Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις θα ξεκινήσουν επίσημα την ερχόμενη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, δίνοντας στους καταναλωτές την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν αγορές σε χαμηλές τιμές και να επιλέξουν προϊόντα σε πιο οικονομική βάση.
Στη Ζάκυνθο αναμένουμε μείωση τιμών σε πολλά είδη αλλά θα πρέπει οι καταστηματάρχες να μειώσουν αισθητά τις τιμές για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια ταξιδεύουν στα μεγάλα αστικά κέντρα ευελπιστώντας σε καλύτερες τιμές.
Ο Εμπορικός Σύλλογος ανακοίνωσε και επίσημα την έναρξη των εκπτώσεων τις οποίες οι συμπολίτες μας αναμένουν με ενδιαφέρον για να αγοράσουν πολλά είδη (κυρίως ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικά και άλλα) σε προσιτές τιμές. Οι εκπτώσεις αναμένονται πάντα με ενδιαφέρον και περισσότερο τώρα που το εισόδημα του κόσμου έχει μειωθεί και τα έξοδα έχουν περιοριστεί στα απολύτως αναγκαία.
Στο νησί μας τα τελευταία χρόνια όλο και πιο επιτακτικά οι συμπολίτες μας ζητούν χαμηλές τιμές στην περίοδο των εκπτώσεων από τα καταστήματα τα οποία συμμετέχουν σε αυτές. Μάλιστα ελέγχουν τις τιμές μερικές ημέρες πριν, για να δουν αν οι αναγραφόμενες εκπτώσεις ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν πάντα τη δεύτερη Δευτέρα κάθε Ιανουαρίου και ολοκληρώνονται τα τέλη Φεβρουαρίου. Αυτό το διάστημα τα καταστήματα θα δουν τα ταμεία τους να βελτιώνουν τις εισπράξεις αρκεί να γίνουν αληθινές εκπτώσεις χωρίς να παραπλανηθεί το κοινό.
Συμβουλές για τις χειμερινές εκπτώσεις δίνει η Ένωση Εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδος η οποία επισημαίνει μερικά από τα δικαιώματα που έχουν κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:
-Κατά τη διενέργεια των προσφορών που πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
-Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
– Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστών έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλητών ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε άλλη εμπορική επικοινωνία στο παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά ανά κατηγορία προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
-Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στην καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή του ποσοστού της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανιστούν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη διάθεση και να αναγράφουν σε άλλη τιμή επικοινωνίας μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
– Αν οι εκπτώσεις, οι προσφορές ή οι κανονιστικές ανακοινώσεις για τις μειώσεις της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ. Αν στον έμπορο επιβλήθηκε για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξήθηκε σε τέσσερα τοις εκατό (4%) του έτους κύκλου εργασιών του.