Τον σχεδιασμό δράσεων για τον τουρισμό στο νησί, όσον αφορά τις ενέργειες Marketing για την ερχόμενη τετραετία, ενέκρινε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Ζακυνθίων στην συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη αλλά αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως παρά το γεγονός ότι οι ίδιες αυτές δράσεις είχαν εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και ένα χρόνο νωρίτερα, καμία από αυτές δεν υλοποιήθηκε μέσα στο 2018 ελλείψει χρηματοδότησης. Οι δράσεις αυτές, που πριν την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου είχαν συζητηθεί και στην Επιτροπή Τουρισμού, είχαν εξασφαλίσει και την έγγραφη έγκριση του ΕΟΤ.
Η παντελής έλλειψη κονδυλίων για δράσεις τουρισμού αλλά και το πρόβλημα υποστελέχωσης της υπηρεσίας με αντικείμενο τον τουρισμό στο Δήμο, αναδείχθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου από τον κ. Αντώνη Νικολουδάκη, που παρευρέθηκε σε αυτή.
Ο κ. Νικολουδάκης, που όπως εξήγησε ο ίδιος μιλώντας στον –Ε- έχει παραιτηθεί από τη θέση του Αντιπροέδρου της Επιτροπής Τουρισμού που δεν έχει συνεδριάσει εδώ και μήνες, δεν έκρυψε την έντονη αντίδραση και απογοήτευσή του για το γεγονός ότι μέσα στο 2018 δε δαπανήθηκε ούτε ένα ευρώ για τις δράσεις που το ίδιο το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει. Ο ίδιος μάλιστα απέδωσε ευθύνες στη Διεύθυνση Οικονομικών του Δήμου, υπογραμμίζοντας πως δεν είναι δυνατόν μια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ανατρέπεται από τους χειρισμούς μιας υπηρεσίας.
Θυμίζουμε πως τους ίδιους λόγους είχε επικαλεστεί και το περσινό καλοκαίρι, υποβάλλοντας την παραίτηση του αλλά και την αναστολή λειτουργίας της Επιτροπής!
Σημειώνεται πως το πρόγραμμα για το 2018, προέβλεπε έναν προϋπολογισμό της τάξης των 93.500 ευρώ και οι δράσεις αυτές θα πρέπει να μεταφερθούν για το 2019.
Αυτές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την ανάπτυξη τουριστικής ταυτότητας (branding), τη διενέργεια φωτογράφησης, την παραγωγή βίντεο και τη συγγραφή κειμένων και διαχείριση περιεχομένου προκειμένου να υπάρχει υλικό από το Δήμο για κάθε τουριστική δράση, διαφήμιση κτλ, η ανάπτυξη ιστοσελίδας και εφαρμογής (app), η σύσταση των Products Clubs, η συνεργασία με τα μέσα ενημέρωσης, η συνεχής παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, η παραγωγή και διανομή ηλεκτρονικού newsletter, η διαδικτυακή προώθηση, η παραγωγή εντύπου, η θέσπιση Βραβείων Τουρισμού Ζακύνθου, η διενέργεια επιμορφωτικών σεμιναρίων.
Σημειώνεται πως στο σχέδιο που εγκρίθηκε για 2η φορά από το Δημοτικό Συμβούλιο προβλέπεται η διάθεση 80.000 ευρώ το 2020, 85.000 ευρώ το 2021 και 120.000 ευρώ το 2022.
«Φοβάμαι πως η ίδια προοπτική υπάρχει και για το 2019. Βρίσκομαι σε μια πολύ δυσχερή θέση γιατί ορίστηκα να υπηρετώ τον τουρισμό και για να προωθώ δυναμικά αυτά τα ζητήματα. Δεν μπορεί να γίνει ανάπτυξη αν ο Δήμος δε δει τον τουρισμό, που είναι ο βασικός οικονομικός αιμοδότης, με την ίδια σημασία και βαρύτητα που βλέπει και τις υπόλοιπες δαπάνες του Δήμου. Αναρωτήθηκα πως είναι δυνατόν αποφάσεις που λαμβάνει ο Δήμος να ακυρώνονται μονομερώς από τις υπηρεσίες» ανέφερε ο κ. Νικολουδάκης ο οποίος ανέφερε πως πέρα από την έλλειψη πόρων υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και το προσωπικό.
«Στο Δήμο Ζακύνθου που μισθοδοτεί κάποιες εκατοντάδες υπαλλήλους υπάρχει μόνο μια υπάλληλος για τον τουρισμό» ανέφερε, συμπληρώνοντας πως δεν είναι δυνατόν σε ένα νησί όπως η Ζάκυνθος να μην έχει ο Δήμος μια Διεύθυνση Τουρισμού.
ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ