Οι ημέρες των γιορτών και η καταβολή των επιδοτήσεων αλλά και του δώρου Χριστουγέννων στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα έδωσαν μια πολύτιμη τονωτική ένεση στην τοπική εμπορική αγορά. Οι όμορφες στολισμένες βιτρίνες στα καταστήματα της Πόλης, αλλά και προσφορές σε πολλά καταστήματα ήταν μια πρώτης τάξεως αφορμή για μια βόλτα στην αγορά η οποία λειτούργησε στο πλαίσιο του διευρυμένου ωραρίου για να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Ζακύνθου Λ. Μπουζιάνου η κίνηση φέτος ήταν αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, αλλά αυτό που χαρακτήρισε την «συμπεριφορά» των καταναλωτών ήταν το χαμηλό budget αλλά και η προτίμηση σε φθηνά προϊόντα.
«Η κατανάλωση αυξήθηκε σε φθηνότερα προϊόντα και σε ότι αφορά τα ρούχα, τα παπούτσια κτλ αλλά και τα τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ» ανέφερε η κ. Μπουζιάνου συμπληρώνοντας πως σημαντικός «ανταγωνιστής» για τους ζακυνθινούς εμπόρους ήταν οι αγορές που έγιναν μέσω διαδικτύου και την περίοδο των γιορτών, λαμβάνοντας υπόψη πως μπορούν να γίνουν 24ώρες το 24ωρο.
Με την άποψη αυτή συνηγορούν πολλοί καταστηματάρχες και έμποροι με τους οποίους ανταλλάξαμε απόψεις για την φετινή εορταστική περίοδο και αυτό που επεσήμαναν από την πλευρά τους ήταν πως οι καταναλωτές δεν είχαν κανένα κίνητρο για να επισκεφτούν την τοπική αγορά.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις ήταν ανύπαρκτες, ο στολισμός υποτυπώδης και σε αντίθεση με άλλους προορισμούς ανά την Ελλάδα, η Ζάκυνθος δε φαίνεται να έχει κάτι ξεχωριστό να αναδείξει τις ημέρες των χριστουγεννιάτικων γιορτών. Ωστόσο όλοι συμφωνούν πως η κίνηση ήταν καλύτερη σε σχέση με πέρυσι.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ