Μια συγκεκριμένη πρόταση για την εξυπηρέτηση μικρών κρουαζιεροπλοίων με μήκος μικρότερο των 160 μέτρων και βάθος που δε θα ξεπερνά τα 5,5 μέτρα υποβάλει δημόσια ο ναυπηγός και γνωστός απο την εμπειρία του στο χώρο της διεθνούς κρουαζιέρας, Δημήτρης Κάπαρης και καλεί τους φορείς του νησιού να ενδιαφερθούν για την άμεση εφαρμογή της.
Ο -Ε- βρέθηκε χθες το μεσημέρι στην περιοχή του Πόρτου και αποτύπωσε τις προτάσεις του κ. Κάπαρη, οι οποίες περιλαμβάνουν την αξιοποίηση του μώλου του Αγίου Νικολάου για την εξυπηρέτηση μικρών κρουαζιεροπλοίων με μικρό βάθος και μήκος. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, στη Μεσόγειο κυκλοφορούν πάνω από 50 τέτοια κρουαζιερόπλοια, τα οποία μπορεί να μεταφέρουν μικρό αριθμό επιβατών αλλά οι επιβάτες αυτές διαθέτουν κατά μέσο όρο υψηλότερο εισόδημα σε σχέση με αυτούς που κάνουν διακοπές με μεγαλύτερα πλοία.
Ο κ. Κάπαρης υπογράμμισε πως οι παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν στην περιοχή είναι πολύ πιο άμεσες και θα αποδώσουν πολλά οφέλη στο νησί, ενώ υποστήριξε πως μια πρώτη ενέργεια που θα πρέπει να γίνει είναι η ανάπλαση και ο εξωραϊσμός του Πόρτου, αφού αποτελεί την πρώτη εικόνα του νησιού για τον επισκέπτη.
«Η Ζάκυνθος διαθέτει ένα όμορφο λιμάνι, αλλά πρέπει να εκμεταλλευτούμε τις υφιστάμενες υποδομές μέχρι να υλοποιηθεί το μεγάλο έργο της νέας προβλήτας και της μαρίνας. Αυτά τα σχέδια είναι μακρινά και θα πρέπει να δούμε τι μπορεί να γίνει για την επόμενη σεζόν» σημείωσε ο κ. Κάπαρης, θυμίζοντας πως όταν στις αρχές Σεπτέμβρη έφτασε στο λιμάνι του νησιού το πλοίο Berlin με τους Αυστριακούς ποδηλάτες, χρειάστηκε περίπου 1,5 ώρα για να δέσει στην σκουριασμένη προβλήτα.
«Το πλοίο αυτό, των 139 μέτρων και βάθους 4,6 μέτρων θα μπορούσε να πέσει στο μώλο όπου βρίσκεται σήμερα το Ζάκυνθος. Το βάθος υπάρχει, αν λάβει κανείς υπόψη πως το βάθος του πλοίου Φώσκολος ήταν 5,20 μέτρα, ενώ το ιταλικό πλοίο είχε μήκος 193 μέτρα και βάθος 6.20 μέτρα. Κατά τη γνώμη μου όλος ο μώλος, μαζί με την πλατεία του Πόρτου να γίνει πόλος έλξης για μικρά κρουαζιερόπλοια των 160 μέτρων, με βάθος γύρω στα 5,2 μέτρο. Σημειώνω πως σήμερα στη Μεσόγειο κάνουν κρουαζιέρες περίπου 157 πλοία, εξ αυτών τα 50 είναι κάτω από 160 μέτρα. Σήμερα υπάρχει ζήτηση για μικρά κρουαζιερόπλοια , τα οποία μεταφέρουν ταξιδιώτες με υψηλά εισοδήματα και θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Έχουμε έναν καλό εσωτερικό μώλο, που προστατεύεται από τους ανέμους και έχει μήκος 158 μέτρων. Μπορούν να μπουν σωστές δέστρες, να γίνει έλεγχος στα βάθη, να μπουν σωστά φώτα και να γίνει δεντροφύτευση, έτσι ώστε η πρώτη εντύπωση του επισκέπτη να είναι η καλύτερη δυνατή» δήλωσε στην εφημερίδα μας ο κ. Κάπαρης και υποστήριξε πως οι λύσεις αυτές μπορούν να δοθούν άμεσα και μικρό κόστος.
«Αφού βελτιωθεί ο μώλος, πρέπει να ακολουθήσει μια διαφήμιση από τους πράκτορες, το λιμενικό ταμείο και το Λιμεναρχείο για αυτή την υποδομή που μπορεί να εξυπηρετεί μικρά κρουαζιερόπλοια. Κάλλιστα, όταν δεν υπάρχουν κρουαζιερόπλοια στο σημείο αυτό μπορούν να αγκυροβολούν μεγάλα γιοτ» ανέφερε ακόμη.
Ο κ. Κάπαρης, πρότεινε ακόμη να γίνει πλακόστρωση της πλατείας του Πόρτου, να κατασκευαστούν στέγαστρα και να γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις έτσι ώστε οι τουρίστες που θα μεταφέρονται στο λιμάνι μέσα από βάρκες, όταν επισκέπτονται το νησί μας μεγάλα κρουαζιερόπλοια, να μπορούν να εξυπηρετηθούν καλύτερα.
Τέλος ο κ. Κάπαρης πρότεινε να μετατραπεί το παλιό κτίριο της πλατείας του Πόρτου που λειτουργεί στην περιοχή ως εστιατόριο σε χώρο για την υποδοχή και την εξυπηρέτηση επιβατών που θα περιλαμβάνει κυλικείο, πρόσβαση στο ίντερνετ, γραφείο πληροφοριών, ΑΤΜ κ.α. ενώ πρότεινε να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις στην τσιμεντένια κατασκευή που έχει γίνει στο μώλο με τις καμάρες και τον τσιμεντένιο ιστό.