Στην αρμόδια Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αερο-δρομίων (ΔΠΣΑΑΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών υποβάλλεται το αί-τημα για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου στη Ζάκυνθο, αφού σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εταιρείας Hellenic Seaplanes που έχει αναλάβει αυτή τη διαδικασία, ο φάκελος που αφορά το νησί μας είναι σχεδόν πλήρης και μπορεί να πάρει το «πρά-σινο φως» από την αρμόδια Υπηρεσία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μόνο που χρειάζεται πριν κατατεθεί η αίτηση αδειοδό-τησης για τη Ζάκυνθο, είναι μια βεβαίωση που προβλέπεται να χορηγείται από την Αστυνομική Διεύθυνση και «εξασφαλίζει» την παρέμβαση της Υπηρεσίας σε περί-πτωση που προκύψει ανάγκη.
Όπως έχει ήδη γίνει σαφές, η δρομολόγηση των υδροπλάνων στο νησί μας αποκλείε-ται να γίνει άμεσα και σίγουρα όχι κατά τη διάρκεια της φετινής τουριστικής σεζόν, καθώς από την υποβολή του αιτήματος αδειοδότησης μέχρι και την έγκρισή του από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Μεταφορών, προβλέπεται να μεσολαβήσει ένα διάστη-μα περίπου τριών μηνών.
Ακόμη όμως και να εξασφαλιστεί άμεσα η άδεια για το υδατοδρόμιο, η έναρξη δρο-μολογίων από και προς τη Ζάκυνθο εξαρτάται από μια άλλη καθοριστική παράμετρο που έχει να κάνει με την ανάπτυξη υδατοδρομίων στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδος.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν στην εφημερίδα μας στελέχη της εταιρείας Hellenic Seaplanes, η περιοχή του Ιονίου έχει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον και δυναμική και για το λόγο αυτό γίνονται βήματα για την ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων, που δε θα περιλαμβάνει μόνο την Ζάκυνθο και την Κέρκυρα αλλά και άλλες περιοχές ό-πως το Μεγανήσι, η Αμφιλοχία, το Κατάκολο και η Κυλλήνη.
Με βάση τον σχεδιασμό που γίνεται η Αμφιλοχία πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να λειτουργεί ως σταθμός εφοδιασμού με καύσιμα των υδροπλάνων που θα πραγματο-ποιούν δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή, ενώ στο λιμάνι της Κυλλήνης μπορεί να λειτουργήσει μια τεχνική βάση της εταιρείας αλλά και ένας χώρος διανυκτέρευσης.
Ειδικά δε για το Κατάκολο, οι εκπρόσωποι της εταιρείας παρουσίασαν στον –Ε- την μελλοντική προοπτική μεταφοράς στο νησί μας επισκεπτών για ημερήσιες εκδρομές, ειδικά στο ναυάγιο, κάποιων από τους χιλιάδες επιβάτες που φτάνουν στο Κατάκολο με τα κρουαζιερόπλοια και θα θελήσουν μια πτήση προς τη Ζάκυνθο για να θαυμά-σουν μια από τις πιο γνωστές παραλίες στον κόσμο.
Προς το παρόν όλα τα παραπάνω βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο και μόνο σε επί-πεδο σχεδιασμού, αφού αυτή την περίοδο γίνονται κρούσεις προς τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς της περιοχής (Δήμο, Λιμενική Υπηρεσία, Φορέα Διαχείρισης Μαρίνας, Λιμανιού κ.λ.π.) προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα στην προκήρυξη διαγωνισμών για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων στα λιμάνια τους.
Αν αυτή η διαδικασία γίνει άμεσα, τότε υπάρχει δυνατότητα δρομολόγησης υδροπλά-νων στην περιοχή μας όσο το δυνατόν πιο άμεσα.
Το πιθανότερο σενάριο όμως είναι πως η Ζάκυνθος, δε θα συμπεριλαμβάνεται στο πρώτο δίκτυο υδροπλάνων που θα δημιουργηθεί και αναμένεται να λειτουργήσει στις Σποράδες.
Το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό μέχρι και τον Μάρτη του 2015, οπότε και η εταιρεία Hellenic Seaplanes, αν όλα εξελιχθούν καλά, προτίθεται να ξεκι-νήσει τις κρατήσεις εισιτηρίων, προχωρώντας παράλληλα στην διαφήμιση των προ-γραμμάτων της αλλά και στην αντιμετώπιση προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν στην πορεία.
Το εγχείρημα είναι αρκετά απαιτητικό, αν σκεφτείς κανείς ότι τα υδροπλάνα είναι ένα άγνωστο μεταφορικό μέσο για την Χώρα μας, που θα έρθει να προσθέσει νέους αε-ροπορικούς προορισμούς στο χάρτη, οι οποίοι μέχρι σήμερα ήταν άγνωστοι.
Από την εταιρεία Hellenic Seaplanes πάντως εκφράζεται αισιοδοξία για την προοπτική ανάπτυξης υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα, βάση προγράμματος και σχεδιασμού και όχι με κινήσεις που θα ρισκάρουν την βιωσιμότητα του εγχειρήματος, όπως ανα-φέρθηκε χαρακτηριστικά.