Αρκετός δρόμος πρέπει να διανυθεί ακόμη μέχρι το νησί μας να «χαρτογραφηθεί» σαν ένας σημαντικός προορισμός για τα κρουαζιερόπλοια και είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το λιμάνι της Ζακύνθου δεν αποτελεί μέλος του οργανισμού “Medcruise”, δηλαδή του φορέα στον οποίο συμμετέχουν τα σημαντικότερα λιμάνια που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια σε όλη τη Μεσόγειο.
Στον συγκεκριμένο φορέα, τα Επτάνησα εκπροσωπούνται μόνο από την Κέρκυρα και τον Οργανισμό Λιμένα. Ο Πρόεδρος του Οργανισμού Σωτήρης Βλάχος μίλησε στον -Ε- τόσο για τις δράσεις που αναπτύσσονται μέσα από το “Medcruise” όσο και για την ανάγκη τόσο η Ζάκυνθος όσο και η γειτονική μας Κεφαλονιά να συμμετέχουν στον συγκεκριμένο Σύνδεσμο.
Όπως εξήγησε ο ίδιος, το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου, δεν μπορεί να συμμετέχει στο Σύνδεσμο, καθώς η Υπηρεσία Εντελλομένων στην οποία υπόκειται για τον οικονομικό έλεγχο δε θα εγκρίνει τη δαπάνη που απαιτείται σαν ετήσια συνδρομή.
Ο Οργανισμός Λιμένα Κέρκυρας, ως ανώνυμη εταιρεία έχει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία σε ότι αφορά τέτοιου είδους δαπάνες.
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία η Γενική Συνέλευση της MedCruise, στην οποία συμμετείχε και ο κ. Βλάχος εκπροσωπώντας τον ΟΛΚ και στο περιθώριο των εργασιών της Συνέλευσης έγινε συζήτηση για την προοπτική κοινής τουριστικής προβολής όλων των λιμανιών της Αδριατικής Θάλασσας. Οι πρώτες συζητήσεις για αυτό το σχέδιο ενιαίας προβολής, είχαν γίνει κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Συνεδρίου για την κρουαζιέρα, που πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα.
«Στο Συνέδριο στην Κέρκυρα είχαν κληθεί όλοι οι εκπρόσωποι από τα λιμάνια της Αδριατικής και του Ιονίου και αυτό που πρότεινα ήταν να γίνει μια κοινή προβολή και μια κοινή τακτική marketing. Αυτό μπορεί να γίνει, γιατί τα κρουαζιερόπλοια ακολουθούν μια διαδρομή που περιλαμβάνει όλα τα λιμάνια της περιοχής, όπως είναι η Βενετία, το Ντουμπρόβνικ, η Κέρκυρα, το Κατάκολο αλλά και ενδιάμεσοι προορισμοί. Η πρόταση αυτή έγινε αποδεκτή και σε αυτό βοηθά και η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να προωθήσει την συνεργασία μέσω μακροπεριφερειών. Αρχικά θα σχεδιάσουμε κάποιες δράσεις με την βοήθεια των ειδικών και στη συνέχεια θα τις υλοποιήσουμε» σημείωσε ο κ. Βλάχος, ενώ για τους λόγους για τους οποίους η Ζάκυνθος δεν μπορεί να συμμετέχει σε αυτή την πρωτοβουλία, εξήγησε:
«Η Υπηρεσία Εντελλομένων η οποία ελέγχει τις δαπάνες του Λιμενικού Ταμείου δεν εγκρίνει χρήματα για προβολή ή για συμμετοχή σε τέτοιου είδους φορείς. Κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει μια παρέμβαση στο Υπουργείο Οικονομικών, αφού δεν μπορεί ένα λιμάνι, το οποίο είναι μια επιχείρηση και αποφέρει έσοδα, να μην μπορεί να κάνει διαφήμιση! Αυτό είναι παράλογο» σχολίασε ο κ. Βλάχος, τονίζοντας πως δεν είναι δυνατόν να μην μπορούν να διατεθούν χρήματα για διαφήμιση και πως το ίδιο πρόβλημα εντοπίζεται και στην Κεφαλονιά.
Για την συμμετοχή στις κοινές δράσεις προβολής και διαφήμισης θα αναζητηθούν πόροι από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα, ή εναλλακτικά όλοι οι φορείς μπορεί να χρειαστεί να συνδράμουν οικονομικά με κάποιο ποσό.
Και αυτές οι δαπάνες, σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, δε θα μπορούσαν να εγκριθούν από την Υπηρεσία Εντελλομένων και μια εναλλακτική λύση θα ήταν η συμμετοχή στο Medcruise δια μέσου κάποιου άλλου φορέα του νησιού που έχει αρμοδιότητα για την τουριστική προβολή.
Το υδατοδρόμιο
Τέλος, σε ότι αφορά το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, ο κ. Βλάχος έκανε γνωστό πως έχουν υποβληθεί οι φάκελοι με τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, υπολείπεται όμως η σύγκλιση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων του ΟΛΚ για την σύσταση της νέας μεικτής εταιρείας, στην οποία θα συμμετέχει και ιδιώτης και θα αναλάβει τη διαχείριση του υδατοδρομίου.
Ο κ. Βλάχος πάντως σημείωσε πως καταβάλλονται προσπάθειες ώστε το υδατοδρόμιο να λειτουργήσει το καλοκαίρι και έκανε γνωστό πως εκφράστηκε ενδιαφέρον από μια εταιρεία από το Ντουμπάι για να δρομολογήσει υδροπλάνα στο νησί της Κέρκυρας, μόνο για την περίοδο του καλοκαιριού και αυτό είναι ενδεικτικό για το ενδιαφέρον που υπάρχει.