«Γέμισαν» τα γραφεία παραπόνων από δυσαρεστημένους ασθενείς που έσπευσαν να καταγγείλουν τις υπηρεσίες του ΕΣΥ. Για τη χρονιά του 2023, καταγράφηκαν 7.707 καταγγελίες.
Oπως αναφέρει το iatropedia.gr, Προβλήματα επικοινωνίας και εξυπηρέτησης, θέματα πρόσβασης στις υπηρεσίες των νοσοκομείων και ζητήματα που άπτονται της συμπεριφοράς του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, είναι οι κύριοι λόγοι των καταγγελιών που υπέβαλαν οι ασθενείς για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ). Από τις 7.707 καταγγελίες, οι 1.836 ήταν γραπτές και οι 5.871 προφορικές. Όλες έγιναν εντός της προηγούμενης χρονιάς στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας (Γ.Π.Δ.Λ.Υ.Υ.).
Πιο αναλυτικά, από τα στοιχεία της επικαιροποιημένης Έκθεσης του Υπουργείου Υγείας προκύπτει ότι το 2023 οι ασθενείς ταλαιπωρήθηκαν για τους εξής λόγους:
3 στους 10 (28,46%) για προβληματική επικοινωνία με τις υπηρεσίες νοσοκομείου του ΕΣΥ , (πληροφορίες και τηλεφωνική εξυπηρέτηση). σχεδόν 2 στους 10 (18%) ασθενείς υπέβαλλαν καταγγελίες για κακή λειτουργία κλινικών και τμημάτων, (Τμημάτων Εξωτερικών Ιατρείων (ΤΕΙ), Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), χειρουργείων, εργαστηρίων κ.λπ.)
λίγο περισσότεροι από 1 στους 10 ασθενείς (13,4%) υπέβαλλε παράπονα για αντιδεοντολογική ή ανάρμοστη συμπεριφορά του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.
Ψηλά στις λίστες των παραπόνων βρίσκονται και οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής (8,56%).
Η αρμόδια για τη λειτουργία των ΓΠΔΛΥΥ, γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη σχολιάζει πως αποτελεί «στοίχημα» για το υπουργείο Υγείας ο θεσμός των «Γραφείων Παραπόνων» να γίνει ευρύτερα γνωστός και να αξιοποιείται περισσότερο από τους πολίτες.
«Είναι στοίχημα για εμάς να υπερνικήσουμε την επιφυλακτικότητα και τον δισταγμό των πολιτών, αναφορικά με την υποβολή μίας καταγγελίας ή ενός παραπόνου. Είναι αναγκαίο να επικοινωνηθεί από κάθε εμπλεκόμενο μέρος και με κάθε μέσο στον πολίτη ότι η διατύπωση των θετικών ή αρνητικών εμπειριών του όχι μόνο συνιστά αναφαίρετο δικαίωμά του, αλλά και ότι η γνώμη του ακούγεται και λαμβάνεται υπόψη κατά τη χάραξη πολιτικής, με πλήρη σεβασμό στην προστασία των προσωπικών του δεδομένων», τονίζει.