Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και ορισμένων απίθανων ρυθμίσεων που ξεπερνούν τη λογική, βρίσκεται εγκλωβισμένο το σχέδιο για τα κύρια έργα στο λιμάνι, το γνωστό master plan, σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν χθες το μεσημέρι σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου Λευτέρης Νιοτόπουλος, η Λιμενολόγος – Ακτομηχανικός Μαριλένα Φράγκου, ο Σύμβουλος Επιχειρήσεων Κρουαζιέρας Δημήτρης Κάπαρης, ο σύμβουλος του Δήμου Ζακύνθου Ευάγγελος Κρητικός, ο πρώην Πρόεδρος της ΝΕ του ΤΕΕ Σπύρος Μπονίκος και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου μεταξύ των οποίων, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Χριστόπουλος και ο συνεργάτης του Γενικού Διευθυντή κ. Παπαδόπουλος.
Οι αρμόδιοι υπουργοί και η ζακυνθινή αντιπροσωπεία ενημερώθηκαν από την μελετήτρια για τα προβλήματα που έχουν μέχρι σήμερα ανακύψει και δεν έχουν επιτρέψει την οριστική έγκριση της μελέτης.
Το πρώτο και σημαντικότερο, το γεγονός ότι δεν έχει συσταθεί ακόμα η Επιτροπή Ανάπτυξης και Σχεδιασμού Λιμένων που προβλέπει η πρόσφατη νομοθεσία η οποία καλύπτει την περίπτωση της Ζακύνθου και αυτό διότι θα πρέπει στην επιτροπή αυτή να στείλουν εκπροσώπους εννέα συναρμόδια υπουργεία. Εξ’ αιτίας αυτής της εκκρεμότητας που αφορούσε την προηγούμενη και τη σημερινή κυβέρνηση, δεν μπορεί πλέον να γίνει ούτε ένα βήμα για οποιοδήποτε, υπό σχεδιασμό, νέο λιμάνι στη χώρα μας.
Το θέμα αυτό ανέλαβε πλέον να το αντιμετωπίσει ως επείγον ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας.
Ωστόσο ένα άλλο σημείο που δεν πέρασε απαρατήρητο είναι ότι μόλις πριν τρεις ημέρες εστάλη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την έκδοση της σχετικής άδειας παρά το γεγονός ότι η μελέτη είχε ολοκληρωθεί από τον περασμένο Οκτώβρη του 2014.
Δύο ακόμα σοβαρά εμπόδια που υπάρχουν στο δρόμο για την ολοκλήρωση του master plan είναι το γεγονός πως στη διαδικασία έγκρισης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων εξετάζεται μόνο η κατασκευή των μώλων και όχι των parking ενώ η κατασκευή κτιρίων μέσα στους λιμενικούς χώρου που προβλέπει η μελέτη απαιτείται με νόμο η έγκριση του ανωτάτου δικαστηρίου της χώρας δηλαδή του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Δήλωση Στ. Κοντονή
Μετά το τέλος της σύσκεψης ο υφυπουργός Σταύρος Κοντονής δήλωσε:
«Εφορμούμενοι από την σημερινή γόνιμη συνάντηση και συνυπολογίζοντας τις οικονομικές συνθήκες της χώρας, προσεγγίζουμε την εφαρμογή και την υλοποίηση του ΜΑΣΤΕΡ- ΠΛΑΝ Ανάπλασης Λιμένος Ζακύνθου.
Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης παραμένει η ολοκλήρωση του σχεδίου, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις οικονομικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους.
Υλοποιώντας το πλάνο αυτό, που είναι αναγκαίο για τον τόπο, θα ενισχυθεί η οικονομική ανάπτυξη εφόσον, όμως, δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές και αναδειχθούν τα στοιχεία του πολιτισμού του τόπου μας, ούτως ώστε η Ζάκυνθος ν’ αποτελέσει θελκτικό προορισμό για χιλιάδες τουρίστες».
Σταχυολογώντας αυτά που πρέπει άμεσα να προχωρήσουν ο Βουλευτής Ζακύνθου είπε: στόχοι είναι πρώτον, η άμεση έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων από το Υ.ΠΑ.Π.ΕΝ. δεύτερον, να συσταθεί η Επιτροπή Σχεδιασμού κ’ Ανάπτυξης Λιμένος (ΕΣΑΛ), η οποία αναμένεται να συγκροτηθεί τέλη του άλλου μήνα, και τρίτον, να βρεθεί το κατάλληλο χρηματοδοτικό σχήμα για την πραγμάτωση του έργου.