Γνώμες

Διάλογος ουσίας και όχι εντυπώσεων για την καλύτερη επιλογή!

Σημαντική από κάθε άποψη η σημερινή σύσκεψη για την επιλογή του κατάλληλου χώρου για την χωροθέτηση της προβλήτας των κρουαζιεροπλίων μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν από την απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, πριν από τρία χρόνια.

Όπως έχουμε κι άλλες φορές επισημάνει, στους σχεδιασμούς και στο οικονομικό βάρος της πρότασης πρέπει να περάσουν και τα οδικά έργα που επιβάλλεται να την συνοδεύουν δεδομένου ότι η λιμενική ζώνη είναι ασφυχτικά οριοθετημένη από τον πολεοδομικό ιστό της πόλης και δεν διαθέτει παρά μόνο έναν δρόμο εξόδου, αυτόν προς το ποτάμι του Αγίου Χαραλάμπη. Αυτό το είχαμε επισημάνει πριν από πολλά χρόνια στην αρχική πρόταση για τα Λαζαρέτα, που ταν κατά τη γνώμη μας ήταν εξαιρετική αλλά και για τα έργα γύρω από το παλιό λιμάνι της πόλης, στο Πόρτο.

Η πρόταση για προβλήτα στον Άγιο Διονύσιο έχει αρκετά μειονεκτήματα. Το μεγαλύτερο είναι το υψηλό κόστος των κατασκευών (πάνω από 100 εκ. ευρώ) που πρακτικά θα ήταν αδύνατον να χρηματοδοτήσει οποιαδήποτε κυβέρνηση, όσες καλές προθέσεις κι αν είχε. Όμως κι αυτή η πρόταση θα απαιτούσε ένα μεγάλο και λειτουργικό κόμβο στο ποτάμι του Αγίου Χαραλάμπη και ένα μεγάλο δρόμο εξόδου μέχρι την καμάρα του Αγίου Λαζάρου που κάποια στιγμή πρέπει να ξεκινήσει να κατασκευάζεται με την
διαπλάτυνση της οδού Νερούλη.

Η πρόταση για προβλήτα μπροστά από το ΞΕΝΙΑ δεν υποστηρίζει μόνο την άνετη και ασφαλή πρόσβαση των ταξιδιωτών στο κέντρο αλλά δημιουργεί εκ των πραγμάτων μεγάλους χώρους στάθμευσης και είναι χαμηλού κόστους. Επίσης δίνει για πρώτη φορά την δυνατότητα στην πόλη μας να αποκτήσει έναν μεγάλο δρόμο εξόδου στη βόρεια πλευρά της, προς την ενδοχώρα του νησιού, είτε από το παλιό Νοσοκομείο, είτε από την οδό Φιλικών είτε ακόμα και από το Ακρωτήρι. Αυτές οι αποφάσεις λοιπόν λαμβάνονται συνεκτιμώντας τα χωροταξικά και τα οικονομικά στοιχεία κάθε πρότασης.

Τώρα λοιπόν που η Κεφαλονιά κατασκευάζει δεύτερη προβλήτα και το Κατάκωλο τέταρτη, εμείς οφείλουμε να θέσουμε κάτω όλα τα δεδομένα και να κάνουμε μια σοβαρή μελέτη χώρου και κόστους.

Φ.Σ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *