέλος, για την αξιοποίηση του ακινήτου για την λειτουργία κέντρου εξυπηρέτησης επιβατών, σύμφωνα με την πρόταση του κ. Κάπαρη, ο κ. Ζώντος ανακοίνωσε πως ο επιχειρηματίας έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ενώ το ίδιο το κτίσμα είναι αυθαίρετο και πρέπει να νομιμοποιηθεί.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *