Σύμφωνα με τα αρχεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οδός Αλεξάνδρου Ρώμα δεν αποτελεί τμήμα εθνικής ή επαρχιακής οδού και αυτή είναι η απάντηση που δόθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου, στο ερώτημα που τέθηκε από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Ζακύνθου ως προς την κατάταξη του δρόμου.
Το ερώτημα είχε τεθεί πριν από περίπου δύο μήνες από την αρμόδια Υπηρεσία της ΠΕΖ προκειμένου να διευκρινιστεί αν ο δρόμος κατατάσσεται στο Εθνικό και επαρχιακό δίκτυο και ως εκ τούτου αποτελεί αρμοδιότητα της Περιφέρειας Ιονίων και όχι του Δήμου Ζακυνθίων. Λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν με την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου δρόμου, είναι σημαντικό να ξεκαθαρίζεται αν οι σχετικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται από την Περιφέρεια ή από το Δήμο, καθώς το ζήτημα κατά το παρελθόν είχε προκαλέσει τριβές μεταξύ των δύο βαθμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Αυτό που επίσης πρέπει να σημειώσουμε, είναι πως στην απάντηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών προς την Υπηρεσία της Περιφέρειας, που κοινοποιείται και στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, γίνεται αναφορά σε μια ασάφεια που όντως υπάρχει στο οδικό δίκτυο που διέρχεται από την Πόλη της Ζακύνθου ως προς τον χαρακτηρισμό του.
Εδώ και αρκετά χρόνια η Διεύθυνση του Υπουργείου βρίσκεται σε συνεχή αλληλογραφία με τις Υπηρεσίες του νησιού, όπως είναι οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου προκειμένου να αποτυπωθεί το υπάρχον δίκτυο σε όλο το νησί, αλλά οι ασάφειες αυτές που έχουν να κάνουν και με προϋπάρχουσες αποφάσεις, όπως πχ Προεδρικά Διατάγματα, δεν έχουν ξεπεραστεί.
Αυτό είναι και ο λόγος που η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών προτείνει την έκδοση νέας Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό του εθνικού και επαρχιακού δικτύου για να αρθεί κάθε ασάφεια σε ολόκληρο το νησί αλλά ειδικότερα στην Πόλη ή εναλλακτικά την υποβολή τεκμηριωμένων αιτημάτων από τις Υπηρεσίες της ΠΙΝ για τον χαρακτηρισμό ή τον αποχαρακτηρισμό τμημάτων του δικτύου.
Ειδικά πάντως για την περίπτωση της Αλ. Ρώμα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο πολεοδομικός σχεδιασμός της Πόλης, καθώς ο δρόμος διέρχεται μέσα από την Πόλη και καταλήγει σε πλατεία, ενώ παρά τις αντιδράσεις οι περισσότεροι τάσσονται υπέρ της πεζοδρόμησης.
Σε σχέση δε με τον πλήρη καθορισμό της ως πεζόδρομο, που θα λήξει συνολικά τις παλινωδίες με το «άνοιγμα» και «κλείσιμο» του δρόμου για τα αυτοκίνητα και το «κυνηγητό» μεταξύ των πολιτών και των αρχών, μέχρι σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την έγκριση της πολυσυζητημένης κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου για την Πόλη της Ζακύνθου.
Καθώς η νέα τουριστική περίοδος βρίσκεται προ των πυλών, η Τοπική Αυτοδιοίκηση μετρά μια ακόμη εκκρεμότητα που δεν κατάφερε να διευθετήσει όλο το προηγούμενο διάστημα και έτσι είναι ορατό το σενάριο, για ακόμη ένα καλοκαίρι να ληφθούν προσωρινά μέτρα για την λειτουργία του δρόμου ως πεζοδρόμου, από το Μάη έως τον Οκτώβρη και κατά τις απογευματινές βραδινές μόνο ώρες.
Το μόνο σίγουρο είναι πως η πεζοδρόμηση της Ρώμα θα συμπεριληφθεί στην ατζέντα των προεκλογικών συζητήσεων.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ