Την υποχρέωση των ιδιοκτητών πρατηρίων καυσίμων στη Ζάκυνθο να εγκαταστήσουν σύστημα ελέγχου εισροών και εκροών επισημαίνει ο Γενικός Διευθυντής Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων Ανδρέας Πανδής και μιλώντας στην εφημερίδα μας επισημαίνει πως η σχετική προθεσμία για να συμμορφωθούν σε αυτή την υποχρέωση έχει ήδη εκπνεύσει και πλέον υπάρχει κίνδυνος προστίμων.
Σημειώνεται πως η σχετική ΚΥΑ υπεγράφη τον Ιανουάριο του 2010 και προέβλεπε τη σταδιακή εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών σε όλα τα πρατήρια της χώρας με καταληκτική ημερομηνία αρχικά τον Μάρτιο του 2013. Καθώς αυτό δεν κατέστη εφικτό, η εφαρμογή του μέτρου πήρε παράταση για τον Αύγουστο του 2014.
«Μέχρι τέλος του περασμένου Αυγούστου υπήρχε η υποχρέωση εγκατάστασης συστήματος εισροών εκροών στα πρατήρια και μέχρι τέλος Νοέμβρη η υποχρέωση αναθεώρησης των αδειών τους. Οι εταιρείες που τοποθετούσαν τα συστήματα ήταν λίγες, έπρεπε να γίνει προμήθεια από το Εξωτερικό και έτσι παρατηρήθηκε κάποια καθυστέρηση. Καθώς όμως η μη προμήθεια του συστήματος θεωρείται παράνομη διακίνηση καυσίμων, συνεπάγεται βαρύτατων προστίμων που φτάνουν τις 50.000 ευρώ» τόνισε ο κ. Πανδής που τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκε στη Ζάκυνθο και είχε συνεργασία με το Τμήμα Συγκοινωνιών αλλά και το Τμήμα Ανάπτυξης της Π.Ε Ζακύνθου.
Ο ίδιος κάλεσε όσους ιδιοκτήτες πρατηρίων στη Ζάκυνθο δεν έχουν εγκαταστήσει το σύστημα να το κάνουν άμεσα, σημειώνοντας πως θα υπάρξουν έλεγχοι από το ΣΔΟΕ αλλά και από τη Διεύθυνση Εμπορίου.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με την ΚΥΑ του 2010, όσα πρατήρια δεν εγκαταστήσουν το σύστημα ή δεν στέλνουν τα στοιχεία στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ή εμφανίζουν αποκλίσεις στο σύστημα εισροών-εκροών, θα τιμωρούνται όχι μόνο με οικονομικά πρόστιμα αλλά και ανάκληση άδειας, ενώ οι εταιρείες εμπορίας δεν θα πρέπει να προμηθεύουν με καύσιμα τις δεξαμενές τους.
Το κόστος με το οποίο επιβαρύνονται τα πρατήρια για να εγκαταστήσουν το σύστημα εισροών εκροών είναι σημαντικό, ωστόσο είναι πολύ μικρότερο από το χρηματικό πρόστιμο που υπάρχει κίνδυνος να τους επιβληθεί.
«Πρόκειται για ένα μέτρο που συμβάλει στην νομιμότητα διακίνησης καυσίμων, καθώς η νοθεία και η παράνομη διακίνηση έχουν τεράστιες επιπτώσεις στην οικονομία της Χώρας και διαφεύγουν μεγάλα έσοδα» σχολίασε ο κ. Πανδής.