Το ζήτημα της εκπόνησης μιας μελέτης εμπειρογνωμοσύνης για την κατασκευή προβλήτας κρουαζιεροπλοίων στη Ζάκυνθο επαναφέρει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, με δεδομένο μάλιστα ότι εδώ και μήνες δεν έχει σημειωθεί καμία απολύτως εξέλιξη με το πολυσυζητημένο master plan.
Θυμίζουμε πως πριν από αρκετούς μήνες, ο Αντιπεριφερειάρχης Διονύσης Μυλωνάς είχε συγκαλέσει μια ευρεία σύσκεψη με θέμα την κατασκευή προβλήτας. Στην σύσκεψη αυτή είχε αποφασιστεί αφενός να γίνει ένα ταξίδι στην Αθήνα και μια επίσκεψη στο αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να διαπιστωθεί που βρίσκεται το θέμα, αφετέρου να διερευνηθεί το ενδεχόμενο προμήθειας μιας πλωτής εξέδρας.
Το ταξίδι στην Αθήνα δεν έγινε ποτέ, ενώ η έρευνα για την πλωτή εξέδρα μάλλον έπεσε στο κενό, κυρίως λόγω του απαγορευτικού κόστους.
Ουδείς έχει ανακοινώσει επίσημα ποια είναι σήμερα η τύχη του master plan και ενδεικτικό είναι το γεγονός που ανέφερε ο εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Ζακύνθου Νίκος Τσίπηρας, ο οποίος, όταν συνάντησε το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας διαπίστωσε πως δεν έχει καμία ενημέρωση για το Master Plan, που είχε αναλάβει εδώ και χρόνια το Υπουργείο Υποδομών.
Μιλώντας στην εφημερίδα μας για την επικείμενη επίσκεψη του Περιφερειάρχη Σπύρου Σπύρου και τον προγραμματισμό για το ΕΣΠΑ, ο Αντιπεριφερειάρχης Διονύσης Μυλωνάς έκανε γνωστό πως υπάρχει η πρόθεση να δεσμευτούν χρήματα από τώρα, ώστε να γίνουν τα πρώτα βήματα για την μελέτη της προβλήτας.
Αντίστοιχη απόφαση είχε λάβει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και κατά το παρελθόν και μάλιστα είχε δημοσιευτεί και πρόσκληση για την πρόσληψη ειδικού που θα αναλάμβανε την σύνταξη εμπειρογνωμοσύνης εναλλακτικών λύσεων για την πρόσδεση των κρουαζιεροπλοίων. Η απόφαση αυτή όμως ανεστάλη, μετά από ένα έγγραφο του Υπουργείου Ανάπτυξης, που επικαλούνταν την εκπόνηση του master plan.
Πιο συγκεκριμένα, το έγγραφο, που εστάλη τον Οκτώβρη του 2012, απευθυνόταν στη Διαχειριστική Αρχή της ΠΙΝ και το συνέταξε η Διεύθυνση Λιμενικών έργων και έργων αεροδρομίου της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών ανέφερε:
«Θέμα : Ανάθεση εμπειρογνωμοσύνης προσδιορισμού θέσης κρουαζιεροπλοίου στο Λιμένα Ζακύνθου
Από σχετική ανάρτησή σας στο Διαδίκτυο, πληροφορηθήκαμε την πρόσκληση για την πρόσληψη εμπειρογνώμονα με αντικείμενο την σύνταξη εμπειρογνωμοσύνης εναλλακτικών λύσεων για τον προσδιορισμό θέσης εξυπηρέτησης κρουαζιεροπλοίου στο λιμένα Ζακύνθου.
Επί του θέματος σας πληροφορούμε ότι από την Υπηρεσία μας διενεργείται ανοιχτός διαγωνισμός, ο οποίος ευρίσκεται στο τελικό στάδιο, για την ανάθεση Μελέτης με τίτλο «Μελέτη Προγραμματικού Σχεδίου Master Plan Λιμένα Ζακύνθου», προϋπολογισμού 285.375 Ευρώ με ΦΠΑ στο αντικείμενο της οποίας περιλαμβάνεται η υποβολή δύο κατ΄ ελάχιστον εναλλακτικών λύσεων, όπου περιλαμβάνεται και η εξεύρεση θέσης για το κρουαζιερόπλοιο. Προτεραιότητα δίδεται στην προώθηση των έργων υποδοχής του κρουαζιερόπλοιου, αφού στο αντικείμενο της μελέτης περιλαμβάνεται και η σύνταξη των τευχών προκήρυξης της οριστικής μελέτης της θέσης υποδοχής του κρουαζιεροπλοίου,
Μετά τα παραπάνω θεωρούμε σκόπιμο όπως επανεξετάσετε την αναγκαιότητα ανάθεσης εμπειρογνωμοσύνης»
Ο Αντιπεριφερειάρχης, αναφερόμενος στο έγγραφο που τότε είχε σταλεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, σχολίασε πως εξέθετε απλά έναν προβληματισμό και συμπλήρωσε πως πρόθεση της ΠΙΝ είναι να αναλάβει η ίδια πρωτοβουλίες, χωρίς νέες καθυστερήσεις.
«Υπάρχει καταρχήν προφορική συμφωνία με τον Περιφερειάρχη και τη Διαχειριστική Αρχή, ώστε να δεσμεύσουμε ποσό από το ΕΣΠΑ και να ξεκινήσει η διαδικασία της εμπειρογνωμοσύνης για προβλήτα κρουαζιερόπλοιων! Δεν είναι δυνατόν ένα ολόκληρο νησί να περιμένει πότε θα ολοκληρωθεί το Master Plan. Το Υπουργείο είχε βάλει κάποιο προβληματισμό για αυτή μας την πρωτοβουλία κατά το παρελθόν και κάποιοι καλοπροαίρετοι μας είχαν βάλει φρένο! Είχα συγκαλέσει σύσκεψη, είχα ενημερώσει πως υπάρχει η βούληση από μας για να προχωρήσουμε, αλλά αποφασίστηκε να περιμένουμε το Master Plan. Προσωπικά δεν περιμένω άλλο. Πρέπει να προχωρήσουμε την μελέτη, ώστε από το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα να εξασφαλίσουμε πόρους για την κατασκευή» κατέληξε.