Κοινωνία

Ερωτηματικά για τη νομοθεσία με τις ”γουρούνες” κάτω των 125 Κ.Ε. από τους Επαγγελματίες!

Της Μαριλένας Παπαδάτου

Ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νέου Νόμου του Υπουργείου Μεταφορών, που άλλαξε άρδην τα δεδομένα σε ότι αφορά την κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοσυκλετών, δηλαδή τις γνωστές γουρούνες, οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται και στο νησί μας, νοικιάζοντας αυτά τα οχήματα σε τουρίστες παραμένουν με τα χέρια «δεμένα» και αναμένουν διευκρινίσεις από την πλευρά του αρμόδιου Υπουργείου.

Ο νέος ΚΟΚ «απαγορεύει» την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων με κυβισμό μικρότερο των 125 κυβικών, αλλά μετά από σφοδρές αντιδράσεις των επαγγελματιών που νοικιάζουν αυτά τα οχήματα έδωσε τελικά τη δυνατότητα να κυκλοφορούν αυτά τα τετράτροχα ελεύθερα, ενώ ταυτόχρονα μεταβίβασε την ευθύνη στους δήμους να πάρουν ή να μην πάρουν τις όποιες περιοριστικές για την κυκλοφορία τους αποφάσεις.

Η παράταση δόθηκε ως τις 31 Οκτωβρίου του 2018 για να βγει η περσινή τουριστική σεζόν και από εκεί και πέρα θα πρέπει να ρυθμίζουν το θέμα οι δήμοι. Στην περίπτωση του Δήμου Ζακυνθίων πάντως, δεν έχει γίνει καμία σχετική συζήτηση, ενώ όπως μας ενημερώνουν εκπρόσωποι του Συλλόγου των Επαγγελματιών που διατηρούν καταστήματα ενοικίασης αυτών των καταστημάτων, το Υπουργείο Μεταφορών ακόμη δεν έχει προχωρήσει στην σύσταση μια επιτροπής που προβλέπει ο νέος Νόμος για την εξέταση των αποφάσεων των Δήμων.

Το θέμα πάντων αναμένεται να τεθεί στην καθιερωμένη σύσκεψη που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Δήμος για την προετοιμασία της νέας τουριστικής σεζόν,

«Υπάρχει μια σύγχυση σε σχέση με το τι θα ισχύσει φέτος. Δεν γνωρίζουμε αν θα μπορούμε να νοικιάσουμε αυτά τα οχήματα ή όχι και τι θα πρέπει να πούμε στους επισκέπτες μας» τόνισε.

Το ΦΕΚ που αφορά την αδειοδότηση των τετράτροχων αναφέρει:

«8.α. Με απόφαση του αρμόδιου δημοτικού συμβουλίου καθορίζεται η κυκλοφοριακή ικανότητα και βατότητα του ασφαλτοστρωμένου οδικού δικτύου, το οποίο θα χρησιμοποιούν οι ελαφριές και βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες, που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά και προσδιορίζεται ο ανώτατος αριθμός των παραπάνω οχημάτων που μπορούν να κυκλοφορούν, κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 7 του παρόντος άρθρου, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους του άρθρου 1. Οι αποφάσεις αυτές επανεξετάζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα που ορίζονται από τους οικείους δήμους και πάντως δεν μπορούν να είναι μικρότερα των πέντε (5) ετών.

β. Ο Δήμαρχος, μετά την έκδοση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της περίπτωσης α΄, τάσσει προθεσμία τριών (3) μηνών για την υποβολή αιτήσεων έγκρισης κυκλοφορίας των παραπάνω οχημάτων. Η έγκριση κυκλοφορίας δίνει το δικαίωμα κυκλοφορίας σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους του άρθρου 1. Δικαίωμα υποβολής της αίτησης του προηγούμενου εδαφίου έχουν όσοι διαθέτουν οχήματα με άδεια κυκλοφορίας. Αν ο αριθμός των οχημάτων για την κυκλοφορία των οποίων υποβάλλονται αιτήσεις δεν υπερβαίνει την κυκλοφοριακή ικανότητα, γίνονται δεκτές όλες με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Αν ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει την κυκλοφοριακή ικανότητα, για την επιλογή των δικαιούχων διενεργείται από τον οικείο δήμο πλειοδοτική ή και με βάση τα κριτήρια και τους όρους που προβλέπονται στην υπουργική απόφαση του τελευταίου εδαφίου της παρούσας περίπτωσης, διαδικασία επιλογής. Το δικαίωμα κυκλοφορίας ισχύει για πέντε (5) έτη.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών προ-βλέπονται τα κριτήρια καθορισμού της κυκλοφοριακής ικανότητας και βατότητας του ασφαλτοστρωμένου οδικού δικτύου, καθώς και το περιεχόμενο της αίτησης έγκρισης κυκλοφορίας των παραπάνω οχημάτων και τα αναγκαία δικαιολογητικά της. Κατά των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου επιτρέπεται η άσκηση ένστασης εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης ενώπιον επταμελούς επιτροπής, που συστήνεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και αποτελείται από:

1) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών με τον αναπληρωτή του,

2) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τον αναπληρωτή του,

3) έναν (1) εκπρόσωπο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τον αναπληρωτή του,

4) έναν (1) εκπρόσωπο της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τον αναπληρωτή του,

5) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με τον αναπληρωτή του,

6) έναν (1) εκπρόσωπο της Τροχαίας με τον αναπληρωτή του,

7) έναν (1) εκπρόσωπο της οικείας περιφέρειας με τον αναπληρωτή του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *