Σήμερα το πρωί η πρώτη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής
Αυτή την ώρα πραγματοποιείται η πρώτη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής, υπό την προεδρεία του νεοεκλεγέντος Προέδρου Αναστάσιου Πλέσσα και το θέμα στην ημερήσια διάταξη που μονοπωλεί το ενδιαφέρον, είναι αυτό που αφορά την λειτουργία του υδατοδρομίου στο λιμάνι του νησιού μας.
Μετά την απόφαση που πήρε κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων στην τελευταία του συνεδρίαση για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας, των Λιμενικών Ταμείων και της ΔΕΠΑΝ, ενός φορέα που έχει συσταθεί από ΟΤΑ ανά την Ελλάδα, τα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής θα κληθούν να εγκρίνουν την σύμβαση αυτή, για να προχωρήσουν οι διαδικασίες και για τη Ζάκυνθο.
Τα ερωτήματα που μοιραία προκύπτουν σε σχέση με το νησί μας, είναι σε ποιο βαθμό είχαν προχωρήσει ενέργειες που είχαν γίνει κατά το παρελθόν για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου, αρχικά από την εταιρεία με την οποία είχε συνάψει σύμβαση το Λιμενικό Ταμείο και στην συνέχεια, στο πλαίσιο μιας νέας σύμβασης που είχε υπογραφεί μεταξύ ΠΙΝ και Λιμενικού Ταμείου και όπως φαίνεται δεν θα προχωρήσει καθώς η διαδικασία ξεκινά σε μηδενική βάση.
Πρόσφατα μιλώντας στο ραδιόφωνο του -Ε- η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ρόδη Κράτσα ανέφερε πως καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες σε συνεργασία και με το Υπουργείο Υποδομών ώστε οι πρώτες πτήσεις να ξεκινήσουν μέσα στο 2020, ενώ υπογράμμισε πως καθοριστικής σημασίας για να ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις είναι να υπάρχει δίκτυο υδατοδρομίων, ώστε να υπάρξει ενδιαφέρον από τις εταιρείες των υδροπλάνων.
Να σημειωθεί πως στην σύμβαση που θα υπογράψει η ΠΙΝ για όλα τα νησιά της Περιφέρειας, δεν συμπεριλαμβάνονται η Κέρκυρα και οι Παξοί, καθώς διαθέτουν ήδη αδειοδοτημένα υδατοδρόμια
Σύμφωνα με τις τελευταίες επίσημες ανακοινώσεις από την πλευρά της ΠΙΝ, Φορέας υλοποίησης επιλέγεται ο μη κερδοσκοπικός φορέας ΔΕΠΑΝ, που είναι και Τεχνικός Σύμβουλος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η χρηματοδότηση ανέρχεται έως 2.464.750 ευρω (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και δεν επιβαρύνει τους πόρους της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, αφού προέρχεται από ειδικά εγκεκριμένη χρηματοδότηση του ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων).
Η Προγραμματική Σύμβαση που θα υπογράψουν η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, τα Λιμενικά Ταμεία, μεταξύ αυτών και το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου και η ΔΕΠΑΝ, θα υλοποιηθεί σε οκτώ υποέργα και θα περιλαμβάνει: την εκπόνηση των απαραίτητων τεχνικών μελετών, την συγκρότηση φακέλου για την άδεια ίδρυσης των υδατοδρομίων, την υποβολή δελτίων για την αδειοδότησή τους, την προμήθεια εξοπλισμού, την εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία των απαραίτητων υποδομών στην χερσαία και την υδάτινη ζώνη του λιμένα για την λειτουργία υδατοδρομίων, το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης υδατοδρομίων , τον συντονισμό,την διαχείριση και την τεχνική υποστήριξη για την υλοποίηση της πράξης.
Η διάρκεια της Σύμβασης ορίζεται έως δέκα οκτώ μήνες, αλλά ο στόχος υλοποίησης του έργου με συντονισμένες και ταχείες ενέργειες ορίζεται σε έξι μήνες από την θέση σε ισχύ της Σύμβασης, ενώ από το τελικό διάστημα θα υπολογισθεί και το τελικό κόστος της συνεργασίας με την ΔΕΠΑΝ.
Η αδειοδότηση των υδατοδρομίων αποτελεί ένα ακόμη πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ της σημερινής και της προηγούμενης διοίκησης της ΠΙΝ, με την σημερινή διοίκηση να κάνει λόγο για παλινωδίες και πολυετείς καθυστερήσεις στην αδειοδότηση των υδατοδρομίων και την προηγούμενη διοίκηση και σημερινή αντιπολίτευση να κάνει λόγο για υπερκοστολόγηση των μελετών και των έργων.