Τα ίδια… παντελάκη μου!
Την επιστροφή στους δρόμους των τετράτροχων μοτοσικλετών έως 125 κυβικά, γνωστών ως γουρούνες, προανήγγειλε μέσω συνέντευξής του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης και η εξέλιξη αυτή προκαλεί αίσθηση λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα οχήματα «ενοχοποιούνται» για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων και η απαγόρευση τους ήταν ένα μέτρο που έτυχε της αποδοχής της Κοινής Γνώμης.
Είναι χαρακτηριστικό το στοιχείο που καταγράφουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο Νοσοκομείο Ζακύνθου, και δημοσιεύτηκε μόλις χθες στο φύλλο του -Ε- σε σχέση με τον αριθμό των τραυματισμών από οδηγούς ή επιβάτες των συγκεκριμένων τροχοφόρων και μάλιστα αυτών που έχουν μεγάλο κυβισμό και αποτελούν την νούμερο ένα επιλογή των τουριστών για τις μετακινήσεις τους!
Ας σημειωθεί πως η σχετική καταγραφή δεν αφορά μόνο τη Ζάκυνθο αλλά δεκάδες προορισμούς ανά την Ελλάδα, καθώς τα ατυχήματα είναι πολλά σε Κεφαλονιά. Πάρο, Νάξο Μύκονο, Κρήτη και αλλού!
Ο κ. Κεφαλογιάννης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων χαρακτήρισε παράλογο το μέτρο την απαγόρευση της κυκλοφορίας των τετράτροχων οχημάτων γνωστών και ως «γουρούνες». Μάλιστα ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε πως «η γενική απαγόρευση των τετράτροχων μοτοσικλετών έως 125cc, ήταν ένα παράλογο μέτρο. Να θυμίσω ότι πρόκειται για οχήματα που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας και πληρώνουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Θα καταργήσουμε άμεσα αυτήν την καθολική απαγόρευση».
Παράλληλα ο κύριος Κεφαλογιάννης συμπλήρωσε πως ο οικείος Δήμος στην περιοχή αρμοδιότητάς του, μπορεί και να διατηρήσει τη δυνατότητα να θέτει περιορισμούς στην κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται νοικιάζοντας αυτού του είδους τα οχήματα σε τουρίστες και τα τελευταία δύο χρόνια τα είχαν αποσύρει από την κυκλοφορία, μιλώντας στον -Ε- κάνουν λόγο για δικαίωση, καθώς το μέτρο ήταν όντως παράλογο και άδικο. Από την πλευρά τους επαναλαμβάνουν το βασικό επιχείρημα στο οποίο στήριζαν εξαρχής τις αντιδράσεις τους απέναντι στο Νόμο της προηγούμενης Κυβέρνησης: όπως τονίζουν από καμία επίσημη καταγραφή δεν προκύπτει πως οι γουρούνες συνδέονται με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, σε ποσοστό μεγαλύτερο από όλα τα άλλα οχήματα.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ
Οι “γουρούνες” απο μόνες τους δεν προκαλούν ατυχήματα.
Απλά είναι όχημα ειδικού χειρισμού και δεν μπορεί να το οδηγήσει οποιοσδήποτε,εξ ού και τα πολύ συχνά ατυχήματα.
Ατυχήματα επίσης προκαλούν όσοι τα νοικιάζουν σε οδηγούς που δεν έχουν πείρα σε τέτοια οχήματα.