Παρά τις αρχικές εξαγγελίες, το πρόγραμμα των ποδηλάτων που περιελάμβανε αυτοματοποιημένο σύστημα χρήσης και σταθμούς στάθμευσης σε διάφορα σημεία της Πόλης με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο δεν πρόκειται να προχωρήσει καθώς ο Δήμος Ζακύνθου …«σκόνταψε» στον σκόπελο της έλλειψης ασφαλιστικής ενημερότητας!
Το ερώτημα βέβαια που προκύπτει είναι αφενός γιατί αυτή η εξέλιξη δεν είχε προβλεφθεί, δεδομένου ότι το πρόβλημα της ασφαλιστικής ενημερότητας είναι γνωστό, αφετέρου αν μέχρι σήμερα έχουν γίνει ουσιαστικές ενέργειες ώστε να ξεπεραστεί καθώς είναι γνωστό ότι προκαλεί μια σειρά από σοβαρά προβλήματα για το Δήμο σε ότι αφορά τις χρηματοδοτήσεις έργων και δράσεων σε διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Το ζήτημα της έλλειψης ασφαλιστικής ενημερότητας, εξαιτίας των τεράστιων οφειλών της Επιχείρησης Καθαριότητας (με μετόχους τους πρώην Καποδιστριακούς Δήμους) προς το ΙΚΑ, απασχολεί τη δημοτική αρχή από την ανάληψη των καθηκόντων της αλλά ακόμη δεν έχει διευθετηθεί.
Το ζήτημα όμως που προέκυψε με το πρόγραμμα προμήθειας ποδηλάτων έχει ακόμη μια παράμετρο που θα πρέπει να αναδειχθεί και αφορά καταγγελίες που έγιναν για την προμήθεια από συγκεκριμένη εταιρεία, από τον ανεξάρτητο πατρινό Βουλευτή Νίκο Νικολόπουλο!
Αναλυτικότερα, το συγκεκριμένο πρόγραμμα έτρεξε από τους δήμους Αρχαίας Ολυμπίας, Αιγιαλείας και Ζακύνθου, εντάσσεται στην «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» του Πράσινου Ταμείου του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από αυτό.
Αυτό όμως που ανέδειξε ο πατρινός Βουλευτής, επικεφαλής του Χριστιανoδημοκρατικού Κινήματος, είναι πως η προμήθεια ποδηλάτων γίνεται έναντι υψηλότατου κόστους από συγκεκριμένη εταιρεία η οποία συμμετείχε μόνη της και στις τρεις διαγωνισμούς που προκηρύχτηκαν στους τρεις Δήμους.
Μάλιστα κατέθεσε σχετική ερώτησή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κοινοποιημένη στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λ. Ρακιντζή.
Όπως αναφέρει στην ερώτηση ο κ. Νικολόπουλος: «Σε περίοδο οικονομικής κρίσης και αιματηρών περικοπών είναι προκλητικό να δίδονται τόσα χρήματα σε μια εταιρεία για την αγορά ποδηλάτων που η αξία τους είναι μερικές χιλιάδες ευρώ το καθένα (πχ Δήμος Αιγιαλείας διαγωνισμός ύψους 174.000 ευρώ για αγορά 45 ποδηλάτων ήτοι 3.867 ευρώ το κάθε ποδήλατο), ενώ στη χώρα μας ξέρουμε ότι ένα απλό ποδήλατο περιπάτου κοστίζει το πολύ μέχρι 500 ευρώ».
Σε ότι αφορά το Δήμο Ζακυνθίων, μετά από διαγωνισμό, η Οικονομική Επιτροπή με την 273/2012 απόφασή της στις 5 Σεπτεμβρίου 2012 κατακύρωσε το διαγωνισμό στην «AMCO ΑΒΒΕ» με 221.259,78 ευρώ, την ίδια εταιρεία που πήρε το έργο στο Δήμο της Αιγιάλιας με 170.890,05 ευρώ και στο Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας με 211.818,30 ευρώ.
Το έργο στη Ζάκυνθο δε θα προχωρήσει λόγω της εξέλιξης με την ασφαλιστική ενημερότητα, ενώ οι εκπρόσωποι των άλλων Δήμων τονίζουν ότι το έργο καλύπτεται με ευρωπαϊκούς πόρους και πως οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν ήταν οι νόμιμες.