12:27:21 μμ
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2025
ErmisNews Λογότυπο
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ερμής
Αναζήτηση
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ακολουθήστε Μας
Ελλάδα

Η Κεραμέως τα αλλάζει όλα στην Παιδεία -Τέλος σε άσυλο και αιώνιους φοιτητές

Τελευταία ενημέρωση: 23/07/2019 στις 12:29 ΜΜ
Δημοσιεύτηκε 23 Ιουλίου 2019
ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ

Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως από το βήμα της Βουλής εξήγγειλε την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου ως μία από τις πρώτες προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση.

Όπως είπε χαρακτηριστικά «επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου»

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση

Η κ. Κεραμέως παρουσίασε αναλυτικά όλες τις δράσεις στην πρωτοβάθμια δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και τόνισε με νόημα οι «για εμάς η αριστεία δεν είναι ρετσινιά. Για εμάς η αριστεία είναι στάση ζωής, αριστεία είναι να προσπαθείς διαρκώς να υπερβαίνεις τον εαυτό σου, να επιδιώκεις καθημερινά να γίνεσαι καλύτερος.

Για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

«Κεντρική μας επιδίωξη είναι να απελευθερώσουμε το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας, και να δείξουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας.

Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες.

Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών.

Δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τη διδασκαλία στην τάξη.

Επενδύουμε περισσότερο στους εκπαιδευτικούς, σημαίνει ότι τους προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους. 

Εστιάζουμε, μετά από πολλά χρόνια, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Προωθούμε ένα σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης.

Καταγράφουμε συγκεκριμένες ανάγκες που υπάρχουν για εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης ανά τη χώρα και επιλύουμε σταδιακά το μείζον θέμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Και ανακοινώνουμε σήμερα τη μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις.

Στην ειδική αγωγή, προχωρούμε ήδη στην επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών.

Σε ένα τρίτο επίπεδο, διασφαλίζουμε πρόσβαση σε ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και τους εξοπλίζουμε με νέες δεξιότητες.

Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Μείωση των αποσπάσεων σε φορείς για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στην τάξη.

Μελετούμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο. Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή.

Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής.

Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα.

Καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών.

Στην Ειδική Αγωγή, προσαρμόζουμε σταδιακά το εκπαιδευτικό μας σύστημα στην κατεύθυνση της πλήρους ανάπτυξης της ενταξιακής εκπαίδευσης (inclusive education), δημιουργούμε προγράμματα σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, κατάλληλα σταθμισμένα ως προς το είδος της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, και ιδρύουμε προστατευμένα εργαστήρια μαθητείας και κατάρτισης.

Ενισχύουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, με στοχευμένες παρεμβάσεις αναφορικά με το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη.

Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, για παράδειγμα όσον αφορά στην εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, και προστατεύουμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Βελτιώνουμε άμεσα στρεβλώσεις τους ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και σε βάθος χρόνου, επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές μετά από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων. Τα ιδρύματα θα ορίζουν τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.

Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη Δια βίου μάθηση

«Στόχος μας, η Επαγγελματική Εκπαίδευση, από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Ενδεικτικά:

Ιδρύουμε πρότυπα ΕΠΑ.Λ. και προβλέπουμε ενεργότερο ρόλο των κοινωνικών εταίρων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. 

Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας.

Στη Δια Βίου Μάθηση:

Παρέχεται η δυνατότητα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων σε κάθε ενδιαφερόμενο, στο πλαίσιο της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.

Αναβαθμίζουμε τις δεξιότητες των ενηλίκων για τη βέλτιστη ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση: Πραγματικά, αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα και ανταγωνιστικά πανεπιστήμια.

«Θεσπίζουμε σύγχρονες και αποτελεσματικές δομές διοίκησης, με  διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.

Καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.

Ενισχύουμε την αυτονομία και εξωστρέφεια των Ιδρυμάτων.

Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Διευρύνουμε τη δυνατότητα δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

Ενισχύουμε τα θερινά/χειμερινά σχολεία σε τομείς που η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα (π.χ. πολιτισμός, ναυτιλία, τουρισμός).

Αναπτύσσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα εξ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, με επένδυση στις νέες τεχνολογίες.

Αξιοποιούμε τη δυνατότητα ΣΔΙΤ για την κάλυψη επιμέρους αναγκών των Ιδρυμάτων (π.χ. για κατασκευή φοιτητικών εστιών).

Εισάγουμε νέο θεσμικό πλαίσιο για δωρεές προς τα Ιδρύματα και για την υλοποίηση πατεντών και επιστημονικών ιδεών.

Προχωρούμε στην απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ, χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες διαφάνειας και λογοδοσίας.

Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

Θωρακίζουμε την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) και εισάγουμε διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.

Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως  το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

Η κ. Κεραμέως ολοκληρώνοντας την ομιλία της ανέφερε ότι κάποιες από τις προγραμματικές θέσεις για την παιδεία απαιτούν χρήματα για να υλοποιηθούν, και θα επιδιωχθεί η αύξηση του κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία, αλλά οι  περισσότερες παρεμβάσεις απαιτούν απλώς πολιτική βούληση και αλλαγή νοοτροπίας.

«Η Ελλάδα του αύριο, είναι η Ελλάδα που επενδύει πρώτα στα παιδιά της. Σχεδιάζει για αυτά, οραματίζεται με τόλμη, βελτιώνει διαδικασίες και υποδομές, και διαμορφώνει τις συνθήκες για ένα ακόμη καλύτερο μέλλον από το δικό μας παρόν.  Πιστεύουμε βαθιά ότι το μέλλον μας περνάει μέσα από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια της χώρας μας. Είναι στο χέρι μας το αύριο.»

Πηγή: iefimerida.gr

Ermis News 23 Ιουλίου 2019
Αφήστε ένα σχόλιο Αφήστε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

ΕλλάδαΚοινωνίαΠολιτισμός

Για τον Ούγο Φώσκολο και τα όσα έμειναν ως ιστορική παρακαταθήκη. Μια συζήτηση στην Αθήνα!

Στην εποχή όπου η κοινωνική και πνευματική ένδεια φτάνει στο αποκορύφωμά της και η ‘’κανονικότητα’’ δείχνει να ‘’αναστατώνεται’’ με τα δίκαια μπλόκα των αγροτικών κινητοποιήσεων,…

16 Δεκεμβρίου 2025
ΕλλάδαΚοινωνία

Με λίστα αιτημάτων προς τον Πρωθυπουργό συνεχίζουν τα μπλόκα στις Ε.Ο. οι Αγροτοκτηνοτρόφοι

Συνεχίζονται για τρίτη εβδομαδα οι κινητοποιήσεις Αγροτών και κτηνοτροφών στους εθνικούς δρόμους με την κυβέρνηση να επεξεργάζεται μέτρων προτάσεων με σκοπό την απόσυρση των τρακτέρ…

15 Δεκεμβρίου 2025
Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποινική δίωξη από την Ευρωπαία εισαγγελέα εις βάρος των 16 συλληφθέντων

Βαριά αδικήματα που επισύρουν αυστηρές ποινές περιλαμβάνει η ποινική δίωξη που ασκήθηκε από την Ευρωπαϊκή εισαγγελία σε βάρος 16 ατόμων που έχουν συλληφθεί για την…

14 Δεκεμβρίου 2025
Ελλάδα

Με τους Προέδρους της ΝΔ ο Κ. Μητσοτάκης

Ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος Κυριάκος Μητσοτάκης υποδέχθηκε στο γραφείο του το σύνολο των Προέδρων Δ.Ε.Ε.Π. το Σαββάτο 13-12. Προηγήθηκε συνάντηση με τον Γραμματέα Πολιτικής Επιτροπής…

14 Δεκεμβρίου 2025
Ελλάδα

Παραμένουν στα μπλόκα οι αγρότες

Οι αγρότες πραγματοποίησαν Πανελλαδική Σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας, προκειμένου να αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους μετά το κάλεσμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για συνάντηση…

13 Δεκεμβρίου 2025
Ελλάδα

26χρονος με ναρκωτικά συνελήφθη στη Κέρκυρα

Από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Δίωξης  και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Κέρκυρας, συνελήφθη, τις μεσημβρινές ώρες της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2025, 26χρονος ημεδαπός για…

13 Δεκεμβρίου 2025
ErmisNews Λογότυπο

Κατηγορίες Ειδήσεων

  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio

Σχετικά με Εμάς

  • Η Εφημερίδα ΕΡΜΗΣ
  • Ραδιοφωνικός Σταθμός Ermis Radio 91.8 fm
  • PRINT SHOP / Εκτυπώσεις Offset – Digital
  • Ηλεκτρονική Έκδοση Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Συνδρομές Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Επικοινωνία

Ταυτότητα

  • Ταυτότητα Εφημερίδας
  • Ποιοι Είμαστε
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Χρήσιμα

  • Φαρμακεία Ζακύνθου / 24ωρη Λειτουργία
  • Ταξιδεύω / Συγκοινωνίες από/προς Ζάκυνθο

Social Media

Ermis Radio 91.8 fm

Weaved by The Udjat TeamThe Udjat Team Logo
Welcome Back!

Sign in to your account

Χάσατε τον κωδικό σας;