“Αυτό το σχολείο όχι μόνο δεν καταργεί την ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια αλλά αντίθετα τη γιγαντώνει” – Ξεχωριστό υπόμνημα κατέθεσε ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ
Μικρή ήταν η προσέλευση των καθηγητών και των μαθητών στην κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής στο Διοικητήριο και το κτήριο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με πρωτοβουλία της ΕΛΜΕΖ, ωστόσο μια αντιπροσωπεία έδωσε το «παρών» εκφράζοντας τις διαφωνίες του εκπαιδευτικού κόσμου στο νέο Νόμο του Υπουργείου Παιδείας.
Το ψήφισμα της ΕΛΜΕΖ που υποβλήθηκε στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη αλλά και του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Το Υπουργείο Παιδείας στη συνάντησή του με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δήλωσε ότι επιδιώκει σύντομα να προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχέδιου για τη Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ, που επί της ουσίας δε διαφοροποιείται από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης τον περασμένο Σεπτέμβρη. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ φτιάχνει ένα Λύκειο πιο ταξικό, με περιορισμό της Γενικής Παιδείας στη Β’ Λυκείου. Επί της ουσίας ακυρώνει μια ολόκληρη τάξη, τη Γ Λυκείου, αφού τη μετατρέπει σε προπαρασκευαστικό έτος για τις εξετάσεις, δηλαδή σε φροντιστήριο. Αυτό το σχολείο όχι μόνο δεν καταργεί την ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια αλλά αντίθετα τη γιγαντώνει, αφού προσδένει ακόμα πιο ασφυκτικά τη διαδικασία της πρόσβασης με το σχολείο, αυξάνει την ύλη, κάνει ακόμα πιο δύσκολη την απόκτηση του απολυτηρίου με «αναβαθμισμένες» εξετάσεις στα πρότυπα των Πανελλαδικών. Και η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, αφού κόβει παραπέρα τις δαπάνες για την Παιδεία.
Κατάργησε ακόμα και την ΠΔΣ, φτιάχνει τμήματα 25-27 μαθητών, υποβαθμίζει συνεχώς τη γενική παιδεία. Υπηρετεί πιστά την πολιτικής της Ε.Ε., για ένα σχολείο πιο γερά δεμένο με τις ανάγκες της αγοράς μακριά από τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών.
Δεν τους νοιάζει η πίεση και το άγχος που ζούνε τα παιδιά μας σε ένα σχολείο γεμάτο ψυχοφθόρες και εξοντωτικές εξετάσεις. Τα σχέδιο αυτό ούτε καινούργιο είναι, ούτε καινοτόμο! Το σχέδιο Γαβρόγλου είναι αντιγραφή μ’ αυτό του Αρβανιτόπουλου!
Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές δεν έχουμε άλλο δρόμο παρά τον δρόμο του αγώνα. Γνωρίζουμε τι περιμένει τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές αλλά και τι οικονομικά βάρη θα φέρει στη λαϊκή οικογένεια ένα λύκειο ακόμα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό, χωρίς ψήγματα γενικής παιδείας, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να τρέχουν χωρίς ανάσα.
Γνωρίζουμε καλά τις επιπτώσεις αυτών των αλλαγών στα εργασιακά μας δικαιώματα!
Είμαστε παιδαγωγοί και θέλουμε να κοιτάμε τα παιδιά μας στα μάτια.
Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο με ό,τι επιβάλλει η εξέλιξη των επιστημών, της τεχνολογίας, του ανθρώπινου πολιτισμού. Ένα σχολείο, που δε θα κοιτά τους μαθητές και τις οικογένειές τους στην τσέπη, που δε θα τους διαχωρίζει, αλλά θα μορφώνει πραγματικά και ολόπλευρα όλα τα παιδιά. Για ένα σχολείο, που δε θα αντιμετωπίζει τους μαθητές σαν “παπαγαλάκια” και “μέσους όρους βαθμολογιών”, αλλά θα θέτει τις βάσεις για ανθρώπους δημιουργικούς, με κριτική σκέψη, μορφωμένους, όποιο επάγγελμα και αν ακολουθήσουν στη ζωή τους.»
Διαφοροποιεί τη θέση του ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ Θ. Ανδρίτσος.
ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Ξεχωριστό υπόμνημα από αυτό της ΕΛΜΕΖ κατέθεσε ο εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ και μέλος της διοίκησης της Ένωσης Θ. Ανδρίτσος, το οποίο αναφέρει τα εξής:
Σε σχέση με το κείμενο που κατατίθεται από την ΕΛΜΕΖ σήμερα 12 Απριλίου 2019 στην Δ.Δ.Ε Ζακύνθου, δηλώνουμε την επιφύλαξη ή διαφωνία μας σε πολλές αναφορές και συγκεκριμένα:
• Το Γ.Λ αποτελεί «αρένα ανταγωνισμού για μαθητές και καθηγητές»… αποτελεί γενικόλογη και αναιτιολόγητη αναφορά με αποκλειστική πρόθεση τον εντυπωσιασμό.
• «Επί της ουσίας ακυρώνει μια ολόκληρη τάξη, τη Γ΄ Λυκείου, αφού τη μετατρέπει σε προπαρασκευαστικό έτος για τις εξετάσεις, δηλαδή σε φροντιστήριο.» Το Γενικό Λύκειο αποτελεί σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα (πλην Η.Π.Α) προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση σε τριτοβάθμιο επίπεδο σπουδών. Επομένως θα πρέπει να κατατεθεί ολοκληρωμένη πρόταση για τη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους Έλληνες μαθητές. Η αναβολή για δύο ή τρείς μήνες δεν αποτελεί εναλλακτική πρόταση αφού το μόνο που θα προκαλέσει είναι παράταση της προετοιμασίας και επομένως των καταγγελλόμενων φροντιστηρίων. Η πρόσθετη διδακτική στήριξη είναι απαραίτητη σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα που η εκπαιδευτική κοινότητα (καθηγητές και μαθητές) γνωρίζουν καλά. Στα αντικείμενα αυτά η πολιτεία οφείλει να θεσμοθετήσει, σε απογευματινή ζώνη, φροντιστηριακά μαθήματα χωρίς πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών.
• Η κατηγορία για «αναβαθμισμένες εξετάσεις» δεν αποτυπώνει την πραγματική εικόνα του Λυκείου, αφού τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο οι εξετάσεις έχουν υποβαθμιστεί ή καταργηθεί απαράδεκτα, και αυτό αποτελεί την άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών κατά την εκτίμηση της παράταξής μας. Το ότι αποσπασματικά επιχειρείται η αναβάθμιση των εξετάσεων στη Γ΄ Λυκείου είναι ένα σημαντικό ζήτημα που χρήζει αναθεώρησης. Καταθέτουμε την άποψη – πρόταση σε όλο το Λύκειο να θεσμοθετηθούν εξετάσεις σε πανελλήνιο επίπεδο και ενδεχομένως με τράπεζα θεμάτων, η βαθμολογία των οποίων θα προσμετράται υποχρεωτικά για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
• Θεωρούμε ότι η Ε.Ε διαθέτει στο σύνολό της τα πλέον αξιόπιστα –παγκόσμια- εκπαιδευτικά συστήματα και ως εκ τούτου και η χώρα μας, ως μέλος της Ε.Ε, θα πρέπει να προσαρμόζεται στα καταξιωμένα πρότυπα των υπολοίπων χωρών της Ένωσης.
• Διαφωνούμε με την κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων από απόφοιτους, καθώς παραβιάζεται η ισοτιμία των βαθμών που λαμβάνουν οι μαθητές κατά τις διενεργούμενες εξετάσεις. Το μέτρο ίσχυε κατά το παρελθόν, ωστόσο προκάλεσε δυσαρέσκεια και αίσθημα αδικίας στη μαθητική κοινότητα οπότε αποσύρθηκε. Άλλωστε η διατήρηση βαθμολογίας ελέγχεται ως προς την νομιμότητά της.
• Την γενικόλογη αναφορά για αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και στο πρόγραμμα σπουδών.
• Την αόριστη αναφορά σε απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων. Τα αντικείμενα αυτά πρέπει να κατονομάζονται.
• Την ουτοπική και επομένως λαϊκίστικη κατά την κρίση μας αναφορά σε μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Επιμένουμε στην αυστηρή καταγραφή των οργανικών κενών ανά ειδικότητα, σε κάθε Δ.Δ.Ε, και τον σαφή καθορισμό κριτηρίων μοριοδότησης κάθε αιτούντος διορισμού, με παράλληλο γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ σε ποσοστό των θέσεων διορισμού.
Το κατατιθέμενο κείμενο εκ μέρους της ΕΛΜΕΖ απηχεί σε πολλή σημεία τις θέσεις και απόψεις καθώς και το ύφος παράταξης (ΠΑΜΕ) συγκεκριμένου πολιτικού χώρου (ΚΚΕ) που έχει την απόλυτη πλειοψηφία στο Δ.Σ.
Καταψηφίζουμε και διαχωρίζουμε τη θέση μας ως παράταξη από το κείμενο αυτό και κρίνουμε απαραίτητα την προώθησή του στους ίδιους αποδέκτες με αυτούς του κειμένου της ΕΛΜΕΖ.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ