Την προσεχή Πέμπτη αναμένεται να επισκεφτούν τη Ζάκυνθο, μηχανικοί του τεχνικού γραφείου που έχει αναλάβει την πολυαναμενόμενη μελέτη για το Master Plan του λιμανιού και παρουσία εκπροσώπων του Υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, αναμένεται να συγκληθεί σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως είναι το Λιμεναρχείο, το Λιμενικό Ταμείο, η Περιφέρεια και ο Δήμος.
Όπως είχε αναφερθεί και σε παλαιότερο δημοσίευμα της εφημερίδας μας, μέσα στον Μάη επρόκειτο να λήξει ότι το τυπικό θέμα της υπογραφής σύμβασης μεταξύ του μελετητικού γραφείου και του Υπουργείου Ανάπτυξης που προκήρυξε το διαγωνισμό για το Master Plan. Η μελέτη θα πρέπει τώρα να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν, δεδομένου ότι έχει ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να οριστεί ανάδοχος.
Σήμερα το πρωί, ο Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου Διονύσης Μυλωνάς θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Τιμόθεο Ζώντο προκειμένου να διευθετηθούν οι λεπτομέρειες της συνάντησης με τους μελετητές του γραφείου της κ. Μαριλένας Φράγκου και τους εκπροσώπους του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί για ακόμη μια φορά, είναι πως μέσα στις συμβατικές υποχρεώσεις που αναλαμβάνει το μελετητικό γραφείο, είναι η αποτύπωση της παρούσας κατάστασης στο λιμάνι και κυρίως των προτάσεων και των απόψεων που διατυπώνουν όλοι οι φορείς του νησιού, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση βέβαια να έχει έναν κυρίαρχο ρόλο.
Από την άλλη πλευρά, ένα γεγονός που προκαλεί τον προβληματισμό των μελετητών, είναι πως για την περιοχή του λιμανιού, υπάρχει σε εξέλιξη μια μελέτη ανάπλασης της παραλιακής από το Δήμο και μια εμπειρογνωμοσύνη για την κατασκευή προβλήτας για κρουαζιερόπλοια που έχει αναθέσει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων!
Στο Master Plan που θα εκπονηθεί όμως, προβλέπονται προτάσεις για τομείς όπως είναι το κυκλοφοριακό, οι χώροι στάθμευσης, η ανάπλαση της περιοχής του λιμανιού και για το λόγο αυτό στην ομάδα εργασίας συμμετέχουν όχι μόνο λιμενολόγοι, αλλά και αρχιτέκτονες, συγκοινωνιολόγοι κτλ.
Η ύπαρξη μιας σειράς από μελέτες για την ίδια περιοχή, δημιουργεί σύγχυση και ενδεχομένως εμπόδια ως προς το ποια θα είναι η παρέμβαση που θα γίνει σε λιμάνι και παραλιακή, έχοντας την συναίνεση και την στήριξη των εκπροσώπων της Τοπικής κοινωνίας.
Ως προς την ανάθεση εμπειρογνωμοσύνης για την κατασκευή της προβλήτας, ο Αντιπεριφερειάρχης δήλωσε στον –Ε- πως βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά αν χρειαστεί θα η διαδικασία θα ανασταλεί!
«Το έργο της προβλήτας είναι προτεραιότητα! Από την στιγμή που το Master Plan δεν προχωρούσε, έπρεπε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες» ανέφερε σχετικά ο κ. Μυλωνάς και συμπλήρωσε πως η κατασκευή της προβλήτας θα πρέπει να είναι προτεραιότητα και στο πλαίσιο της μελέτης για το Master Plan.
Να σημειωθεί πάντως, πως η διαδικασία για την σύνταξη Master Plan δεν αφορά μόνο τη Ζάκυνθο, αλλά λιμάνια σε όλη την χώρα με σημαντικό εμπορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον.
Πιο συγκεκριμένα, σχετικά πρόσφατα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοίνωσε τους άξονες επιχειρησιακών σχεδίων για τα 32 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας και με βάση αυτούς τους άξονες, κάθε λιμάνι θα συντάξει το δικό του master plan. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αθηναϊκού τύπου οι διαδικασίες σύνταξης των master plan προβλέπεται να ολοκληρωθούν σταδιακά σ” ένα χρόνο για τα λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Αλεξανδρούπολη, Ελευσίνα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Καβάλα, Κέρκυρα, Λαύριο, Πάτρα, Ραφήνα, Μύκονο, Ρόδο, Μυτιλήνη και Σούδα Χανίων. Τα δύο επόμενα χρόνια θα πρέπει να έχουν συνταχθεί τα master plan των λιμανιών: Αργοστολίου, Ζακύνθου, Σαντορίνης, Καλαμάτας, Κατακόλου, Κορίνθου, Κυλλήνης, Κω, Λάγου, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Χαλκίδας, Σύρου, Βαθέος Σάμου και Χίου.