Σημείο έντονων αντιπαραθέσεων και διαφωνιών, εξακολουθεί να αποτελεί το κατά πόσο η Αλεξάνδρου Ρώμα θα λειτουργεί ως πεζόδρομος ή σαν δρόμος ανοιχτός για την κυκλοφορία των οχημάτων και το γεγονός αυτό επιβεβαιώθηκε για πολλοστή φορά κατά τη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης που συγκάλεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Διονύσης Μυλωνάς στο Διοικητήριο.
Το θετικό ήταν πως για πρώτη φορά μετά τις τελευταίες εξελίξεις που είχαν να κάνουν με την προσφυγή στο Συνήγορο του Πολίτη, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, από την Τροχαία μέχρι το Τοπικό Συμβούλιο της Πόλης και από τους εμπόρους μέχρι το Επιμελητήριο έθεσαν τις απόψεις τους για τον συγκεκριμένο δρόμο.
Το αρνητικό όμως ήταν πως μετά από πολύ ώρα συζήτησης και αφού πολύς χρόνος αναλώθηκε σε αναφορές που είχαν να κάνουν με το παρελθόν, το τοπίο σε ότι αφορά το δρόμο παραμένει θολό: Αφού όλοι οι παρευρισκόμενοι, διαφωνούντες και συναινούντες με την πεζοδρόμηση- εξέφρασαν τις απόψεις τους, η σύσκεψη έληξε με τον Αντιπεριφερειάρχη να δηλώνει πως ο δρόμος θα πρέπει να είναι κλειστός για τα Ι.Χ την περίοδο των γιορτών!
Αυτό θα γίνει, σύμφωνα με τον κ. Μυλωνά, με την συνδρομή, την συνεργασία και την συναίνεση πολιτών, επιχειρηματιών και καταστηματαρχών αφού η απόφαση αυτή ήταν άτυπη και χωρίς νομική βάση. Στο εύλογο ερώτημα για το τι πρόκειται να γίνει μετά το πέρας των γιορτών, ο κ. Μυλωνάς απάντησε πως μέχρι τότε το ζήτημα θα έχει επανεξεταστεί και θα έχουν ληφθεί πρωτοβουλίες!
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αυτό που φάνηκε είναι πως κοινό σημείο αναφοράς όλων ήταν η Αλεξάνδρου Ρώμα να αποτελέσει το εμπορικό κέντρο του νησιού. Όπως αυτό που δεν μπόρεσαν να ξεκαθαρίσουν είναι αν αυτό θα γίνει με την λειτουργία του δρόμου ως πεζόδρομου ή με την διέλευση των οχημάτων για τα οποία όμως, θα απαγορεύεται η στάθμευση.
Ο Αντιπεριφερειάρχης στην αρχική του εισήγηση επανέλαβε πως ο δρόμος είναι εθνικός και σχολίασε πως τίποτα από τα συμφωνηθέντα με τους επιχειρηματίες δεν τηρήθηκε, αφού τα Ι.Χ σταθμεύουν ανενόχλητα ακόμη και σε διπλές σειρές, οι τροφοδοσίες των καταστημάτων γίνονται χωρίς κανένα πρόγραμμα και επικρατεί ένα γενικότερο …μπάχαλο. Μάλιστα σχολίασε πως την εικόνα αυτή αποτύπωσε και ο Δήμαρχος που ανάρτησε σχετική φωτογραφία στην προσωπική του σελίδα στο ίντερνερ και σχολίασε με νόημα πως καλό θα ήταν να πάρει φωτογραφίες και από άλλα σημεία της Πόλης στα οποία έχει μόνο αυτός αρμοδιότητα.
Ο ίδιος άφησε αρκετές αιχμές προς τους καταστηματάρχες που ξεκίνησαν και πάλι να σταθμεύουν μπροστά από τα μαγαζιά τους, προκαλώντας την αντίδραση του εκπροσώπου του Εμπορικού Συλλόγου κ. Μυλωνά, ο οποίος απάντησε πως κανείς δεν ξέρει το καθεστώς επικρατεί στο δρόμο και πως η Περιφέρεια είναι αυτή που όφειλε να φροντίσει για την σήμανση!
Για πρώτη φορά ο Διοικητής της Τροχαίας Νεκτάριος Τσώλος, εκφράζοντας την άποψη της υπηρεσίας, σημείωσε πως ο δρόμος πρέπει να λειτουργήσει ως πεζόδρομος 24 ώρες το 24ωρο. Ακόμη διευκρίνισε πως δεν μπορεί να βεβαιωθεί παράβαση στα αυτοκίνητα που σταθμεύουν χωρίς σήμανση και έκανε γνωστό πως η Υπηρεσία έχει απευθύνει ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για το τι ισχύει σε περίπτωση πως ένας εθνικός δρόμος περνά μέσα από μια Πόλη. Τέλος, προκάλεσε αίσθηση η αναφορά του στο γεγονός ότι αυτά που θα ισχύσουν στην Ρώμα θα πρέπει να ισχύσουν και στην συνέχειά της που είναι η 21η Μάη και πως αν λειτουργήσει ως εθνική οδός, θα πρέπει να αλλάξει η φορά από την οδό Στραβοπόδη μέχρι την Αγίου Μάρκου!
Εκ μέρους του Επιμελητηρίου πήρε το λόγο ο κ. Γ. Αρκαδιανός, ο οποίος ζήτησε να μπει στην άκρη το ζήτημα της εθνικής οδού και να βρεθεί μια λύση προς όφελος όλου του νησιού. Πιο συγκεκριμένα, πρότεινε την λειτουργία του δρόμου ως δρόμου «ήπιας κυκλοφορίας» όπου θα μπορεί να απαγορευτεί ή να επιτραπεί η στάθμευση σε διάφορα σημεία.
Αυτό προϋποθέτει την λήψη απόφασης χαρακτηρισμού του δρόμου από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Ενδιαφέρον είχαν στην συνέχεια οι απόψεις που ακούστηκαν από τους εμπόρους, αφού από την μια πλευρά οι κ.κ. Μπουζιάνου και Μυλωνάς από τον Εμπορικό Σύλλογο επικαλέστηκαν το γκάλοπ που έγινε μεταξύ των καταστηματαρχών και το αποτέλεσμα που αποτύπωνε μια ξεκάθαρη πλειοψηφία κατά της πεζοδρόμησης και από την άλλη επιχειρηματίες όπως ο κ. Χιώνης, ο κ. Πλέσσας κ.α. διευκρίνισαν πως το γκάλοπ δεν ήταν αντιπροσωπευτικό και πως οι περισσότεροι είναι υπέρ της πεζοδρόμησης!
Στο σημείο αυτό μάλιστα ανέβηκαν οι τόνοι μεταξύ αυτών που τάσσονταν κατά και αυτών που τάσσονταν υπέρ, καθένας από τους οποίους ανέπτυσσε τα δικά του επιχειρήματα.
Την άποψή τους εξέφρασαν και οι εκπρόσωποι του Τοπικού Συμβουλίου της Πόλης που στο σύνολό τους τάχθηκαν υπέρ της πεζοδρόμησης και υπογράμμισαν πως το θέμα δεν αφορά μόνο τους εμπόρους ή τον Εμπορικό Σύλλογο αλλά όλους τους Ζακυνθινούς.