Τρία εναλλακτικά σχέδια παρουσίασε στους φορείς το μελετητικό γραφείο για την αξιοποίηση του λιμανιού της Ζακύνθου στην εκδήλωση που έγινε στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής και κράτησε πάνω από 3 ώρες ώστε να γίνει γνωστό τι προβλέπει το master plan.
Το καλύτερο από τα σχέδια το οποίο προτάθηκε και από τη μελετήτρια – μηχανικό κ. Φράγκου προβλέπει κατασκευή εγκάρσιου προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια στην περιοχή του ΞΕΝΙΑ, λύση η οποία φαίνεται πιο αποτελεσματική και πιο οικονομική.
Ωστόσο εκείνο που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι ακόμα και οι μελετητές ζήτησαν από τις τοπικές αρχές να μπορέσουν να συνενοηθούν ώστε να φύγει μία και ενιαία πρόταση από τη Ζάκυνθο η οποία θα πρέπει να είναι έτοιμη μέσα σε μία εβδομάδα. Ακόμα επισημάνθηκε ότι οι διαδικασίες για τα λιμενικά έργα λόγω της γραφειοκρατίας προχωρούν με βραδείς ρυθμούς και εκτιμάται ότι κατά την άνοιξη του 2014 θα είμαστε έτοιμοι για δημοπρασία της μελέτης.
Στη συζήτηση παρευρέθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης Διονύσης Μυλωνάς, ο Δήμαρχος Στέλιος Μποζίκης, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, ο Λιμενάρχης Νίκος Κοκκάλας, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Τιμόθεος Ζώντος, ο Διοικητής της Τροχαίας Νεκτάριος Τσώλος, εκπρόσωποι από τις ναυτιλιακές εταιρείες, εκπρόσωποι από τους Συλλόγους ξενοδόχων, υπηρεσιακοί παράγοντες από Δήμο και Περιφερειακή Ενότητα κλπ.
Στην αρχή της εκδήλωσης μία εκ των μελετητών που συμμετείχαν στην εκπόνηση του master plan, η μηχανικός Μαριλένα Φράγκου, περιέγραψε την σημερινή κατάσταση στο λιμάνι, παρουσιάζοντας φωτογραφικό υλικό. Παρουσίασε εικόνες με τα όρια της χερσαίας ζώνης, τον χώρο που καταλαμβάνεται από τα αλιευτικά σκάφη, τη θέση των επιβατηγών και οχηματαγωγών, των πετρελαιοφόρων κλπ. Παρουσίασε ακόμη φωτογραφίες με φθορές στα κρηπιδώματα, καθώς επίσης και τα Ι.Χ που είναι σταθμευμένα κατά μήκος της παραλιακής, αναφέρθηκε στην παράνομη στάθμευση, τα σημεία που έχουν κλείσει και εμποδίζουν τους πεζούς, μίλησε για τα μικρά βάθη σε πολλά σημεία της λιμενολεκάνης, αλλά και για τα σύνεργα που είναι απλωμένα σε διάφορα σημεία του λιμανιού.
Στα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν για την κίνηση στο λιμάνι, φάνηκε ότι το έτος 2002 ήταν ενθαρρυντικά τα πράγματα για την κίνηση των πλοίων ενώ τώρα λόγω κρίσης υπάρχει μείωση. Το 2019 θεωρήθηκε έτος με ρυθμούς ανάπτυξης όπως της περιόδου 1987-2009. Αναφέρθηκε ότι πρέπει να εξυπηρετηθούν τα ημερόπλοια και τα πλοία της ακτοπλοΐας, ενώ για τα κρουαζιερόπλοια αναφέρθηκε ότι το μεγαλύτερο που επισκέπτεται την περιοχή μας έχει μήκος 435 μέτρα και πρέπει με αυτό το δεδομένο να σχεδιάσουμε.
Δόθηκαν στοιχεία για τους ανέμους που επικρατούν ώστε να σχεδιαστεί αποτελεσματικά η θέση για την προβλήτα πρόσδεσης των κρουαζιεροπλοίων. Για τον πυθμένα αναφέρθηκε ότι έχει άργιλο και ιλύ, δηλαδή μαλακά εδάφη τα οποία χρειάζονται επιπλέον χρηματοδότηση για έργα σταθεροποίησης, όπως οι χαλικοπάσσαλοι.
Το δεύτερο σχέδιο που προτάθηκε αφορά λοξή επέκταση του υφιστάμενοι προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια και το τρίτο κατασκευή νέου στην απέναντι πλευρά του λιμανιού προς το Αργάσι.
Ομοψυχία, δύναμη και χρήματα χρειάζονται για να γίνουν τα έργα, ανέφερε στον επίλογό της η κ. Φράγκου και ζήτησε να γίνει από κάπου η αρχή για να μπορέσουν να τελειώσουν.
Αν το επόμενο διάστημα οι τοπικές αρχές εγκρίνουν το master plan θα ακολουθήσει η μελέτη για την προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων που έχει κριθεί ως πρώτη προτεραιότητα.