Ερωτήματα για την κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία συμπληρώνει υποστηρικτικά την μελέτη για το Master Plan του λιμανιού, θέτει η Νομαρχιακή Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου και κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, τόσο ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δημήτρης Λιβάνης όσο και ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Παναγιώτης Λιβέρης, έθεσαν τα ζητήματα αυτά στην ανάδοχο της μελέτης Μαριλένα Φράγκου ζητώντας να μάθουν κατά πόσο οι παρατηρήσεις τους, οι οποίες έχουν διατυπωθεί και εγγράφως, έχουν ληφθεί υπόψη.
«Στην ουσία όλοι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι περνούν μέσα από την Πόλη και η μελέτη κάνει λόγο για ορισμένους παρακαμπτήριους δρόμους για να διοχετευτεί η κίνηση, οι οποίοι δεν έχουν καν σχεδιαστεί!» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λιβέρης.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ, ο οποίος αναρωτήθηκε αν υπάρχει κίνδυνος να προκύψουν εμπόδια με την εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης σε περίπτωση που προβλέπει διαφορετική διαχείριση της κίνησης των οχημάτων στην παραλιακή λεωφόρο σε σχέση με αυτή που προβλέπει το master plan.
«Όταν ολοκληρωθεί η κυκλοφοριακή μελέτη για την Πόλη, θα θεωρηθούν δεδομένα τα όσα προβλέπονται από το Master Plan;» αναρωτήθηκε ο κ. Λιβάνης και ζήτησε να μάθει αν την ευθύνη για την εφαρμογή κυκλοφοριακών μέτρων στην παραλιακή θα την έχει ο Δήμος ή το Λιμενικό Ταμείο.
Η απάντηση που δόθηκε από την μελετήτρια ήταν πως το Master Plan προτείνει λύσεις για τη διοχέτευση της κίνησης και σχολίασε πως υπάρχει η δυνατότητα αναθεώρησης του σε περίπτωση που υπάρξει σοβαρό πρόβλημα με την κυκλοφορία των οχημάτων.
Σημειώνεται πως το Τεχνικό Επιμελητήριο είχε αντιπροτείνει τη δημιουργία της προβλήτας στο μόλο του Αγίου Διονυσίου, λαμβάνοντας υπόψη τις συνέπειες που θα υπάρχουν στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της Πόλης.
Αφορμής δοθείσης ο Δήμαρχος Παύλος Κολοκοτσάς αναφέρθηκε και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πόλης, κάνοντας λόγο για εκατομμύρια που χαλάστηκαν σε μελέτες χωρίς όμως να μην υπάρχει αποτέλεσμα.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα θα πρέπει να δοθεί με νέα μελέτη που θα προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα.
«Συνεργαζόμαστε και με την Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου καθώς υπάρχουν θέματα όπως η πεζοδρόμηση της Αλεξάνδρου Ρώμα, η διαπλάτυνση της οδού Νερούλη» σχολίασε ο Δήμαρχος και ακολούθησαν οι παρατηρήσεις από την πλευρά του Προέδρου της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ ο οποίος ανέφερε πως οι κυκλοφοριακές μελέτες που έγιναν κατά το παρελθόν, δεν εκπονήθηκαν από μηχανικούς μετά από διαγωνισμό, αλλά αντίθετα ήταν αποτέλεσμα απευθείας αναθέσεων που έγιναν σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, στο πλαίσιο ερευνητικών προγραμμάτων.
Ο Δήμαρχος τέλος σημείωσε πως τα δεδομένα του Master Plan για την κυκλοφορία των οχημάτων γύρω από το λιμάνι θα δοθούν στον ανάδοχο της νέας κυκλοφοριακής μελέτης.
Αξίζει δε να αναφέρουμε, πως σύμφωνα με τον ίδιο η κυκλοφοριακή μελέτη θα πρέπει να δώσει οριστική λύση για την Αλεξάνδρου Ρώμα, της οποίας προσωρινά προβλέπεται η πεζοδρόμηση.
Της Μαριλένας Παπαδάτου