Τις επιφυλάξεις μερίδας των εμπόρων για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η δημοτική αρχή, τόσο στο ζήτημα της κατάληψης των κοινόχρηστων χώρων όσο και για την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων, μετέφερε μιλώντας στο ραδιόφωνο του –Ε- ο νεοεκλεγείς Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Σπύρος Μυλωνάς, υπογραμμίζοντας πως κανείς δεν είναι αντίθετος στην προοπτική εξωραϊσμού και αναβάθμισης της Πόλης, αλλά με προαπαιτούμενα την συνεργασία και την αντίληψη των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο οι καταστηματάρχες.
Αναφερόμενος στα ενημερωτικά σημειώματα που έχουν λάβει οι έμποροι αρχικά στις 11 Σεπτέμβρη για την τακτοποίηση των αδειών χρήσης κοινόχρηστων χώρων και εν συνεχεία στις 15 Σεπτεμβρίου για την απομάκρυνση τραπεζοκαθισμάτων, ψυγείων, εμπορευμάτων από τις στοές, ο κ. Μυλωνάς αναρωτήθηκε αν η οδηγία για απελευθέρωση των στοών αφορά και αυτούς που έσπευσαν να τακτοποιήσουν τις άδειες τους.
Ο Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου αναρωτήθηκε για ποιο λόγο δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τους εμπόρους για να ακουστούν οι απόψεις τους και τόνισε πως ειδικά στην Αλεξάνδρου Ρώμα υπάρχει ένα συγκεχυμένο καθεστώς όπου ουδείς γνωρίζει αν νομίμως ο Δήμος εισπράττει τα δημοτικά τέλη για τους κοινόχρηστους χώρους στην περιοχή.
Ειδική αναφορά ωστόσο έγινε από τον κ. Μυλωνά και στο θέμα των διαφημιστικών ταμπελών, η τοποθέτηση των οποίων προϋποθέτει μια σειρά από χρονοβόρες και δαπανηρές ενέργειες.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση το έγγραφο που κοινοποιήθηκε στους καταστηματάρχες στις 20 Οκτωβρίου, η χορήγηση άδειας διαφημιστικής πινακίδας προϋποθέτει την υποβολή αίτησης, στατική μελέτη διπλωματούχου μηχανικού, μακέτα της τοποθέτησης διαφήμισης, γραπτή συγκατάθεση του ιδιοκτήτη ακινήτου εάν πρόκειται για ιδιωτικό χώρο, πιστοποιητικό ηλεκτρολογικής εγκατάστασης της διαφήμισης από πτυχιούχο ηλεκτρολόγο για φωτεινές ή φωτιζόμενες διαφημίσεις που εκ του νόμου επιτρέπεται, διάγραμμα κάλυψης που να αποτυπώνεται η θέσης της προς τοποθέτηση πινακίδας.
Τέλος, για να εκδοθεί άδεια προηγείται γνωμοδότηση από την ΕΠΑΕ και την Εφορία Αρχαιοτήτων.
Ο κ. Μυλωνάς έκανε λόγο για ένα κόστος που υπολογίζεται στις 450 ευρώ ενώ υποστήριξε πως υπάρχει η δυνατότητα η πρόταση που θα υποβληθεί τελικά από τον καταστηματάρχη και για την οποία έχει δαπανήσει χρήματα, να μην γίνει αποδεκτή. Για το λόγο αυτό επισήμανε πως θα έπρεπε να παρουσιαστεί από το Δήμο ένα πρότυπο πινακίδας πάνω στο οποίο θα βασιστούν και οι προτάσεις των καταστηματαρχών.
Τέλος, ο Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου σχολίασε πως η ανάπλαση και ο εξωραϊσμός της Πόλης δεν περιορίζονται στα καταστήματα, αλλά έχουν να κάνουν με την καθαριότητα, τις κακοτεχνίες στα πεζοδρόμια, την εικόνα στην Ρώμα.
Όλα τα παραπάνω θέματα βέβαια, αναμένεται να τεθούν αναλυτικά στην συνάντηση που θα έχει το επόμενο διάστημα αντιπροσωπεία του Εμπορικού Συλλόγου με το Δήμαρχο Π. Κολοκοτσά.
Γιάννης Στάθης: Πράττουμε τα αυτονόητα
«Ανοιχτός» σε οποιαδήποτε συνεργασία με τον εμπορικό σύλλογο δηλώνει ο Αντιδήμαρχος Γιάννης Στάθης και απαντώντας στις επισημάνσεις του κ. Μυλωνά, διευκρινίζει πως η δημοτική αρχή δεν πράττει τίποτα πέρα από τα αυτονόητα.
Ο ίδιος επανέλαβε πως στόχος της δημοτικής αρχής δεν είναι σε καμία περίπτωση να κάνει τον… μπαμπούλα, αλλά αντίθετα να συμβάλει για την αναβάθμιση της Πόλης ενώ επεσήμανε πως ένα καλό αποτέλεσμα θα είναι προς όφελος όλων.
Ο κ. Στάθης, σημείωσε πως οι οδηγίες προς τους καταστηματάρχες και τους εμπόρους αποτελούν μια υπενθύμιση της Νομοθεσίας, επιμένοντας ιδιαίτερα στην απομάκρυνση των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων και αντικειμένων που καταλαμβάνουν κοινόχρηστους χώρους που είναι …αυτονόητα!
Σημείωσε δε, πως κανονικά δε θα έπρεπε να γίνεται καν συζήτηση για αυτά τα ζητήματα αλλά αντίθετα οι ίδιοι οι έμποροι και οι επιχειρηματίες να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την εφαρμογή του Νόμου.,
Μαριλένα Παπαδάτου