Την ανάγκη ύπαρξης ενός υγιούς ανταγωνισμού στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης επισημαίνει ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δημήτρης Γαργαλέας σχολιάζοντας στην εφημερίδα μας τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν τον «πόλεμο» τιμών που έχει προκύψει μεταξύ των εταιρειών με αμφίβολα αποτελέσματα για τις ίδιες τις εταιρείες αλλά και για τους κατοίκους του νησιού.
Ο κ. Γαργαλέας υπογράμμισε πως σημασία έχει οι εταιρείες να είναι βιώσιμες και καμία από αυτές να μην αντιμετωπίσει τον κίνδυνο της πτώχευσης, επισημαίνοντας πως υπάρχει το παράδειγμα του Αιγαίου όπου νησιά, λόγω των προβλημάτων στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, μένουν για ώρες χωρίς συγκοινωνία.
«Κατά καιρούς στον Επιμελητηριακό Όμιλο Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, έχουν διατυπωθεί διάφορες θέσεις για την ναυσιπλοΐα, τα δρομολόγια και τη βιωσιμότητα των νησιωτικών επιχειρήσεων. Θα έχετε πληροφορηθεί πως ο ανταγωνισμός στα νησιά του Αιγαίου, οδήγησε ναυτιλιακές εταιρείες που εξυπηρετούσαν τους κατοίκους σε κλείσιμο με αποτέλεσμα τα νησιά αυτά να μετατραπούν σε ξερονήσια, χωρίς εταιρείες που θα στηρίζουν τις ανάγκες τους. Είναι ένα ενδεχόμενο που στη Ζάκυνθο απευχόμαστε αλλά φοβόμαστε ότι μπορεί να συμβεί!» ανέφερε ο κ. Γαργαλέας.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου υποστήριξε πως θέση του φορέα είναι το νησί να εξυπηρετείται από συχνά δρομολόγια και χαμηλές τιμές, αλλά πρωτίστως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή να είναι βιώσιμες και υγιείς.
«Στη Ζάκυνθο απασχολούνται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες περίπου 125 άτομα. Αν υπάρξει πρόβλημα θα έχουμε αυτομάτως 125 ανέργους με ότι αυτό σημαίνει για τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Σημειώνεται πως τα χρήματα αυτά μένουν στη Ζάκυνθο και κανείς δεν τα διαθέτει στο εξωτερικό ή αλλού. Θα πρέπει να βρεθεί μια λύση και το πιο λογικό είναι κάθε εταιρεία να μας κοινοποιήσει κόστη και έξοδα για να έχουμε και εμείς μια εικόνα για τον αν τα 100 ευρώ ανά δρομολόγιο είναι υπερβολικά, αλλά και τα 7 ευρώ είναι χαμηλά και ολέθρια! Πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί για να δούμε αυτό το ζήτημα, γιατί σαν Επιμελητήριο μας ενδιαφέρει η ύπαρξη συγκοινωνιών αλλά και εταιρειών. Αυτό έχει συμβάλει στην ανάπτυξη ενός τόπου και ο φορέας έχει ευθύνη για την ανάπτυξη του τόπου» κατέληξε, τονίζοντας πως ο φορέας μπορεί να διατυπώσει προτάσεις στην σωστή κατεύθυνση.