02:43:22 πμ
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου 2025
ErmisNews Λογότυπο
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ερμής
Αναζήτηση
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ακολουθήστε Μας
ΕλλάδαΖάκυνθος

Τροχαία ατυχήματα: Πρωταθλήτριες στο «φόρο αίματος» οι τουριστικές περιοχές – Την 2η θέση κατέχει η Ζάκυνθος

Τελευταία ενημέρωση: 26/04/2020 στις 8:07 ΜΜ
Δημοσιεύτηκε 26 Απριλίου 2020
ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ

Έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης – Σε ποιες περιοχές καταγράφονται τα περισσότερα δυστυχήματα και γιατί χαρακτηρίζονται «υψηλής επικινδυνότητας» – Που υπήρξε μείωση στον αριθμό των θυμάτων – Ειδικά μέτρα για την ασφάλεια των «ντελίβερι» και κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων προτείνουν οι ερευνητές – Δείτε πίνακες

«Πρωταθλήτριες» στον αριθμό και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων αναδεικνύονται οι τουριστικές περιοχές της χώρας με τις Κυκλάδες να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση υψηλής επικινδυνότητας με 224 τροχαία και 304 νεκρούς και τραυματίες (σοβαρά και ελαφρά) μέσα σε ένα χρόνο. Ακολουθεί η Ζάκυνθος και την τρίτη θέση καταλαμβάνουν τα Δωδεκάνησα: Αυτά προκύπτουν από την ετήσια έκθεση- «ακτινογραφία» των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα που κάνει το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Ειδικότερα, στην ετήσια έρευνα που διεξάγεται από το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, με επικεφαλής τον καθηγητή Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη (με συμμετοχή των δρ. Μιχαήλ Νικολαράκη και Νίκου Γιανναράκη), για το 2019 διαπιστώνεται ότι σε σχέση με τον στόχο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την προαγωγή της οδικής ασφάλειας, υπήρξε στασιμότητα εν συγκρίσει με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, ιδιαίτερη μνεία γίνεται τόσο στα ατυχήματα με εμπλοκή υπαλλήλων delivery, όσο και στο γεγονός ότι μεγάλος αριθμός οχημάτων παραμένουν ανασφάλιστα. Μάλιστα, οι ερευνητές προτείνουν τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για την προστασία των “ντελιβεράδων“, αλλά και διασταυρώσεις για τον περιορισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Νέοι παράγοντες στα τροχαία όμως, αναδεικνύονται τόσο τα ηλεκτρικά πατίνια, όσο και ο γηρασμένος στόλος των οχημάτων, μετά από δέκα χρόνια κρίσης. Οι ερευνητές μάλιστα προτείνουν να δοθούν κίνητρα για την ανανέωση των αυτοκινήτων.

pinakas1

Έτσι, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις που προκύπτουν από τα στατιστικά στοιχεία τα οποία συγκέντρωσαν οι ερευνητές του Πολυτεχνείου Κρήτης:

-Στην πρώτη θέση της υψηλής επικινδυνότητας, βρίσκονται οι Κυκλάδες, με 224 τροχαία ατυχήματα και 304 παθόντες από αυτά. Οι 12 ήταν νεκροί, οι 39 ήταν βαρειά τραυματίες και 253 συμπολίτες μας ήταν ελαφριά τραυματίες. Με πληθυσμό 112.615 κατοίκους και με μικρό οδικό δίκτυο, θεωρείται υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός των παθόντων και γι΄αυτό βρίσκεται διαχρονικά στο δείκτη της υψηλής επικινδυνότητας. Παρατηρούμε ότι σε αυτή τη γεωγραφική περιφέρεια υπάρχει διαχρονικά, έντονο πρόβλημα τροχαίων ατυχημάτων.

-Στην δεύτερη θέση είναι η Ζάκυνθος, με 44 ατυχήματα από τα οποία προέκυψαν, 6 νεκροί ενώ το προηγούμενο έτος είχε 4 νεκρούς, 6 βαριά τραυματίες και 48 ελαφριά τραυματίες.

-Στην τρίτη θέση είναι τα Δωδεκάνησα, με 206 τροχαία ατυχήματα ενώ το προηγούμενο έτος, ήταν πάλι στις περιφέρειες υψηλής επικινδυνότητας. Καταγράφεται μείωση των νεκρών από τα τροχαία ατυχήματα κατά 8 άτομα, καθώς και μείωση των βαριά τραυματιών κατά 9 άτομα επίσης σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι περιφερειακές ενότητες, Αθήνα-Υπόλοιπο Αττικής, Αιτωλοακαρνανίας, Δωδεκανήσων, Εύβοιας, Ζακύνθου, Κορινθίας, Χαλκιδικής ήταν και το προηγούμενο έτος στις περιφέρειες υψηλής επικινδυνότητας.

pinakas2

Που αυξήθηκαν τα θύματα- Που υπήρξε μείωση

-Τη μεγαλύτερη αύξηση στους νεκρούς από τα τροχαία ατυχήματα παρατηρούμε στην περιφέρεια Θεσσαλονίκης με 21 νεκρούς περισσότερους από το προηγούμενο έτος. Ακολουθούν οι: Αργολίδα, Καρδίτσα, Κέρκυρα, Λασίθι, Μαγνησία, Ξάνθη, Ροδόπη και Χανιά με τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης των νεκρών.

-Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην περιφέρεια Φθιώτιδας με 13 νεκρούς λιγότερους από το προηγούμενο έτος, στην Αττική, Δωδεκάνησα και Καβάλα από 8 νεκρούς λιγότερους από το 2018, στο Κιλκίς 6, Άρτα και Κυκλάδες από 5 νεκρούς λιγότερους, Μεσσηνία και Πρέβεζα από 4 νεκρούς λιγότερους από το προηγούμενο έτος.

Το πρόβλημα των ατυχημάτων για το έτος 2019, όπως διαπιστώθηκε και τα προηγούμενα χρόνια, είναι εντονότερο στις περιοχές που το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά (Κρήτη, Επτάνησα, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) όπου το καλοκαίρι, δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα Ε.Ι.Χ αυτοκίνητα και πάρα πολλά δίκυκλα.

Οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί επιβάλλεται να μπουν σε πρώτη προτεραιότητα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, γιατί τα τροχαία ατυχήματα, εκτός του ότι έχουν τεράστιες επιπτώσεις στον ίδιο τον παθόντα, τους συγγενείς του, το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας αλλά και τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως προαναφέραμε, δυσφημούν σε πολύ μεγάλο βαθμό την Ελλάδα και δημιουργούν κακό αντίκτυπο στο τουριστικό προϊόν.

pinakas3

Τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας, λέει στο protothema.gr ο κ.Ζοπουνίδης, μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα σημεία:

zopounidis_konstantinos
Ο καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης

1. Από την ανάλυση των στοιχείων των οδικών τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα και των σχετικών δεικτών κατά το έτος 2019, οι επιδόσεις στην οδική ασφάλεια συνολικά κρίνονται στάσιμες. Όλες οι κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων μειώθηκαν οριακά. Διαπιστώθηκε μείωση της αστυνόμευσης πανελλαδικά.

2. Στις περιφερειακές ενότητες που παρουσιάζουν μεγαλύτερη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων επιβάλλεται να ληφθούν επιπλέον μέτρα, καθόσον παρουσιάζουν διαχρονικό πρόβλημα. Θεωρούμε πως η συντονισμένη και εντονότερη αστυνόμευση, θα δημιουργήσουν ασφαλέστερο οδικό περιβάλλον και αν αυτό συνδυαστεί με ασφαλέστερους δρόμους τα αποτελέσματα σίγουρα θα είναι ωφελιμότερα για τους χρήστες των οδικών δικτύων.

3. Χρειάζεται ειδικός σχεδιασμός για τη δράση των αστυνομικών αρχών, σχετικός με τη μείωση των πάσης φύσεως τροχαίων ατυχημάτων. Επιβάλλεται για παράδειγμα ειδικός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των ελαφρών τραυματισμών, ιδιαίτερα στους οδηγούς των δίκυκλων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, μέσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται πανελλαδικά και οι διανομείς της εστίασης (delivery), που παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά συμμετοχής στα τροχαία ατυχήματα.

Μέχρι να γίνει συνείδηση στον Έλληνα οδηγό η οδική ασφάλεια και το κράτος σεβόμενο τους οδηγούς κατασκευάσει ασφαλείς οδικές υποδομές, για τις οποίες είναι υποχρεωμένο να πράξει άμεσα, είναι αναγκαίο να ληφθούν δραστικότερα μέτρα αστυνόμευσης και αύξηση της αστυνομικής παρουσίας σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι αστυνομικοί επιβάλλεται να είναι ειδικά καταρτισμένοι στα θέματα οδικής ασφάλειας και αυστηρότεροι με τους οδηγούς με μηδενικά όρια ανεκτικότητας.

4. Υπάρχει αυξημένη επικινδυνότητα για τους οδηγούς που κυκλοφορούν στις τουριστικές περιοχές (Δωδεκάνησα, Επτάνησα, Κρήτη, Κυκλάδες, κλπ.) και πρέπει οι αρμόδιοι φορείς να κατασκευάσουν η επισκευάσουν άμεσα, ασφαλή οδικά δίκτυα. Μέχρι να γίνουν αυτά, να ενημερώνουν τους οδηγούς είτε με φυλλάδια, είτε με πληροφοριακές πινακίδες, είτε με τη χρήση της τηλεματικής ή των εφαρμογών της κινητής τηλεφωνίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τις επικίνδυνες θέσεις του οδικού δικτύου τους.

pinakas4

5. Οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι αρμόδιοι φορείς της πολιτείας πρέπει να βρουν λύση στο πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων. Το 2019 βεβαιώθηκαν μόνο 21.850 παραβάσεις. Η δραστηριοποίησή των ασφαλιστικών εταιρειών προς την κατεύθυνση της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, θα βοηθούσε σημαντικά, τόσο το κοινωνικό σύνολο, αλλά και τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες.

6. Ο στόλος των οχημάτων λόγω της δεκαετούς κρίσης έχει γεράσει σημαντικά, με Μέσο Όρο τα 16 έτη. Θεωρούμε πως πρέπει να δοθούν κίνητρα για την ανανέωση των οχημάτων.

7. Οι εργαζόμενοι ως διανομείς εστίασης (delivery) , παρουσιάζουν μεγάλη συμμετοχή στα τροχαία ατυχήματα. Θεωρούμε αναγκαίο να θεσπιστούν ειδικοί κανόνες για τα εργασιακά τους δικαιώματα, που θα περιλαμβάνουν εκτός των άλλων, στολή μοτοσικλετιστή και κράνος για τους οδηγούς των δίκυκλων, ειδική κατηγορία επαγγελματικού διπλώματος, δελτίου καταλληλότητας, καθώς και ειδικός τύπος οχήματος που να τους παρέχει επιπλέον ασφάλεια.

8. Από το 2017 τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν πονοκέφαλο για αρκετές πόλεις της Ευρώπης αλλά και της χώρας μας. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για την κίνηση τους στην Ελλάδα. Δημιουργούν ελαφρά ατυχήματα, προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των πόλεων και την κίνηση των πεζών και των οχημάτων, παρκάρουν παντού, κυκλοφορούν δηλαδή ανεξέλεγκτα !!! Αυτά έχουν ισχύ από 300w που αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 25 km/h, μέχρι 500w και αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 40 km/h. Δεν διαθέτουν αδεία κυκλοφορίας ούτε ασφάλεια, οι οδηγοί δεν υποχρεούνται να έχουν άδεια οδήγησης, ούτε να φορούν προστατευτικό κράνος.

troxaio1
Φωτογραφία Αρχείου

9. Οι βασικές προϋποθέσεις για την επιτυχία των στόχων οδικής ασφάλειας είναι η ισχυρή πολιτική βούληση, το σταθερό πλαίσιο διοίκησης, ο συντονισμός όλων των συναρμόδιων φορέων, η συμμετοχή των πολιτών, η συστηματική παρακολούθηση και αξιολόγηση των μέτρων και η επαρκής χρηματοδότηση. Ο φορέας που έχει τον συντονιστικό ρόλο στην εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής οδικής ασφάλειας, στα παραδείγματα καλής πρακτικής διεθνώς, είναι ένας κυβερνητικός φορέας που φέρει την ευθύνη της ανάπτυξης της στρατηγικής οδικής ασφάλειας με επικέντρωση στα αποτελέσματα. Δεν θα κουραστούμε να σημειώνουμε διαρκώς, ότι η εθνική καταστροφή από τα τροχαία ατυχήματα, εκτός από τον αβάσταχτο πόνο που προκαλεί στους παθόντες και στις οικογένειές τους και το αυτονόητο κόστος για την εθνική οικονομία που συνεπάγεται, επιφέρει καίριο πλήγμα  και στο ευαίσθητο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας μας, αφού τα θύματα, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι νέοι άνθρωποι.

Δείτε εδώ όλη την έρευνα

Πηγή: www.protothema.gr

Ermis News 26 Απριλίου 2020
Αφήστε ένα σχόλιο Αφήστε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

ΑθλητισμόςΖάκυνθος

΄Oλα τα αποτελέσματα της 13ης αγωνιστικής της Γ’ Εθνικής

1ος όμιλος Ξάνθη-ΠΑΟΚ Δυτικού 5-0 ΤΕΛΙΚΟ ΠΑΟΚ Κρηστώνης-Ηρακλής Θερμαϊκού 2-0 ΤΕΛΙΚΟ Αετός Οφρυνίου-Δόξα Δράμας 2-0 ΤΕΛΙΚΟ Ορέστης Ορεστιάδας-Θερμαϊκός 1-2 ΤΕΛΙΚΟ Ποσειδώνας Μηχανιώνας-Κιλκισιακός 2-0 ΤΕΛΙΚΟ Απόλλων…

14 Δεκεμβρίου 2025
ΑθλητισμόςΖάκυνθος

Αήττητος έφυγε από την καυτή έδρα του Παναγιάλειου ο ΑΠΣ Ζάκυνθος με ισόπαλο αποτέλεσμα 2-2

Έμεινε όρθια η Ζάκυνθος μέσα στην καυτή έδρα του Παναιγιαλείου και συνεχίζει να οδηγεί την κούρσα του πρωταθλήματος στον 4ομ όμιλο της Γ΄ Εθνικής κατηγορίας.…

14 Δεκεμβρίου 2025
Ζάκυνθος

Δήμος: Αποκομιδή σκουπιδιών και ογκώδη θα αναλάβει ο ιδιώτης μετά από διαγωνισμό

Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου έγινε ενημέρωση για την έγκριση της σύναψης δημόσιας σύμβασης ανάθεσης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου…

14 Δεκεμβρίου 2025
Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποινική δίωξη από την Ευρωπαία εισαγγελέα εις βάρος των 16 συλληφθέντων

Βαριά αδικήματα που επισύρουν αυστηρές ποινές περιλαμβάνει η ποινική δίωξη που ασκήθηκε από την Ευρωπαϊκή εισαγγελία σε βάρος 16 ατόμων που έχουν συλληφθεί για την…

14 Δεκεμβρίου 2025
Ζάκυνθος

Οι Ιερές Τελετές για τον Πολιούχο της Ζακύνθου Αγ. Διονύσιο

Η Ιερά Μητρόπολις Ζακύνθου έκανε γνωστό το Πρόγραμμα των Ιερών Ακολουθιών και Τελετών κατά το τριήμερο από 16ης έως 19ης  Δεκεμβρίου 2025, οπότε το νησί…

14 Δεκεμβρίου 2025
Ελλάδα

Με τους Προέδρους της ΝΔ ο Κ. Μητσοτάκης

Ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος Κυριάκος Μητσοτάκης υποδέχθηκε στο γραφείο του το σύνολο των Προέδρων Δ.Ε.Ε.Π. το Σαββάτο 13-12. Προηγήθηκε συνάντηση με τον Γραμματέα Πολιτικής Επιτροπής…

14 Δεκεμβρίου 2025
ErmisNews Λογότυπο

Κατηγορίες Ειδήσεων

  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio

Σχετικά με Εμάς

  • Η Εφημερίδα ΕΡΜΗΣ
  • Ραδιοφωνικός Σταθμός Ermis Radio 91.8 fm
  • PRINT SHOP / Εκτυπώσεις Offset – Digital
  • Ηλεκτρονική Έκδοση Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Συνδρομές Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Επικοινωνία

Ταυτότητα

  • Ταυτότητα Εφημερίδας
  • Ποιοι Είμαστε
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Χρήσιμα

  • Φαρμακεία Ζακύνθου / 24ωρη Λειτουργία
  • Ταξιδεύω / Συγκοινωνίες από/προς Ζάκυνθο

Social Media

Ermis Radio 91.8 fm

Weaved by The Udjat TeamThe Udjat Team Logo
Welcome Back!

Sign in to your account

Χάσατε τον κωδικό σας;