Για ακόμη μια φορά η αρθρογραφία του Ερμή επανέρχεται με αναφορά στην πολυσυζητημένη οδό Νερούλη καθώς μια ακόμη δημοτική θητεία ολοκληρώνεται και το σημαντικό κυκλοφοριακό έργο που περιελάμβανε τη διαπλάτυνση του δρόμου ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί.
Ο χρόνος περνά, η κυκλοφορία των οχημάτων στην Πόλη της Ζακύνθου γίνεται ακόμη πιο δύσκολη ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες και σχεδόν 20 χρόνια μετά τον αρχικό σχεδιασμό καμία δημοτική αρχή δεν κατόρθωσε να σχεδιάσει και να ολοκληρώσει ένα έργο που εφόσον γίνει, όχι μόνο θα λύσει τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα, αλλά θα αλλάξει και την αισθητική μιας γειτονιάς που για δεκαετίες παραμένει -κακά τα ψέματα – εγκαταλελειμμένη στην τύχη της.

Όπως γνωρίζουν πολύ καλά περίοικοι αλλά και δεκάδες οδηγοί που καθημερινά διέρχονται από τον συγκεκριμένο δρόμο, σοβαρό πρόβλημα υπάρχει και με την ποιότητα του οδοστρώματος, καθώς υπάρχουν λακκούβες και κακοτεχνίες.

Το έργο που είχε σχεδιαστεί προέβλεπε την διαπλάτυνση της οδού Νερούλη μέχρι την Αρτέμιδος που φθάνει στα φανάρια της Καμάρας Αγίου Λαζάρου και οι παρεμβάσεις περιλάμβαναν απαλλοτριώσεις, πεζοδρόμηση, ποδηλατόδρομο και δύο λωρίδες κυκλοφορίας για τα οχήματα.
Αξίζει να σημειωθεί πως η τύχη της μελέτης που είχε ανατεθεί σε ιδιώτη μηχανικό παραμένει άγνωστη και η τελευταία ενημέρωση που είχε γίνει για το θέμα ήταν πως για να ολοκληρωθεί χρειαζόταν συμπληρωματική σύμβαση αλλά και τροποποιήσεις. Με δεδομένες τις επικείμενες αλλαγές και την ανάληψη καθηκόντων από μια νέα δημοτική αρχή, έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το έργο αυτό θα τεθεί επιτέλους σε προτεραιότητα.

Για την ιστορία να σημειώσουμε πως η κυκλοφοριακή μελέτη για την Πόλη της Ζακύνθου από το γραφείο του κ. Ηλιόπουλου, κατέληγε σε μια σειρά από προτάσεις για συγκεκριμένα έργα, για τα οποία απαιτούνταν συμπληρωματικές μελέτες για να υλοποιηθούν. Μεταξύ αυτών ήταν και το έργο της διαπλάτυνσης της οδού Νερούλη.
Ο δρόμος που υπάρχει σήμερα έχει διαφορετικά πλάτη στα σημεία του και αρκετές φορές κατά το παρελθόν είχαν γίνει καταγγελίες και για καταπατήσεις.
Σε κάθε περίπτωση όμως, ο σχεδιασμός προέβλεπε και απαλλοτριώσεις για τις ιδιοκτησίες στην περιοχή.
Ένα ακόμη ζήτημα που αξίζει να καταγραφεί, αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς του περιφραγμένου οικοπέδου που βρίσκεται στην περιοχή και σήμερα χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης. Σύμφωνα με πληροφορίες και το οικόπεδο αυτό αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης μεταξύ Δήμου και Εκκλησίας ως προς το ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Σε παλιότερες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου κατά το παρελθόν είχε τεθεί θέμα για την κατοχύρωση της δημόσιας γης στο Κτηματολόγιο αλλά έκτοτε δεν έχουν γίνει γνωστά στοιχεία.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ