Την επίσπευση των διαδικασιών που αφορούν την λειτουργία των υδατοδρομίων στα νησιά του Ιονίου, ζητούν τα κατά τόπους Επιμελητήρια και το χρονίζον αυτό ζήτημα απασχόλησε την τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβούλιου Ιονίων Νήσων που πραγματοποιήθηκε στο νησί μας πριν από λίγες ημέρες και φιλοξενήθηκε στα γραφεία του φορέα.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο που συγκροτήθηκε σε Σώμα πριν από περίπου έναν χρόνο , είναι ένας νέος θεσμός που προβλεπόταν από τον τελευταίο Νόμο του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για τα Επιμελητήρια. Πρόεδρος είναι ο κ. Χονδρογιάννης Γεώργιος από το Επιμελητήριο Κέρκυρας, ενώ συμμετέχουν ως Α΄ Αντιπρόεδρος ο κ. Κόττης Φώτιος από Επιμελητήριο Ζακύνθου και ως μέλος κ. Τσίπηρας Νικόλαος επίσης από το Επιμελητήριο Ζακύνθου. Στην συνεδρίαση που έγινε στο νησί μας, μπήκε μεταξύ άλλων και το ζήτημα της λειτουργίας των υδατοδρομίων και οι εκκρεμότητες που υπάρχουν σε όλα τα νησιά, ενώ παρών ήταν και ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου Άκης Ζήβας που ενημέρωσε για τις διαδικασίες που αφορούν την αδειοδότηση του υδατοδρομίου στη Ζάκυνθο.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του -Ε- ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Κέρκυρας Γ. Χρονδρογιάννης σημείωσε πως απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι βιώσιμη η λειτουργία των υδροπλάνων είναι η ύπαρξη ενός δικτύου υδατοδρομίων σε όλα τα νησιά της Περιφέρειας και πως απόφαση του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων ήταν να υπάρξει παρέμβαση από το Φορέα στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αλλά και προς τους άλλους συναρμόδιους φορείς για την επίσπευση των διαδικασιών.
«Χωρίς δίκτυο υδατοδρομίων, δεν έχει νόημα να λειτουργεί το υδατοδρόμιο στην Κέρκυρα. Σε άλλες χώρες όπως ο Καναδάς, ας μου επιτραπεί η έκφραση, τα υδροπλάνα είναι τόσο διαδεδομένα ως μέσα μεταφοράς όπως τα ποδήλατα. Στην Ελλάδα περιμένουμε εδώ και 12χρόνια την λειτουργία των υδατοδρομίων και το θέμα μας απασχολεί εδώ και χρόνια. Τα Επιμελητήρια θα είναι από κοντά και θα πιέζουν, αν και πάντα γνωμοδοτούμε στην Κυβέρνηση, αλλά δεν εισακουγόμαστε. Για εμάς το θέμα των υδροπλάνων είναι καθοριστικής σημασίας για την οικονομία, τον τουρισμό αλλά κυρίως την συνοχή των νησιών μας. Παλιότερα με τις μαούνες, ήταν πιο εύκολη η συγκοινωνία μεταξύ των νησιών!» υπογράμμισε ο Πρόεδρος , λέγοντας πως τα υδροπλάνα πρέπει να λειτουργήσουν άμεσα.
Εκκρεμεί η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΠΙΝ – Λιμενικού Ταμείου για την αδειοδότηση στη Ζάκυνθο!
Θυμίζουμε πως σε ότι αφορά το νησί μας, εκκρεμεί μέχρι και σήμερα η διαδικασία της ανάθεση της αδειοδότησης του υδατοδρομίου σε μελετητικό γραφείο, που θα γίνει από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, όπως έγινε και στα υπόλοιπα νησιά πριν από αρκετό διάστημα.
Οι εξαγγελίες της ΠΙΝ αφορούσαν την λειτουργία των υδατοδρομίων πριν το φετινό Καλοκαίρι, ωστόσο στη Ζάκυνθο εκκρεμούν ακόμη και σήμερα οι τελικές υπογραφές μεταξύ Περιφέρειας και Λιμενικού Ταμείου, καθώς ανέκυψαν μια σειρά από ζητήματα που αφορούσαν την μεταξύ τους προγραμματική σύμβαση. Τελευταία εκκρεμότητα, αυτή που αφορούσε τα χρήματα που δεσμεύτηκαν από τον προϋπολογισμό της ΠΙΝ, καθώς το ποσό που αρχικά είχε προϋπολογιστεί, έπρεπε να αυξηθεί.
Έτσι, στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης πριν από ένα μήνα, εγκρίθηκε ομόφωνα η τροποποίηση της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Π.Ε. Ζακύνθου και του Λιμενικού Ταμείου για την υλοποίηση του έργου «Εκπόνηση φακέλου και υποβολή τεχνικού φακέλου για την αδειοδότηση υδατοδρομίου Ζακύνθου», ενώ εξουσιοδοτήθηκε ο Περιφερειάρχης για να την υπογράψει.
Στην νέα αυτή απόφαση έπρεπε να τροποποιηθεί το άρθρο 5 της Προγραμματικής Σύμβασης, και συγκεκριμένα στο ύψος του συνολικού προϋπολογισμού, που ανήλθε στο ποσό των 19.000 ευρώ.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ