Κοινωνία

Η αύξηση των τουριστών δεν έχει μεταφραστεί σε αύξηση της καταναλωτικής κίνησης!

Απογοητευμένοι από την εμπορική κίνηση παρά το γεγονός ότι διανύουμε περίοδο εκπτώσεων δηλώνουν οι έμποροι και οι καταστηματάρχες σε όλη την Ελλάδα και μια ανάλογη εικόνα αποτύπωσε μιλώντας στην εφημερίδα μας η Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ζακύνθου Λιλή Μπουζιάνου.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κατάσταση στο νησί μας, δεν είναι διαφορετική σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι η Ζάκυνθος είναι ένας τουριστικός προορισμός όπου καταγράφεται τεράστια αύξηση της κίνησης.
Αυτό που επισημαίνεται για μια ακόμη φορά είναι πως η αύξηση της τουριστικής κίνησης δεν έδωσε προς το παρόν ανάλογη ώθηση στην τοπική αγορά, αφού τα ψώνια των επισκεπτών μας είναι περιορισμένα, ενώ καταλυτικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν ήδη περιορίσει κάθε πιθανή δαπάνη λόγω ΕΝΦΙΑ!
«Δεν υπάρχει η αναμενόμενη κίνηση για να είναι ένα κατάστημα βιώσιμο ενώ σε ότι αφορά τις εκπτώσεις, η κατάσταση δεν βελτιώθηκε ιδιαίτερα μια που ο κόσμος δεν έχει χρήματα. Ήδη έχουν βγει τα εκκαθαριστικά για τους φόρους και ο κόσμος δεν ξέρει τι να πρωτοπληρώσει» σχολίασε.
Η ίδια αναφέρθηκε και στην κυριακάτικη λειτουργία πολυκαταστημάτων στη Ζάκυνθο, η οποία πλέον σταμάτησε και υπογράμμισε πως αυτό οφείλεται στις έντονες αντιδράσεις που εκφράστηκαν.
«Υπάρχει ευθύνη και στους καταναλωτές που πρέπει να σκεφτούν ότι αν καταναλώνουν Κυριακή θα είναι και οι επόμενοι που θα δουλέψουν!» σχολίασε.
Εικόνα ανάλογη και σε άλλες περιοχές της Χώρας αποτυπώνει ο Πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, που σημειώνει ότι η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος από την έναρξη της μέχρι τέλος Ιουλίου από πλευράς πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή ακόμα και χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή.
Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο και το ίδιο ισχύει και σε τουριστικές περιοχές.
«Σε τουριστικές περιοχές, όπως είναι η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα, ενώ αναμενόταν αυξημένη επισκεψιμότητα λόγω της τουριστικής περιόδου η οποία θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αύξηση της εμπορικής κίνησης, αυτή δεν καταγράφηκε. Συγκεκριμένα, συγκριτικά με τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς, στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο τα τουριστικά είδη σημειώνουν τις πρώτες δύο εβδομάδες πτώση κατά 30%, στα Χανιά κατά 20%, ενώ στη Ρόδο όπως και στην Κέρκυρα, η αγορά κυμάνθηκε ελαφρώς υποτονικά αλλά κοντά στα περσινά επίπεδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ τα τουριστικά μεγέθη είναι εντυπωσιακά για τη φετινή χρονιά, ακόμα δεν έχουν μεταφραστεί σε αύξηση της αγοραστικής κίνησης και κατ΄ επέκταση του τζίρου των καταστημάτων, ιδίως σε παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *