Με αφορμή το δραματικό συμβάν της περασμένης Παρασκευής, με το θάνατο του 29χρονου τουρίστα που οδηγούσε όχημα «γουρούνα», ο Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών που διατηρούν επιχειρήσεις ενοικίασης και των συγκεκριμένων οχημάτων στο νησί μας, πήρε θέση μιλώντας στον –Ε-.
Ο κ. Ζήσης Καρδιανός, τόνισε πως η «δαιμονοποίηση» ενός μέσου μεταφοράς δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, υπογράμμισε πως υπάρχουν στατιστικές που αποδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα τετράτροχα δεν είναι υπαίτια για την πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων και καταγγέλλει πως μέχρι την ψήφιση του τελευταίου – ανεφάρμοστου – κατά τον ίδιο Νόμο του Υπουργείου Υποδομών, Δήμος και Τροχαία ουδέποτε έκαναν επαρκείς ελέγχους σε σχέση με τον αριθμό των «γουρουνών» που διαθέτονταν προς ενοικίαση, με αποτέλεσμα ο αριθμός των οχημάτων αυτής της κατηγορίας να είναι σε κάποιες περιπτώσεις πολύ μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο στις άδειες λειτουργίας των καταστημάτων.
Η ενοχοποίηση ενός μεταφορικού μέσου, το οποίο στο εξωτερικό χρησιμοποιείται και στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών δεν βοηθά
«Το τελευταίο περιστατικό προκαλεί θλίψη και ανησυχία, όπως όλα τα τροχαία ατυχήματα, ανεξάρτητα από το όχημα που εμπλέκεται. Το τελευταίο συμβάν ήταν τραγικό και δεν μας αφήνει αδιάφορους. Θα μπορούσε όμως να έχει συμβεί και με οποιοδήποτε άλλο όχημα, καθώς οφείλεται σε οδηγικό σφάλμα και όχι στο όχημα. Η ενοχοποίηση ενός μεταφορικού μέσου, το οποίο στο εξωτερικό χρησιμοποιείται και στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, χωρίς να ξέρουμε τεχνικές και νομικές λεπτομέρειες, δεν βοηθά!» τόνισε ο κ. Καρδιανός υποστηρίζοντας πως πολλοί συμπολίτες μας έχουν μια λανθασμένη αντίληψη ως προς τους περιορισμούς που αφορούν την οδήγηση των συγκεκριμένων οχημάτων.
«Υπάρχει μια παρανόηση: Ο Νόμος επιτρέπει την κυκλοφορία των οχημάτων πάνω από 125 κυβικά και υπάρχει ασάφεια του Νόμου ως προς τα οχήματα μικρότερου κυβισμού. Σε αυτό το Νόμο και την εφαρμογή του υπάρχει ένας μεγάλος αντίλογος. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα Νόμο που δεν εφαρμόστηκε, όχι με δική μας υπαιτιότητα, αλλά με ευθύνη των φορέων που είχαν την ευθύνη να τον εφαρμόσουν και είναι οι Δήμοι, οι Τεχνικές Υπηρεσίες των Δήμων και το Υπουργείο Μεταφορών που όφειλε να έχει συντάξει τις σχετικές μελέτες βάση των οποίων θα εκδώσουν τις αποφάσεις τους οι Δήμοι» τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Καρδιανό, κανείς από τους επαγγελματίες του κλάδου στη Ζάκυνθο δεν έχει προβεί σε ενοικίαση οχημάτων κάτω των 125 κυβικών αναμένοντας να αποσαφηνιστεί ο Νόμος.
«Όσες γουρούνες κυκλοφορούν, κυκλοφορούν κανονικά και νόμιμα. Επομένως κακώς γίνεται λόγο περί παρανομιών. Επιπλέον, οι συνάδελφοι μετά από όλη αυτή την κουβέντα που έχει ξεκινήσει σε σχέση με το νέο Νόμο, είναι ακόμη πιο ευαισθητοποιημένοι σε σχέση με την ενοικίαση των οχημάτων σε αυτούς που έχουν τα νόμιμα έγγραφα. Το άτυχο θύμα του τροχαίου ήταν ένας 29χρονος με άδεια οδήγησης. Αυτό δεν εμπόδισε δυστυχώς να γίνει το ατύχημα. Οι επίσημες στατιστικές δείχνουν πως το ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων από την οδήγηση «γουρουνών» είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με τα αυτοκίνητα ή δίκυκλα» είπε ο Πρόεδρος.
Ο κ. Καρδιανός αναγνώρισε πως κάθε φορά που γίνεται σοβαρό ατύχημα με μια «γουρούνα» αναδεικνύεται μια προκατάληψη που υπάρχει από τον κόσμο και επεσήμανε πως για την εικόνα αυτή, υπάρχει μερίδιο ευθύνης και από τους επαγγελματίες που νοικιάζουν αυτά τα οχήματα. Ωστόσο υπογράμμισε την ευθύνη που βαραίνει και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Δεν έχει γίνει έλεγχος για τον πραγματικό αριθμό των οχημάτων που υπάρχουν σε κάθε γραφείο
«Πριν ακόμη έχουμε το νέο πλαίσιο εφαρμογής του ΚΟΚ θα μπορούσε ο Δήμος να έχει περιορίσει τον αριθμό αυτών των οχημάτων με βάση κάποια εργαλεία που έχει στα χέρια του. Η αδειοδότηση καταστημάτων που νοικιάζουν αυτά τα τετράτροχα και μοτοποδηλάτων ανήκει στο Δήμο! Μέσα σε αυτή τη διαδικασία, προβλέπεται πως με βάση τα τετραγωνικά που καταλαμβάνει κάθε κατάστημα, νομιμοποιείται να έχει συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων – δίκυκλων και μοτοποδηλάτων προς ενοικίαση. Αυτός ο κανονισμός υπάρχει ακόμη. Οι συνάδελφοι δηλώνουν τα οχήματα που προβλέπει ο Νόμος. Αν στην συνέχεια – πολύ κακώς- νοίκιαζαν παραπάνω οχήματα και αυτά «ξεχείλιζαν» τους δρόμους και τα πεζοδρόμια, δεν έγινε ποτέ έλεγχος από τους αρμόδιους φορείς που είναι ο Δήμος και η Τροχαία με βάση τις άδειες που έχουν εκδοθεί. Άρα υπάρχει ευθύνη και στους επαγγελματίες, αλλά και στους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Δε βγάζουμε την ουρά μας απέξω αλλά τα τελευταία χρόνια η στάση των επαγγελματιών έχει βελτιωθεί. Από το σημείο αυτό όμως μέχρι την πλήρη απαγόρευση, χωρίς καμία πρόβλεψη του Κράτους για αποζημιώσεις, υπάρχει μια μεγάλη απόσταση!».
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ