Νέα δεδομένα έρχονται στην επιφάνεια σχετικά με τις παρεμβάσεις στην γέφυρα του Αγίου Χαραλάμπη και το έργο της «Στατικής Ενίσχυσης, Λειτουργικής και Αρχιτεκτονικής Αποκατάστασης», που θα δημοπρατηθεί στις 2 Οκτώβρη μετά από τις γνωστές αντιδράσεις που προκάλεσαν την ακύρωση της πρώτης δημοπρασίας.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στην εφημερίδα μας από την Προϊσταμένη της Κτηματικής Υπηρεσίας Αγγελική Ζουρμπάνου, οι εργασίες που πρόκειται να γίνουν αφορούν κατά πάσα πιθανότητα τμήμα του αιγιαλού ή χερσαία ζώνη λιμένα και για το λόγο αυτό απαιτούνται άδειες από το Λιμενικό Ταμείο και από την Κτηματική. Οι άδειες αυτές όμως δεν έχουν δοθεί και σε περίπτωση έναρξης των εργασιών, υπάρχει κίνδυνος να διακοπούν ως παράνομες!
Την πληροφορία αυτή μάλλον είχε υπόψη του ο τ. Πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου Βασιλικού Πέτρος Γιαννούλης, όταν έθετε δημόσια το ερώτημα για το αν υπάρχουν όλες οι προβλεπόμενες άδειες για το έργο, ενώ φαίνεται πως για ακόμη μια φορά ένα δημόσιο έργο φαίνεται πως κινδυνεύει να μη γίνει, καθώς δεν τηρήθηκαν εξ΄ αρχής οι σωστές διαδικασίες για την κατασκευή του. Το φαινόμενο αυτό έχει επαναληφθεί πολλές φορές κατά το παρελθόν με αποτέλεσμα έργα να μένουν ημιτελή και εργολάβους να μένουν απλήρωτοι και να προσφεύγουν στα δικαστήρια.
«Ενημερώθηκα πως δημοπρατείται ένα έργο, αλλά δεν γνωρίζω τίποτα για την μελέτη. Έχω ενημερώσει και το Λιμεναρχείο αλλά και το Λιμενικό Ταμείο, πως το έργο δε θα ξεκινήσει αν δεν δούμε που ακριβώς θα γίνει, αν δε δούμε την μελέτη και αν δε διαπιστωθεί κατά πόσο υπάρχει αιγιαλός. Δεν μου έχει κοινοποιηθεί τίποτα. Οι μηχανικοί της Περιφερειακής Ενότητας γνωρίζουν καλά πως αν το έργο γίνει στη χερσαία ζώνη, πρέπει ο φάκελος να υποβληθεί στο Λιμενικό Ταμείο, να πάρει τις απαιτούμενες εγκρίσεις και στη συνέχεια να ενημερωθεί η Υπηρεσία μου. Αν είναι αιγιαλός ή παλιός αιγιαλός πρέπει να ενημερωθεί μόνο η Κτηματική! Μπορεί να έχουν την μελέτη έτοιμη, αλλά χρειάζονται άδειες από την Κτηματική όπως ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση των γηπέδων στον ΕΟΤ. Για να είμαστε ξεκάθαροι δεν μπορούν να ξεκινήσουν και αν ξεκινήσουν θα σταματήσουν!» σημείωσε η κ. Ζουρμπάνου.
Η ίδια τόνισε πως πρέπει να διαπιστωθεί με βάση την μελέτη αν απαιτείται άδεια από την Κτηματική, ενώ για το ενδεχόμενο να κατηγορηθεί πως βάζει εμπόδια στο έργο σχολίασε:
«Ενημέρωσα το Λιμενικό Ταμείο και το Λιμεναρχείο. Το να κατηγορηθώ είναι το λιγότερο που μπορώ να πάθω στη Ζάκυνθο, μια που μου έχει συμβεί πολλές φορές κατά το παρελθόν! Καλό θα είναι οι μηχανικοί που συντάσσουν τις μελέτες να έχουν από τις υπηρεσίες όλα τα στοιχεία για τους αιγιαλούς, τις απαλλοτριώσεις κτλ και να τα εξετάζουν. Αν δουν ότι το έργο που θα γίνει αφορά χερσαία ζώνη, αιγιαλό ή παλιό αιγιαλό, θα πρέπει να καταθέσουν το φάκελο στις υπηρεσίες που εμπλέκονται»
Καταμετρήσεις στην περιοχή στις 29 Σεπτέμβρη
Στις 29 Σεπτεμβρίου αναμένεται μηχανικός από Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών ο οποίος θα συνδράμει στην Κτηματική Υπηρεσία για την καταμέτρηση της περιοχής της μαρίνας.
« Έχω ζητήσει συνδρομή μηχανικού, ο οποίος θα έρθει στις 29 Σεπτέμβρη, θα συνεργαστεί με την Υπηρεσία και τον μηχανικό της Περιφέρειας και θα ξεκαθαρίσουμε ποια έκταση ανήκει στη μαρίνα, ποια έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο, αν χρειαστεί επαναχάραξη κτλ» ανέφερε η κ. Ζουρμπάνου σημειώνοντας πως υπάρχει συνεργασία με τον Περιφερειάρχη και θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε το θέμα να λήξει το συντομότερο δυνατόν.