ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Με αρνητικούς ρυθμούς κινείται ο θαλάσσιος τουρισμός στο νησί μας καθώς φέτος τα κρουαζιερόπλοια που θα προσεγγίσουν το λιμάνι είναι λιγότερα από πέρυσι.
Οι ανύπαρκτες υποδομές λειτουργούν ανασταλτικά για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων
Στον τομέα αυτό οι αρχές δεν έχουν σχέδιο προώθησης του τουρισμού και κυρίως δεν έχουν διάθεση να ασκήσουν πιέσεις για να μπουν σε πορεία υλοποίησης τα έργα υποδομής με πρωταρχικό την προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια.
Με αφορμή την ομιλία του υπουργού τουρισμού στο 5ο Φόρουμ «Ποσειδώνια Θαλάσσιος τουρισμός», βλέπουμε ότι το νησί μας είναι ο φτωχός συγγενής που είναι εκτός του άμεσου προγραμματισμού των αναγκαίων έργων.
Για το 2019 έχει προγραμματιστεί πως θα φτάσουν στη Ζάκυνθο μόνο 16 κρουαζιερόπλοια και την ίδια στιγμή οι πληροφορίες αναφέρουν πως η Κέρκυρα φέτος θα έχει 735 χιλιάδες αφίξεις και το Κατάκολο 421 χιλιάδες αφίξεις.
Το master plan για το λιμάνι της Ζακύνθου εγκρίθηκε και πέρασε από ΦΕΚ από τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά έχουν περάσει πέντε ολόκληροι μήνες και έργο δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
Ο υπουργός τουρισμού Θανάσης Θεοχαρόπουλος δήλωσε ότι «Για την Ελλάδα η κρουαζιέρα αποτελεί έναν από τους κρίσιμους πυλώνες του ελληνικού τουρισμού, που είναι αποφασιστικός τομέας για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Η Ελλάδα έχει αναμφισβήτητα συγκριτικά πλεονεκτήματα στον τομέα της κρουαζιέρας λόγω του συνδυασμού της ομορφιάς, του φυσικού της ανάγλυφου και του θαλάσσιου πλούτου της, με την ιστορία και τον πολιτισμό της αλλά και τη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία της. Με μια ακτογραμμή που ξεπερνά τα 16.000 χλμ. και πληθώρα νησιών που μπορούν να ικανοποιήσουν όλες τις προτιμήσεις αλλά και πλούσια παραγωγή παραδοσιακών και μοναδικών προϊόντων, η Ελλάδα αποτελεί έναν ελκυστικό προορισμό κρουαζιέρας για όλο το χρόνο. Η ελληνική κυβέρνηση, στο πλαίσιο μιας Κοινής Ολοκληρωμένης Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής που εκφράζεται μέσω της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, το πρώτο θεσμικό εργαλείο, σχεδιάζει, μεταξύ άλλων, πολιτικές διευκόλυνσης, προωθεί εμπορικά θέματα και πολιτικές προώθησης και προβολής.
Στον αναπτυξιακό μας σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια έχουμε στόχο να μπορούν τα λιμάνια και οι υποδομές μας να απαντούν στις σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις για αυτό και προωθούμε μια σειρά μέτρων όπως ο εκσυγχρονισμός και η προώθηση των μαρίνων και των υποδομών των λιμανιών, η αυξημένη συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, η προώθηση προορισμών όλης της χώρας και όχι μόνο των φημισμένων προορισμών, ώστε να αξιοποιηθεί το ευρύ δυναμικό της κρουαζιέρας».
Για τη χώρα μας, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, για τον 2019 προβλέπεται αύξηση 7% στην κρουαζιέρα.
Το master plan του λιμανιού εγκρίθηκε και πέρασε από ΦΕΚ αλλά κόλλησε εκεί…
Η Ζάκυνθος από αυτά είναι απούσα κι εκείνο που πρέπει να κάνουν οι τοπικές αρχές, παλιές και καινούργιες που θα αναδειχθούν από την κάλπη της Κυριακής (δηλαδή σε 4 ημέρες), είναι να ασκήσουν πιέσεις για τα αναγκαία λιμενικά έργα και την προβολή του νησιού μας σε αυτό τον τουριστικό τομέα.
ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΞΕΝΟΦΟΥ