Μειωμένος θα είναι ο αριθμός των κρουαζιεροπλοίων που θα επισκεφτούν το νησί μας την φετινή τουριστική περίοδο και οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για έναν μονοψήφιο αριθμό πλοίων που έχουν εντάξει το λιμάνι του νησιού μας στο πρόγραμμα τους.
Αξίζει να αναφέρουμε πως το 2013 ήταν μια από τις καλύτερες χρονιές σε ότι αφορά τις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, αφού σύμφωνα με τον πίνακα στοιχείων της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), διαπιστώθηκε μια αύξηση κατά 506% στο λιμάνι της Ζακύνθου, που συμπεριελήφθη στους προορισμούς με τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης μαζί με το Γύθειο (αύξηση 520%), τη Θεσσαλονίκη (αύξηση 82%), την Κω (αύξηση 57%), τη Μυτιλήνη (αύξηση 42%), το Βόλος (αύξηση 82%), την Ηγουμενίτσα (αύξηση 154%) και την Καβάλα (αύξηση 61%).
Τα μηνύματα για την φετινή σεζόν όμως δεν είναι ευοίωνα και στο γεγονός αυτό αναφέρθηκε το μέλος της διοίκησης του Επιμελητηρίου Νίκος Τσίπηρας, ο οποίος παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις και με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών.
Μιλώντας στην εφημερίδα μας, ο κ. Τσίπηρας σημείωσε πως η σημαντική μείωση που αναμένεται φέτος έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Ζάκυνθος δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα του κρουαζιερόπλοιου Lyrica που επισκέφτηκε πέρυσι το νησί.
«Πέρυσι πήγαμε καλά, αλλά φέτος δεν αναμένουμε τις ίδιες επιδόσεις, αφού το πλοίο Lyrica δε θα επισκεφτεί πάλι το νησί. Η άφιξη του πλοίου στο λιμάνι πέρυσι, είχε να κάνει με την προσωπική παρέμβαση του συμπατριώτη μας Δ. Κάπαρη. Αν και η εταιρεία έμεινε ικανοποιημένη, δεν συμπεριέλαβε το νησί στο φετινό της πρόγραμμα» τόνισε ο κ. Τσίπηρας.
Ο ίδιος σχολίασε πως η Ζάκυνθος δεν έχει ρίξει κανένα βάρος στην ανάπτυξη αυτού του είδους του τουρισμού στον τομέα της διαφήμισης και της προβολής.
«Υπάρχουν διάφορα φόρουμ στα οποία δεν συμμετέχουμε και παρεμβάσεις που δεν έχουν γίνει» ανέφερε, ενώ για το λόγο εξαιτίας του οποίου το Λιμενικό Ταμείο της Ζακύνθου δεν συμμμετέχει στο δίκτυο λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου (όπως συμβαίνει με την Κέρκυρα), καθώς είναι κρατικός φορέας και όχι ανώνυμη εταιρεία, σημείωσε πως η προβολή και η προώθηση ενός λιμανιού, δεν πρέπει να κολλάει σε τέτοια εμπόδια!
«Δεν μπορεί την ίδια στιγμή να γίνεται προβολή σε διάφορες τουριστικές εκθέσεις για τον μαζικό τουρισμό και να μην γίνεται διαφήμιση για την κρουαζιέρα. Δυστυχώς έχουμε μείνει απ’ έξω και σίγουρα δε θα έχουμε τα περσινά αποτελέσματα. Δεν υπήρξε καμία πρόοδος για το θαλάσσιο τουρισμό, πέρα από την εκπόνηση του Master Plan. Προκειμένου όμως να βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης, χρειάζεται πολιτική βούληση και αγώνας!» τόνισε.